Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne | Coast Way Crossing poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne

Uwaga - Ukończenie tego zadania nie jest wymagane na potrzeby głównego wątku fabularnego, ale jest ono na tyle rozbudowane, że przygotowaliśmy odrębną stronę w naszym poradniku. Postaraj się zająć tym questem przy pierwszej możliwej okazji, bo możesz dzięki temu zdobyć bardzo dużo doświadczenia oraz niezwykle cenne przedmioty.

W celu odblokowania opisywanego questu musisz dotrzeć do wschodniej części lokacji Coast Way Crossing i zlokalizować wejście do Krasnoludzkich wykopalisk (Dwarven Dig Site) (M7,4) - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
W pobliżu wejścia do wykopalisk spotkasz Darana, któremu należy pomóc

W celu odblokowania opisywanego questu musisz dotrzeć do wschodniej części lokacji Coast Way Crossing i zlokalizować wejście do Krasnoludzkich wykopalisk (Dwarven Dig Site) (M7,4). W miejscu tym spotkasz Darana Highhammera, który powinien być zajęty eliminowaniem zombiaków. Pomóż mu w pozbyciu się żywych trupów i następnie porozmawiaj z nim. Dowiesz się od niego o wykopaliskach oraz o problemach z potworami, na które natrafiły krasnoludy. Po zakończonej rozmowie wejdź do jaskini. W pierwszym korytarzu wykopalisk przebywają krasnoludzcy klerycy (M7,8). Także i im musisz pomóc w wyeliminowaniu nieumarłych. Po wygranej bitwie porozmawiaj z Bratem Deepveinem (Brother Deepvein) i wyrusz na poszukiwania Gurna Coldheartha.

Dokładna eksploracja wykopalisk nie jest wymagana na potrzeby tego questu, ale możesz zajrzeć między innymi do opuszczonego obozu w północnej części jaskini (M7,10) - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Możesz pomóc gigantowi i powrócić z nim do krasnoludów

Dokładna eksploracja wykopalisk nie jest wymagana na potrzeby tego questu, ale możesz zajrzeć między innymi do opuszczonego obozu w północnej części jaskini (M7,10). Przebywa tam gigant Semahl, któremu warto pomóc w pozbyciu się kolejnych nieumarłych. Po wygranej bitwie możesz porozmawiać z nim i odesłać go do kleryków (alternatywnie możesz też podjąć decyzję o zaatakowaniu i zabiciu giganta). Docelowo musisz dotrzeć do wschodniego przejścia (M7,12), które prowadzi do lochu Repository of Undeath.

Zacznij powoli badać loch - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
W lochu drużynę czekają trudniejsze walki z potworami

Zacznij powoli badać loch. Nie śpiesz się z docieraniem do kolejnych komnat, bo w wielu pomieszczeniach przebywają bardzo liczne grupy nieumarłych, a na dodatek członkowie drużyny mogą przez przypadek uaktywnić pułapki. Aktualny cel podróży to sala z filarami znajdująca się we wschodniej części lochu (M7,17). Po drodze miniesz między innymi pomieszczenie ze zbiornikiem nieumarłych (M7,14) oraz dużą salę, w której znajduje się kilka pułapek. Pilnuj się, bo w sąsiednim pomieszczeniu przebywa pojedynczy silny potwór - Bronze Sentry. Trzymaj z dala od niego słabszych członków drużyny, bo mogą bardzo szybko zginąć.

Po dotarciu do sali z filarami musisz pokonać nowe potwory (najpierw zajmij się kreaturami Imbued Wight władającymi magią) i następnie rozwiązać zagadkę polegającą na zbadaniu słupów w prawidłowej kolejności - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Po dotarciu do sali z filarami musisz pokonać nowe potwory (najpierw zajmij się kreaturami Imbued Wight władającymi magią) i następnie rozwiązać zagadkę polegającą na zbadaniu słupów w prawidłowej kolejności. Jej rozwiązanie pokazuje powyższy obrazek - prawidłowa kolejność filarów to (licząc od lewej strony) trzeci filar, pierwszy filar, czwarty filar, drugi filar. Jeśli wszystko wykonałeś poprawnie to otworzą się południowe drzwi (M7,18). W przeciwnym razie w sali pojawią się potwory i będziesz musiał stoczyć kolejną bitwę. Możesz już wyruszyć w stronę najważniejszego pomieszczenia lochu, a mianowicie sali rytuałów (M7,20). Zanim do niej wejdziesz pozbądź się kolejnych nieumarłych.

Po tym jak dostatecznie zbliżysz się do sali rytuałów załączy się cut-scenka, z której dowiesz się, że poszukiwany Gurn Coldhearth przemienił się w potężnego licza - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Od Brata Deepveina otrzymasz klejnot pomocny w pokonaniu licza

Po tym jak dostatecznie zbliżysz się do sali rytuałów załączy się cut-scenka, z której dowiesz się, że poszukiwany Gurn Coldhearth przemienił się w potężnego licza. NIE WCHODŹ do sali tylko powróć do Krasnoludzkich wykopalisk, a konkretnie do miejsca, w którym przebywają klerycy (M7,8). Porozmawiaj tu ponownie z Bratem Deepveinem i wyjaśnij mu całą sytuację. Możesz wyrazić chęć bezinteresownego rozprawienia się z liczem lub zażądać zapłaty za pokonanie Coldheartha w wysokości 1000 sztuk złota. Niezależnie jak się zachowasz od Brata Deepveina otrzymasz specjalny klejnot o nazwie The Secret Revealed, którego będziesz mógł użyć do osłabienia licza. Koniecznie umieść ten przedmiot na aktywnym pasku jednego z członków drużyny. Powróć teraz w pobliże sali rytuałów (M7,20). Rozważ zapisanie stanu gry, bo za chwilę będziesz musiał podjąć ważną decyzję i być może stoczysz walkę z potężnym przeciwnikiem.

Wejdź do sali rytuałów, dzięki czemu załączy się scenka z rozmowy z Gurnem Coldhearthem. Będziesz się tu mógł zachować na dwa sposoby i oba warianty zachowania przedstawione zostały poniżej.

Wariant 1: Wyeliminowanie Gurna Coldheartha

Pierwszy wariant zakłada sprowokowanie Gurna Coldheartha do przystąpienia do walki - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Użyj klejnotu otrzymanego od Deepveina żeby znacząco osłabić Coldheartha

Pierwszy wariant zakłada sprowokowanie Gurna Coldheartha do przystąpienia do walki. Tuż po tym jak rozpocznie się pojedynek skorzystaj po raz pierwszy z klejnotu The Secret Revealed, który otrzymałeś od Brata Deepveina. Pozbawi to licza dodatkowej ochrony i ułatwi ci zadawanie mu obrażeń. Coldhearth w dalszym ciągu będzie oczywiście silnym przeciwnikiem, tak więc dbaj o swoich podwładnych i stosuj najlepsze ataki żeby w miarę sprawnie pozbawiać "bossa" kolejnych fragmentów paska energii życiowej.

Licza uda ci się tylko tymczasowo pokonać, tak więc postaraj się szybko wykonać wszystkie kolejne zanim powróci do życia - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Licza uda ci się tylko tymczasowo pokonać, tak więc postaraj się szybko wykonać wszystkie kolejne zanim powróci do życia. Zbadaj pozostałości po liczu i zabierz klucz (Ancient Key), którego użyj do otwarcia północnych drzwi. Dotrzyj do sali z filakteriami (M7,21) i zbadaj zaznaczoną na powyższym obrazku drugą skrytkę od lewej strony, albowiem znajduje się w niej filakterium Coldheartha (Coldhearth Phylactery).

Kolejny cel podróży to pomieszczenie z aktywnym portalem, które zlokalizowane jest w zachodniej części lochu (M7,23) - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Dzięki dotarciu do sali z portalem będziesz mógł zniszczyć filakterium

Kolejny cel podróży to pomieszczenie z aktywnym portalem, które zlokalizowane jest w zachodniej części lochu (M7,23). W celu dotarcia do niego musisz ponownie przejść przez zbadane już pomieszczenia i dodatkowo przez dużą salę (M7,22). W międzyczasie Gurn może powrócić do życia i jeśli tak się stanie to dobrze byłoby go ponownie powstrzymać. Pamiętaj jednak, że klejnot The Secret Revealed dysponuje tylko trzema ładunkami, tak więc nie zużyj przedwcześnie ich wszystkich.

Po znalezieniu się w sali z portalem rozpraw się z ognistymi salamandrami i następnie wejdź w interakcję z portalem, doprowadzając w ten sposób do zniszczenia filakterium i ostatecznego pokonania Gurna. W nagrodę otrzymasz mnóstwo złota i doświadczenia. Dodatkowo możesz powrócić do Brata Deepveina i powiedzieć mu o odniesionym zwycięstwie. Od krasnoluda otrzymasz złoto i/lub nakrycie głowy (Helmet) oraz zwój (Greater Restoration).

Wariant 2: Przyniesienie pięciu amuletów Gurnowi Coldhearthowi

Drugi wariant zakłada wykorzystanie spotkania z Gurnem Coldhearthem do wejścia w posiadanie cennego artefaktu i musisz w trakcie rozmowy powiedzieć mu, że interesuje Cię jedynie to jak na całej sytuacji wzbogacić się - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Jeden z amuletów znajdziesz w legowisku potworów

Drugi wariant zakłada wykorzystanie spotkania z Gurnem Coldhearthem do wejścia w posiadanie cennego artefaktu i musisz w trakcie rozmowy powiedzieć mu, że interesuje Cię jedynie to jak na całej sytuacji wzbogacić się. Licz poprosi bohatera o pozbycie się pozostałych krasnoludów przebywających w okolicy i o przyniesienie ich amuletów, w zamian obiecując podarowanie przedmiotu o wielkiej mocy. Powróć do Krasnoludzkich wykopalisk i na początku zbadaj południowe legowisko potworów (M7,9). Po zabiciu bestii przeszukaj zwłoki i zabierz pierwszy amulet (Amulet of the Keeper of Secrets Under the Mountain).

Zdobycie czterech pozostałych amuletów jest już trudniejsze, albowiem musisz zabić wszystkich krasnoludzkich kleryków (M7,8) oraz brata Deepveina (plus dodatkowo giganta Semahla jeśli go doprowadziłeś wcześniej w to miejsce) - Dwarves of Dumathoin - zadanie poboczne - Coast Way Crossing - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Zabij krasnoludy żeby wejść w posiadanie pozostałych amuletów

Zdobycie czterech pozostałych amuletów jest już trudniejsze, albowiem musisz zabić wszystkich krasnoludzkich kleryków (M7,8) oraz brata Deepveina (plus dodatkowo giganta Semahla jeśli go doprowadziłeś wcześniej w to miejsce). Po tym jak tego dokonasz przeszukaj wszystkie zwłoki i zabierz cztery kolejne amulety.

Po zgromadzeniu wszystkich amuletów powróć do Gurna i przekaż mu je. Nagrodą za wykonanie tego zadania będzie unikalny młot wojenny (Dread Hammer +2).