Wyprawa na północ - zadanie główne | Pałac Książęcy poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wyprawa na północ - zadanie główne
Zadanie to dotyczy wzięcia udziału w ekspedycji na północ. Teoretycznie możesz się nim zająć tuż po rozprawieniu się z zabójcami w pałacu i wzięciu udziału w spotkaniu Rady (poprzedni główny quest). Pośpiech nie jest jednak wskazany, bo po tym jak zgodzisz się na wyruszenie do zamku Dragonspear NIE BĘDZIESZ MÓGŁ powrócić do miasta (np. po to żeby zaliczyć poboczne questy czy odwiedzić handlarzy). Najlepiej więc zająć się dokładnym zbadaniem map M2-M6 i dopiero po załatwieniu wszystkich spraw w mieście zainteresować się kontynuowaniem głównego wątku fabularnego gry.
W celu popchnięcia głównej fabuły do przodu musisz spotkać się z kapitan Schael Corwin. Nie przebywa ona w jednej ustalonej lokacji, tylko towarzyszy drużynie podczas podróży po mieście. Odnajdziesz ją zawsze gdzieś w pobliżu wejścia do aktualnie badanej lokacji. Po rozpoczęciu rozmowy wyraź chęć wyruszenia na północ (pierwsza opcja dialogowa - powyższy obrazek).
Zgodnie z sugestią Corwin musisz udać się na odpoczynek do prywatnej komnaty głównego bohatera, która dla przypomnienia znajduje się na najwyższym poziomie pałacu (M2,1). W miejscu tym czekają Cię dwa spotkania, najpierw z Zakapturzonym mężczyzną (Hooded Man) i następnie z Imoen. Na ich przebieg nie będziesz miał wpływu.
Uwaga - Jeśli odblokowałeś wcześniej poboczny quest Skie's Grand Plan to jeszcze przed ceremonią pożegnalną Skie wybudzi głównego bohatera ze snu. Po szczegóły na temat tego spotkania z nią przejdź do strony z omówieniami pobocznych zadań.
Powróć do głównej sali znajdującej się na parterze pałacu (M2,7) gdzie zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w nowym spotkaniu Rady. Po jego zakończeniu wyjdź na dziedziniec (M2,15) gdzie odbędzie się pożegnanie osób wyruszających na ekspedycję. Możesz tu wykonać kilka ważnych rzeczy:
- Pohandlować z Belegarmem. Sprzedaje on różnorakie towary, jak również identyfikuje za opłatą magiczne przedmioty.
- Porozmawiać z Rayphusem. Dowiesz się, że będzie się on opiekował wszystkimi członkami drużyny, z których usług chwilowo zrezygnujesz.
- Zaprosić Viconię do drużyny (jest ona klerykiem). Elfka zgodzi się z Tobą podróżować.
Po załatwieniu wszystkich spraw zagadaj do kapitan Schael Corwin (możesz też spotkać się z jej rodziną) i obejrzyj cut-scenkę z wyruszenia ekspedycji (tuż przed wyjściem z miasta możesz odpowiedzieć na zaczepkę jednego z arystokratów i wygłosić przemówienie lub zignorować tę osobę). Pierwszym przystankiem na trasie podróży ekspedycji będzie lokacja Coast Way Crossing - mapa M7. Przejdź do rozdziału omawiającego ten obszar świata gry, a konkretnie do opisu przejścia głównego zadania Zbadanie terenu wokół obozowiska.