Mapa i opis lokacji - M1 | Grobowiec rodziny Korlasz poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016 1919 Następna Grobowiec rodziny Korlasz Odnalezienie Korlasz - zadanie główne Poprzednia Towarzysze Miejsca odnajdywania członków drużyny Ważne miejsca na mapieMiejsce startuW miejscu tym rozpoczynasz grę. Możesz tu porozmawiać z Imoen oraz uzdrawiaczką Płonącej Pięści. Sojusznicy ci będą podążali za drużyną w miarę zabezpieczania lochu.Jest tu wyjście na powierzchnię. Nie korzystaj z niego dopóki nie odnajdziesz Korlasz (19). Zniszczony mostNie możesz z niego skorzystać. Musisz dotrzeć do niezniszczonego wschodniego mostu. Krypta - AmmonPrzebywa tu Ammon. Możesz ją zaatakować i zabić (wezwie sobie potwory na pomoc) lub odebrać od niej poboczne zadanie "Tome of Great Value" polegające na odnalezieniu kobaltu mchu. Jest on w zachodniej krypcie (18). Słudzy SarevokaDo pokonania jest tu grupa przeciwników. Północne drzwi są zamknięte i prowadzą do krypty (05). Możesz skorzystać z usług złodzieja lub odnaleźć klucz (06). Krypta - FanegonoromMusisz otworzyć zamknięte drzwi żeby tu dotrzeć - skorzystaj z usług złodzieja lub odnajdź klucz.Przebywa tu Fanegonorom (mumia). Możesz go zaatakować i zabić lub odebrać od niego poboczne zadanie "The Mummy's Orders". ZbrojowniaSpotkasz tu grupę przeciwników dowodzonych przez Poriosa. Możesz pokonać ich w walce lub nakłonić do poddania się. Możesz tu zdobyć klucz do grobowca (05).W zbrojowni odnajdziesz wiele broni, pancerzy oraz amunicji. SchodyMożesz dzięki nim podróżować miedzy górnym i dolnym poziomem grobowca. Duża salaDo pokonania jest tu liczna grupa szkieletów. BibliotekaOdnajdziesz tu księgi, notatki i zwoje. KryptaDo pokonania jest tu liczna grupa zombiaków. W okolicy jest wiele pułapek. Legowisko żukówMusisz tu pokonać sporą grupę żuków ogniowych oraz magmowych mefitów. Po walkach możesz zabrać fragment drewnianej laski potrzebny do pobocznego zadania "The Shattered Staff" (16). KryptaDo pokonania jest tu grupa cieni. Duża salaPo pokonaniu potworów możesz użyć liny żeby powrócić na górny poziom grobowca (14). LinaMożesz używać liny żeby podróżować miedzy górnym i dolnym poziomem grobowca.Po użyciu liny po raz pierwszy możesz odblokować północne drzwi (18). Mała zbrojowniaMusisz pokonać grupę płonących szkieletów. Po walce możesz pozabierać różnorakie bronie do walki wręcz i dystansowe. Grób - Niespokojny duchPróba otwarcia grobu doprowadzi do pojawienia się Niespokojnego ducha. Możesz go zaatakować i zniszczyć albo odebrać od niego poboczne zadanie "The Shattered Staff". Dotyczy ono pozyskania dwóch fragmentów magicznej laski - są one w legowisku żuków (11) i w sali z ołtarzem gdzie przebywa Korlasz (19). MechanizmPrzebywają tu najemnicy - możesz ich zabić lub nakłonić do odejścia. Po wszystkim użyj mechanizmu żeby otworzyć dużą bramę (16). KryptaMożesz tu dotrzeć używając liny na dolnym poziomie grobowca (13). Pokonaj szkielety i zabierz kobalt mchu z jednego z grobów - jest on potrzebny do ukończenia pobocznego questu "Tome of Great Value" (03). OłtarzSpotkasz tu Korlasz i musisz ją pokonać w ramach głównego questu. Po wygranej bitwie możesz ją dobić lub pojmać żywcem. W jednej z zamkniętych skrzyń (użyj złodzieja żeby rozbroić pułapkę!) jest fragment magicznej laski potrzebnej do ukończenia pobocznego questu "The Shattered Staff" (16). Prywatna komnata KorlaszNajcenniejsze skarby są w zamkniętej skrzyni z pułapką (m.in. zwoje i 3000 sztuk złota). Wypalona pochodniaMożesz ją zabrać i udać się z nią do pomieszczenia z fioletowym płomieniem (21). Po tym jak zapalisz pochodnię dostarcz ją do miejsca, z którego ją zabrałeś. Doprowadzi to do odblokowania dostępu do sekretnej komnaty (22) - poboczny quest "Sarevok's Secret". Fioletowy płomieńMożesz tu dotrzeć ze zgaszoną pochodnią z zachodniej sali (21). Po tym jak ją zapalisz i odniesiesz odblokujesz sekretną komnatę (23). Wejście do sekretnej komnatyMożesz ją zbadać po tym jak zapalisz fioletową pochodnię (21). W komnacie odnajdziesz dwie skrzynie ze skarbami (po otwarciu jednej z nich pojawią się potwory) oraz stronę z notatnika Sarevoka. Odblokuje ona poboczny quest "Sarevok's Secret". Legenda Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - M1 Grobowiec rodziny Korlasz Ważne miejsca na mapie Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (sojusznicy, zleceniodawcy zadań, handlarze, potencjalni członkowie drużyny itp.) Niebezpieczni przeciwnicy (główni bossowie, mini-bossowie, silniejsze odmiany potworów itp.) Mapa i opis lokacji - M1Ogólne informacje na temat Grobowca rodziny KorlaszPowyższa mapa prezentuje Grobowiec rodziny Korlasz (Korlasz Family Tomb), który musisz zbadać tuż po rozpoczęciu gry w dodatek Siege of Dragonspear. Jest to średniej wielkości dwupoziomowa lokacja, w której możesz napotkać podwładnych Sarevoka oraz różnorakie odmiany potworów. Nadrzędnym celem wizyty w grobowcu jest odnalezienie i pojmanie czarodziejki Korlasz, która przebywa w dużej sali na dolnym poziomie (M1,19). Nie śpiesz się z dotarciem do niej, gdyż w trakcie eksploracji grobowca możesz też zaliczyć szereg drobnych zadań. Oprócz tego na dolnym poziomie lochu jest wiele pułapek, które w przypadku aktywacji mogą poważnie osłabić drużynę. Najważniejsze miejsca w Grobowcu rodziny Korlasz1. Miejsce startu Domyślnie przebywa tu kilka przyjaźnie nastawionych postaci. Są to między innymi Imoen, z którą możesz porozmawiać na temat wyprawy do grobowca, oraz Uzdrawiaczka Płonącej Pięści. Po zagadaniu do tej drugiej osoby możesz opłacić leczenie, zakupić mikstury i zwoje oraz zadać szereg pytań na temat metod radzenia sobie z różnymi odmianami nieumarłych. Pod koniec wizyty w grobowcu będziesz tu musiał powrócić (zakładając, że nie zdecydujesz się na opuszczenie lokacji tuż po wygraniu bitwy z Korlasz). Uwaga - Wspomniani wyżej sojusznicy będą podążali za drużyną w miarę eksploracji lochu, dzięki czemu nie będziesz musiał powracać do punktu startu gdy np. konieczne okaże się skorzystanie z usług uzdrawiaczki. Możesz też angażować te postacie w walki dzięki podprowadzaniu wrogów do miejsc, w których aktualnie przebywają. 3. Krypta - Ammon W lokacji tej spotkasz Ammon i dowiesz się, że potrzebuje pomocy przy dokończeniu eksperymentu. Możesz jej zaoferować wsparcie i odblokować poboczny quest Tome of Great Value lub ją zaatakować. W tym drugim przypadku przyzwie sobie na pomoc kilka potworów. 5. Krypta - Fanegonorom Do krypty możesz wkroczyć używając umiejętności złodziejskich lub odnajdując w okolicy klucz (M1,6). Spotkasz tu mumię Fanegonorom, od której możesz odebrać poboczne zadanie The Mummy's Orders. Alternatywnie możesz zaatakować i zabić mumię. 6. Zbrojownia Zbadanie tego pomieszczenia nie jest obowiązkowe i przebywa tu mag Porios wraz z obstawą. Możesz zaatakować wrogów lub nakłonić ich do złożenia broni i oddania się w rece członków Płonącej Pięści. W zbrojowni odnajduje się klucz do krypty z mumią (M1,5). Oprócz tego w pomieszczeniu tym jest wiele broni oraz amunicji. 13. Duża sala W miejscu tym znajdziesz przede wszystkim linę, dzięki której będziesz mógł odblokować sobie alternatywny sposób podróżowania pomiędzy piętrami grobowca. Jest tu też zamknięta brama i żeby ją podnieść musisz dotrzeć do mechanizmu w zachodnim pomieszczeniu (M1,17). Przebywa tam grupa najemników, których możesz zabić lub zachęcić do poddania się. 16. Grób - Niespokojny duch Po zbadaniu grobu pojawi się Niespokojny duch. Najlepiej jest zaoferować mu pomoc i odblokować dzięki temu poboczne zadanie The Shattered Staff. Jeśli wolisz zaatakować ducha to licz się z tym, że na pomoc przyzwie sobie kilka nietoperzy. 19. Ołtarz W lokacji tej przebywa Korlasz, którą musisz pokonać w ramach przechodzenia głównego wątku fabularnego gry. Po tym jak odbierzesz jej wystarczająco dużo energii życiowej możesz zadecydować czy chcesz ją zamordować czy pojmać żywcem i uwięzić. 23. Wejście do sekretnej komnaty Pomieszczenie to jest bardzo dobrze ukryte. W celu przedostania się do niego musisz zabrać zgaszoną pochodnię (M1,21) i udać się z nią na wschód do sali z fioletowym płomieniem (M1,22) żeby ją zapalić. Po wszystkim musisz ją odstawić w to samo miejsce. W tajnej komnacie możesz przede wszystkim odnaleźć notatkę, której zabranie odblokuje poboczny quest Sarevok's Secret. Oprócz tego w pomieszczeniu są dwie zamknięte skrzynie ze skarbami (użyj złodzieja), przy czym otwarcie jednej z nich doprowadzi do pojawienia się potworów. Lista zadań odblokowywanych w Grobowcu rodziny KorlaszOdnalezienie Korlasz (główne) - Automatycznie otrzymasz je po rozpoczęciu gry. Korlasz przebywa w dużej sali na dolnym poziomie grobowca (M1,19) i musisz w związku z tym przejść przez cały loch żeby do niej dotrzeć. Tome of Great Value (poboczne) - Musisz spotkać się na górnym poziomie krypty z Ammon (M1,3) i zaoferować jej pomoc w odnalezieniu kobaltu mchu. Składnik ten jest w grobie w jednym z zachodnich pomieszczeń (M1,18). The Mummy's Orders (poboczne) - Musisz porozmawiać z mumią Fanegonorom w jednym z pomieszczeń na górnym poziomie lochu (M1,5). Quest ten w dużym stopniu pokrywa się z głównym zadaniem, alboowiem dotyczy on pozbycia się Korlasz i jej podwładnych (M1,19). The Shattered Staff (poboczne) - Musisz dotrzeć do grobu Niespokojnego ducha na dolnym poziomie lochu (M1,16), porozmawiać z nim i zaoferować pomoc w odzyskaniu fragmentów magicznej laski. Znajdziesz je w legowisku żuków (M1,11) oraz w zamkniętej skrzyni w sali gdzie przebywa Korlasz (M1,19). Sarevok's Secret (poboczne) - Musisz uzyskać dostęp do sekretnej komnaty (M1,23) poprzez zabranie zgaszonej pochodni (M1,21), udanie się z nią do fioletowego płomienia (M1,22) i odstawienie ją w początkowe miejsce. Po wejściu do tajnego pomieszczenia odszukaj stronę z notatnika Sarevoka. Następna Grobowiec rodziny Korlasz Odnalezienie Korlasz - zadanie główne Poprzednia Towarzysze Miejsca odnajdywania członków drużyny