Macedończycy | Nowe cywilizacje | Age of Empires The Rise of Rome poradnik Age of Empires: The Rise of Rome
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Macedończycy
Cechy charakterystyczne:
- +2 do obrony przed bronią dalekosiężną dla jednostek z akademii
- Poszerzenie pola widzenia o dwa kwadraty walczącym wręcz
- Twory warsztatu tańsze o 50%
- Poczwórna odporność wszystkich jednostek na konwersję księży
Bardzo ciężko racjonalnie ocenić Macedończyków. Te wszystkie zaaplikowane suplementy można także nazwać słabościami, no ale po kolei. Koszary odpadają już na wstępie, możliwość wytrenowanie tylko średniego piechura nie wystawią zbyt pochlebnego świadectwa o tamtejszych nauczycielach. Ochoczo należy się za to zwrócić w kierunku akademii gdzie szkolony jest cały pakiet, aplikując mu dodatkową ochronę przed bronią dalekosiężną. Łucznictwo nie odbiega od przyjętych standardów i grunt, że kraj ten może utopić złoto w ciężkich konnych łucznikach. Wówczas brak miotających słoni, czy też rydwanów jest kompletnie niewidoczny.
Wbrew pozorom pewne ciecia dotyczą stajnię, gdyż mimo, iż słonie oraz kawalerzyści ewoluują do granic swoich możliwości, to nie możesz tym ostatnim zaoferować takiej siły przebicia jaką zapewnia szlachta. Tak czy inaczej, nie rezygnuj z tej siły z powodu jednego niedopatrzenia. Na obce wody wypłyną praktycznie najlepsze okręt i za bardzo nie przeszkadza fakt, że flota zostanie wówczas pozbawiona najlepszego okrętu oblężniczego.
Kilka słów należy się maszynom projektowanym w warsztacie. Cóż z tego, że są do kupienia za niewielkie pieniądze, jeżeli nie jesteś w stanie ich w żaden sposób wspomóc technologią. To samo tyczy się świątyni. Twoje jednostki będą stawiać poczwórny opór ale na tym plusy się kończą. Macedonia nie uznaje zwierzchnictwa bogów i co za tym idzie nie ma zamiaru tracić surowców na zbędne obiekty sakralne. Reszta wynalazków nie wywołuje jakichś drastycznych dysonansów, z wyjątkiem może przydatnego chłopom koła.