Kartagińczycy | Nowe cywilizacje | Age of Empires The Rise of Rome poradnik Age of Empires: The Rise of Rome
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
Kartagińczycy
Cechy charakterystyczne:
- Transportowce szybsze o 30%
- 25% więcej obrażeń powodowanych przez galery ogniowe
- Wytrzymałość jednostek akademickich i słoni podwyższona o 25%
Kartaginę można określić jako cywilizację, która mogła zawojować świat ale drobne niedociągnięcia spowodowały, że tak się nie stało. Amatorzy legionistów muszą niestety obejść się smakiem i zwrócić uwagę na kompletną akademię z bonusem. Na strzelnicy trenowani są zarówno łucznicy konni oraz ci ujeżdżający słonie, z tym że tego pierwszego nie będzie nam dane podtuczyć. Operatorzy katapult ograniczą się do podstawowej wyrzutni lub przesiądą się na jeden z dwóch typów balist. Bublowatą marynarkę ratują galery ogniowy oraz ich mocniejsze działa, chociaż marna to pociecha.
Znacząca kawaleria, do wyboru oprócz ciężkiej jazdy mamy także opancerzonego słonia z lepszą trąbą i tuptającego wielbłąda. Grając Kartagińczykami nie przejmiemy wrogich budowli i kapłanów, bo nieznane jest tu pojęcie monoteizmu. Tak się jednak składa, że to właściwie jedyny poważny mankament tutejszej wiary.
Wszystko byłoby może i pięknie, tyle że poważne osłabienie ogarnęło arcyważny magazyn. Nie da się w nim opracować metalurgii nie mówiąc już o najlepszych pancerzach. Dobrze chociaż, że wszystkie trzy tarcze są na miejscu. Centrum rządowe w pełni otworzy przed Tobą swoją myśl naukową, podobnie jak targowisko z absencją zaledwie stanu oblężenia.