Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 grudnia 2014, 14:37

autor: Filip Grabski

Brothers in Arms: Furious 4. Najciekawsze gry, o których słuch zaginął

Spis treści

Brothers in Arms: Furious 4

Pamiętacie jeszcze serię Brothers in Arms? Rozpoczęła swój żywot w 2005 i zaoferowała ciekawe, taktyczne spojrzenie na niezwykle popularny wówczas gatunek strzelanin osadzonych w czasach II wojny światowej. Od debiutu Road to Hill 30 na półki sklepowe trafiło w sumie 10 gier z tytułem Brothers in Arms - na pecety, konsole i urządzenia przenośne. W 2011 roku Gearbox przygotowało dla fanów niespodziankę: zwiastun gry Brothers in Arms: Furious 4 został pokazany na targach E3 i rozniecił mały płomień wśród graczy.

Z jednej strony - znana marka wraca w efektownym stylu, super. Z drugiej strony - poważny ton poprzednich części został zamieniony na groteskowy, kojarzący się z Bękartami wojny Quentina Tarantino wojenny pastisz z czwórką charyzmatycznych, komiksowych antybohaterów masakrujących rzesze Rzeszy (a więc pojawił się mały tzw. dysonans). Ale na tym się skończyło, o Brothers in Arms znowu ucichło. Obecnie sprawa wygląda tak: marka żyje, ale pokazana 3 lata temu gra nie będzie jej częścią. Włodarze Gearbox zrozumieli, że ten klimat nie pasuje do BiA i pozwolili twórcom zaszaleć. Powrzucać do gry różne pomysły i nie przejmować się tą konkretną marką. BiA: F4 nie istnieje, zaś samo Furious Four ma się nieźle i za jakiś czas dowiemy się, co słychać o Montany, Stitcha, Crocketta i Choka. Co do samego Brothers in Arms... podobno coś tam się dzieje w piwnicach Gearbox, wymieniane są pomysły i szkice. Co byście woleli dostać? Wybuchową zabawę czy poważną zabawę? Nasz Czak zapewne wybrałby to pierwsze.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

TWOIM ZDANIEM

Na którą z zaginionych gier czekasz najbardziej?

Deus Ex Universe
2,8%
Syberia 3
6,1%
Hitman
4,3%
Doom 4
3,9%
Brothers in Arms: Furious 4
2,3%
Need for Speed
6%
Dishonored 2
8%
The Last Guardian
2,1%
Beyond Good & Evil 2
4,2%
Agent
2,1%
Fallout 4
19,9%
Half-Life 2: Episode Three / Half-Life 3
38,2%
Zobacz inne ankiety
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym

W branży gier jest czasem jak w kuchni: chcesz zrobić omlet, wychodzi jajecznica. Lub, dokładniej: chcesz zrobić kopię swojej poprzedniej produkcji, a przez przypadek rewolucjonizujesz cały gatunek gier i zarabiasz na tym miliony.