Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 grudnia 2014, 14:37

autor: Filip Grabski

Beyond Good & Evil 2. Najciekawsze gry, o których słuch zaginął

Spis treści

Beyond Good & Evil 2

Czy kreskówkowa gra o kosmicznej reporterce i jej "wujku" gadającej świni mogła odnieść gniotący umysły sukces? Zapewne mogła, ale z różnych względów nie odniosła. Beyond Good & Evil to jeden z tych tytułów, który sprzedał się tak sobie, ale mimo wszystko znalazł wygodną jamkę w sercu całej masy zapalonych graczy, od lat pragnących kontynuacji. Twórcy najwyraźniej pragną tego samego, ale droga od pierwszego BG&E do drugiego to iście międzygwiezdna odległość, bo podróż trwa już niemal dekadę.

Michel Ancel, twórca postaci Raymana i Beyond Good & Evil, nie musi się martwić o swoje pierwsze dziecko, za to od 2005 roku w pocie czoła i we własnym tempie dłubie przy dziecku numer „2”. Pierwsze informacje o tym, że sequel tej ciekawej przygodowej gry akcji powstaje, pojawiły się już pod koniec 2005 roku. Wówczas będący jeszcze w fazie przedprodukcji tytuł musiał ustąpić adaptacji King Konga Petera Jacksona. W połowie 2008 roku na imprezie Ubidays pokazano animowany zwiastun oficjalnie potwierdzający istnienie Beyond Good & Evil 2. Od tego czasu jednak jedyną względnie elektryzującą wiadomością okazał się wyciek koncepcyjnego filmu prezentującego (najprawdopodobniej) właśnie rzeczoną grę. To było dokładnie 5,5 roku temu, a cierpliwość fanów została wystawiona na ciężką próbę.

Gra była robiona, potem wszyscy myśleli, że jednak nie jest. Twórcy potwierdzali, że jest, ale ograniczenia ówczesnych konsol były powodem opóźnień. Najnowsza informacja z obozu pana Ancela ma kilka miesięcy i brzmi mniej więcej tak: hej, założyłem nowe, małe studio Wild Sheep, dalej robimy gry (być może chodzi mi o BG&E2) i dalej współpracujemy z Ubisoftem. Czyli gra gdzieś jest, ale w zasadzie jej nie ma. Co na to Czak?

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

TWOIM ZDANIEM

Na którą z zaginionych gier czekasz najbardziej?

Deus Ex Universe
2,8%
Syberia 3
6,1%
Hitman
4,3%
Doom 4
3,9%
Brothers in Arms: Furious 4
2,3%
Need for Speed
6%
Dishonored 2
8%
The Last Guardian
2,1%
Beyond Good & Evil 2
4,2%
Agent
2,1%
Fallout 4
19,9%
Half-Life 2: Episode Three / Half-Life 3
38,2%
Zobacz inne ankiety
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym
Arcydzieła ślepym trafem - legendarne gry, które miały być czymś całkowicie innym

W branży gier jest czasem jak w kuchni: chcesz zrobić omlet, wychodzi jajecznica. Lub, dokładniej: chcesz zrobić kopię swojej poprzedniej produkcji, a przez przypadek rewolucjonizujesz cały gatunek gier i zarabiasz na tym miliony.