Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 lipca 2016, 13:05

Uncharted 4: Kres złodzieja. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?

Spis treści

Uncharted 4: Kres złodzieja

data premiery: 10 maja 2016

W tym samym czasie co Doom debiutował inny wielki hit – Uncharted 4. Serwisy prześcigały się w wysokości maksymalnych ocen, miłych słów nie szczędzili gracze – istne arcydzieło i jedna z najlepszych gier na PlayStation 4 w dotychczasowej historii tej konsoli. Przygody Nathana Drake’a wyróżniają się ponadto wciągającą, filmową fabułą – liniową i zdecydowanie sprzyjającą poznaniu jej do samego końca przez raptem kilkanaście godzin niezłej akcji i przygód godnych Indiany Jonesa. Czy to pozwoliło osiągnąć grze lepsze rezultaty w statystykach osiągnięć? Spójrzmy:

 

PSN

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy ukończyli grę na najniższym poziomie

39,8%

I po drace – odkrywca

Procent graczy, którzy ukończyli grę na umiarkowanym poziomie

31,8%

I po drace – umiarkowany

Procent graczy, którzy ukończyli grę na trudnym poziomie

7%

I po drace – wymagający

Procent graczy, którzy ukończyli grę na miażdżącym poziomie

2,7%

I po drace – miażdżący

Procent graczy, którzy znaleźli pierwszą znajdźkę

92,6%

Pierwszy skarb

Procent graczy, którzy znaleźli 50 skarbów

9,1%

Łowca skarbów

Procent graczy, którzy znaleźli wszystkie skarby

2,4%

Mistrz skarbów

Procent graczy, którzy znaleźli pierwszy wpis do pamiętnika

81,1%

Drogi pamiętniczku

Procent graczy, którzy pobawili się z lemurem

33,6%

Nie karmić zwierząt

Procent graczy, którzy nurkowali przy wraku statku w połowie gry

24,8%

Marco Polo

Procent graczy, którzy ukończyli wprowadzenie do trybu wieloosobowego

33%

Kontynuuj przygodę

Procent graczy, którzy rozegrali więcej niż 5 meczów

20%

Wejdź do gry

Trofeum za ukończenie gry na najłatwiejszym poziomie jest z automatu przyznawane wszystkim, którzy dotarli do finału, niezależnie od trybu rozgrywki – widać więc, że napisy końcowe zobaczyło zaledwie 40% grających. Uncharted 4 nie oferuje, niestety, gwarantowanych osiągnięć w środku rozgrywki – możemy jedynie zerknąć na kilka przykładów związanych ze znajdźkami i trofeami ukrytymi. Występujące na samym początku skarby i wpisy do dziennika odkrywają prawie wszyscy, dość łatwa do zaliczenia zabawa z lemurem w połowie gry stała się udziałem już tylko 30% grających, a dotrzeć do 50 ukrytych przedmiotów chciało się jedynie niecałej 1/10 graczy. Zajrzenie w każdy kąt i zebranie wszystkich przedmiotów to tradycyjnie domena garstki najbardziej oddanych fanów i kolekcjonerów trofeów. Tyle samo osób zdołało również przejść grę na bardzo wymagającym, najwyższym poziomie trudności. Dość zaskakująca jest informacja o aż 30% użytkowników, którzy spróbowali trybu wieloosobowego, biorąc pod uwagę fakt, jak bardzo Uncharted 4 nastawione jest na rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Rozegrać więcej niż pięć meczów nie udało się już aż tylu osobom, ale 20% to wciąż niezły wynik.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Długie, wielkie, rozdmuchane – dlaczego gry wydają się dłuższe niż kiedyś?
Długie, wielkie, rozdmuchane – dlaczego gry wydają się dłuższe niż kiedyś?

Mitem jest, że opowieści w grach są dziś dłuższe niż kiedyś. Biorąc jednak pod uwagę natłok dodatkowych aktywności, połączony z mniejszą ilością wolnego czasu przeciętnego gracza, trudno nie odnieść takiego wrażenia.