Just Cause 3. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
Spis treści
Just Cause 3
data premiery: 1 grudnia 2015
Just Cause 3 to kolejny sandbox akcji w naszym zestawieniu – posiada główny wątek fabularny i masę wyzwań pobocznych, za które można zdobyć całkiem sporo osiągnięć do kolekcji. Ilu graczy ukończyło grę w ciągu ponad pół roku od premiery?
PSN | Steam | Nazwa trofeum | |
Procent graczy, którzy dotarli do ostatniej misji fabularnej w grze | 18,6% | 21,2% | Syn Medici |
Procent graczy, którzy zaliczyli jedną z pierwszych misji | 90,3% | 85,5% | Witaj w domu |
Procent graczy, którzy ukończyli 9 misję fabularną | 44,5% | 46,6% | P!#&RZ SIĘ, RAKIETO! |
Procent graczy, którzy ukończyli 17 misję fabularną | 29,2% | 31,4% | Nareszcie w natarciu |
Procent graczy, którzy zdobyli milion punktów chaosu | 14,4% | 16,4% | Milioner chaosu |
Procent graczy, którzy wyzwolili przynajmniej jedną prowincję | 74,3% | 72,9% | Viva la revolucion |
Procent graczy, którzy zebrali wszystkie znajdźki | 2,7% | 3% | Wszystkie zakamarki odkryte |
Procent graczy, którzy osiągnęli 100% gry | 0,4% | 2,4% | Zwycięzca znów bierze wszystko |
Okazuje się, że zaledwie 20% posiadaczy Just Cause 3 zdołało ukończyć grę. Przy 669 tysiącach kopii na platformie Steam daje to 140 tysięcy graczy, którzy zobaczyli napisy końcowe. Co ciekawe – na PS4 rozgrywkę rozpoczęło wyraźnie więcej osób niż na pecetach, ale już do samego końca z przewagą dotarli użytkownicy komputerów. Statystyki kolejnych misji fabularnych utrzymują tendencję spadkową zawsze z niewielką przewagą pecetów. Zebraniem miliona punktów chaosu, zdobywanych za działania przeciwko dyktatorowi, może pochwalić się zaledwie kilkanaście procent grających, ale trzeba przyznać, że jest to dość czasochłonne zadanie. Istotną informację dostarcza trofeum za wymaksowanie gry – tu dotarło zaledwie 0,4% posiadaczy wersji na PlayStation 4 oraz 2,4% pecetowców. Różnica wzięła się najpewniej z dość uprzywilejowanej pozycji przy korzystaniu z myszki i klawiatury w trakcie wyzwań wymagających precyzyjnego celowania. Jeśli sprawdzimy, czy dłuższy czas od premiery gry wpływa jakoś na statystyki osiągnięć, to w przypadku Just Cause 3 istotnie widać różnice, ale tylko w zwiększeniu się danych liczb. Proporcje pozostały w większości przypadków te same. W styczniu 2016 roku, czyli jakieś dwa miesiące po premierze, grę ukończyło 11,5% użytkowników PS4 oraz 17,1% posiadaczy pecetów, a rozpoczęło ją 89,2% na PS4 i 86,6% na PC. Różnice, jak widać, są bardzo małe i pół roku od premiery nie wpływa na diametralną poprawę liczby zdobytych trofeów za dojście do końca.