Rise of the Tomb Raider. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
Spis treści
Rise of the Tomb Raider
data premiery PC: 29 stycznia 2016
W przypadku Rise of the Tomb Rider nie dysponujemy danymi z platformy Xbox, gdzie gra była tymczasowym tytułem na wyłączność – Microsoft po prostu nie udostępnia takich danych. Brakuje również liczb z PlayStation Network – tam Lara Croft zawita dopiero pod koniec roku, jedyną opcją są tu więc statystyki osiągnięć ze Steama. Czy coś to zmienia?
Steam | Nazwa trofeum | |
Procent graczy, którzy ukończyli grę na dowolnym poziomie trudności | 44,5% | Cena prawdy |
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii | 85,8% | W ślady ojca |
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną na początku kampanii | 81,3 % | Niezły upadek |
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną w środku kampanii | 56,3% | Pomocna dłoń |
Procent graczy, którzy ukończyli misję fabularną pod koniec kampanii | 50,6% | Mniej uczęszczana droga |
Procent graczy, którzy ukończyli grę na poziomie „twardziel” | 2,9% | Mistrzyni survivalu |
Procent graczy, którzy zebrali 25% obiektów z narracją | 61,2% | Poszukiwaczka prawdy |
Procent graczy, którzy zebrali 75% obiektów z narracją | 20,3% | Głosy z przeszłości |
Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie misje poboczne | 13,2% | Zawsze do usług |
Procent graczy, którzy ukończyli grę w 100% | 4% | Poruszyć niebo i ziemię |
Nie do końca. Wprawdzie przygody Lary na komputerach PC zaliczyła niemal połowa grających (co z 934 tysięcy posiadaczy na Steamie daje około 420 tysięcy osób), ale wciąż widać wyraźnie powtórkę tego samego schematu. Przez początek tytułu ponownie przedziera się około 80% graczy, jednak jak pokazują liczby przy kolejnych osiągnięciach zdobywanych automatycznie w trakcie rozwoju fabuły – wykruszają się oni z każdą następną misją. Znajdźki również nie stanowią wystarczającego powodu, by się za nimi uganiać – im większa kolekcja, tym mniejsza liczba jej posiadaczy. Najwyższy poziom trudności przyciągnął już chyba tradycyjnie niespełna 3% najbardziej wytrwałych fanów, ale zwraca uwagę stosunkowo wysoka liczba osób, które ukończyły grę w 100%.