Need for Speed. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?
Spis treści
Need for Speed
data premiery: 3 listopada 2015
Czy miłośnicy czterech kółek, tuningu i ścigania się, którzy na dodatek musieli czekać na swoją grę rok dłużej, bardziej przykładają się do jej ukończenia? W przypadku Need for Speed sprawdzamy tylko dane z PlayStation 4, bowiem platforma Origin na pecetach nie dostarcza globalnych statystyk.
PSN | Nazwa trofeum | |
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery | 26,4% | Legendarny tuningowiec |
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery | 32,7% | Spełnić potrzebę |
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery | 25,2% | Hoonigan |
Procent graczy, którzy ukończyli jedną ze ścieżek kariery | 15,8% | Ponad prawem |
Procent graczy, którzy kupili pierwsze auto | 90,4% | Tam dom twój, gdzie auto twoje |
Procent graczy, którzy osiągnęli 10 poziom reputacji | 74,9% | Szczenięce lata |
Procent graczy, którzy osiągnęli 25 poziom reputacji | 59,8% | W pogoni za sławą |
Procent graczy, którzy osiągnęli 50 poziom reputacji | 24,5% | Mogę pański autograf? |
Procent graczy, którzy zapełnili cały garaż | 31,6% | Pełna chata |
Procent graczy, którzy ukończyli wszystkie ścieżki kariery | 13,7% | Największa z ikon |
Need for Speed wypada tu bardzo standardowo – 90% grających spędziło z grą dłużej niż parę minut, ale do końca dotarło niespełna 30%. Tytuł pozwala na pewną dowolność w kampanii dla pojedynczego gracza i możemy skoncentrować się albo tylko na jednej ścieżce kariery, albo na kilku. Statystyki nie pokazują, ile osób wybrało minimalną opcję, a ile poznało kilka dróg kariery, ale trofeum „Największa z ikon” stanowi informację, że tylko niespełna połowa z tych, którzy ukończyli grę, wykonało wszystkie dostępne misje fabularne i obejrzało wszystkie przerywniki filmowe. Sukcesywny spadek zainteresowania widać najbardziej po trofeach związanych z poziomem reputacji – im wyższy, tym mniej graczy go osiągnęło. Najciekawsze wnioski można chyba jednak wysnuć z trofeum „Pełna chata”. Gry wyścigowe często krytykowane są za zbyt małą liczbę samochodów do wyboru, a tu widać, że tylko 30% graczy zapełniło swój garaż, co w Need for Speed wymagało zakupu zaledwie... pięciu modeli!