Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 lipca 2016, 13:05

Far Cry Primal. Wielkie hity - ile z nich ukończyliśmy?

Spis treści

Far Cry Primal

data premiery: 23 lutego 2016

Z Far Cry Primal wkraczamy powoli na teren sandboksów – gier zwykle bardzo obszernych, z setkami znajdziek i zadań pobocznych, a takie z reguły przechodzi się bardzo długo, nawet skupiając się głównie na samej kampanii fabularnej. Cztery miesiące czasu od premiery nie wystarczyło aż 73% grających, by ukończyć główny wątek, ale warto podkreślić, że bierzemy tu tylko pod uwagę trofea z PlayStation 4. Seria Far Cry na komputerach PC powiązana jest najczęściej z platformą Uplay, a wydawca Ubisoft nie udostępnia globalnych statystyk swoich osiągnięć.

 

PSN

Nazwa trofeum

Procent graczy, którzy dotarli do pierwszej finałowej misji

26,9%

W proch

Procent graczy, którzy dotarli do drugiej finałowej misji

27,6%

Ewolucja w działaniu

Procent graczy, którzy ukończyli pierwszą misję w grze

97,6%

Droga do Oros

Procent graczy, którzy ukończyli jedną z początkowych misji fabularnych

79,6%

Włócznioodporny

Procent graczy, którzy przyłączyli Łogi do wioski

71%

Złota rączka

Procent graczy, którzy ukończyli jedną z obowiązkowych misji w środku gry

41,3%

Oswobodzenie

Procent graczy, którzy ukończyli jedną z obowiązkowych misji pod koniec gry

35%

Krati, Krati, Krati!

Procent graczy, którzy zdobyli wszystkie ulepszenia chat w wiosce

19,9%

Baron nieruchomości

Procent graczy, którzy zebrali 80 znajdziek

8,4%

Zbieracz jaskiniowy

Procent graczy, którzy zdobyli wszystkie forty

34,8%

Podbój

Procent graczy, którzy poznali wszystkie umiejętności

6,3%

Ekspert Łindźa

Procent graczy, którzy poskromili elitarnego niedźwiedzia

37,4%

Wielki miś

O ile liczba osób, które ukończyły grę, wydaje się standardowa dla sandboksowych tytułów, tak zdecydowanie wyróżnia się tu trofeum dotyczące przejścia pierwszej misji. Prawie pełne sto procent oznacza, że wyjątkowy i nieczęsto spotykany w grach świat prehistoryczny zadziałał jak wabik na wielu posiadaczy Far Cry: Primal i nie omieszkali oni choćby sprawdzić nowej odsłony znanej serii. Czy wywarła ona jednak na nich stosowne wrażenie? Chyba niespecjalnie, bo już po jednej z kolejnych misji i osiągnięciu „Włócznioodporny” widać bardzo wyraźny spadek grających. Tendencja zniżkowa utrzymuje się do samego końca, co pokazują nie tylko poszczególne misje, ale i zadania wykonywane w trakcie fabuły oraz zdobywane ulepszenia. Graczy jak zawsze najmniej interesowało zbieranie znajdziek – związane z nimi trofeum otrzymało zaledwie 6%.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Długie, wielkie, rozdmuchane – dlaczego gry wydają się dłuższe niż kiedyś?
Długie, wielkie, rozdmuchane – dlaczego gry wydają się dłuższe niż kiedyś?

Mitem jest, że opowieści w grach są dziś dłuższe niż kiedyś. Biorąc jednak pod uwagę natłok dodatkowych aktywności, połączony z mniejszą ilością wolnego czasu przeciętnego gracza, trudno nie odnieść takiego wrażenia.