Metroid Prime – „najlepsza gra przygodowa w klimacie SF, jaką widziałem od lat”. 10 najlepszych gier 2002 roku
Spis treści
Metroid Prime – „najlepsza gra przygodowa w klimacie SF, jaką widziałem od lat”
Data premiery: 18 listopada
Producent: Retro Studios
Gatunek: gra akcji FPP
Platforma: GameCube
To najlepsza gra przygodowa w klimacie SF, jaką widziałem od lat. [...] przewyższa inne gry dzięki doskonałemu wyważeniu poszczególnych elementów zabawy. Techniczne wykonanie Metroid Prime to pierwszorzędny majstersztyk. [...] Trudno słowami oddać pełen urok Metroid Prime. Z pewnością jest to gra oryginalna, ambitna, nowatorska i co najważniejsze, doskonale wykonana. Mój osobisty kandydat na grę roku.
Recenzja gry Metroid Prime, „Click! Konsole” nr 02/2003, ocena: 100%
Nie pamiętam, żeby ktokolwiek ze znajomych zagrywał się w 2002 roku w Metroid Prime’a. Zapewne była to wina ekskluzywności tego tytułu, który ukazał się na konsoli Nintendo GameCube – sprzęcie, cieszącym się w Polsce śladowym zainteresowaniem. Choć premiera odbyła się równo z europejską, nie przysłużyła się tu łatka urządzenia z grami „dla dzieci” (polski dystrybutor to firma Lukas Toys), brakowało kampanii marketingowej, no i kto by tam kupował oryginalne produkcje – nowiutki sprzęt nie był zhakowany.
Ale Metroid Prime w różnych źródłach wymieniany jest jako najwyżej oceniania gra 2002 roku – Nintendo znowu więc „dowiozło” po swojemu, kosząc po drodze wszystkie „Wajs Sity”, „Batelfildy” i „Morołindy”. Ceniona od lat 80. na swojej platformie marka z gatunku scrollowanych w bok gier akcji, łącząca elementy platformowe z Mario i eksplorację z Zeldy, powróciła w glorii i chwale po długich ośmiu latach. Największa zmiana? Przejście ze scrollowania 2D w trójwymiarowe FPP. Krytycy i gracze padli na kolana. To była najlepiej sprzedająca się gra na GameCube’a, a w USA liczbą nabytych przez użytkowników tej konsoli pudełek ustąpiła tylko Vice City. Recenzje jednak miała lepsze – do dziś pozostaje jedną z najwyżej ocenianych gier w historii.