Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 kwietnia 2021, 09:58

autor: Patryk Fijałkowski

GTA Online. Słabe premiery dobrych gier – 11 złych debiutów

Spis treści

GTA Online

  1. Rok premiery: 2013
  2. Kto tak to skopał: Rockstar (tak, jemu też się zdarza)
  3. Największy problem: trudności z logowaniem i zatrzęsienie najróżniejszych bugów
  4. Jak to się skończyło? Milionami dolarów. Rockstar wyprowadził GTA Online na prostą, a sukces gry okazał się tak spektakularny, że zarzucono plany wydawania fabularnych dodatków do GTAV. Zamiast tego studio skupiło się na rozwijaniu trybu sieciowego. GTA Online jest niezwykle popularne do dzisiaj i wygląda na to, że nawet Red Dead Online tego nie zmieni.

Jak widać, zdarza się nawet mistrzom. Jedna z najlepiej sprzedających się gier w historii również miała ciężkie początki – przynajmniej jeśli chodzi o jej wciąż niezwykle popularny tryb sieciowy. Tutaj jednak nikt nie był zaskoczony. GTAV sprzedawało się tak dobrze, że Rockstar już przed premierą trybu online zapowiadał, że serwery mogą nie wytrzymać aż tak wielkiego zainteresowania. I rzeczywiście – początki GTA Online obfitowały w długie kolejki, błędy serwerów i bugi. Wielu graczom nie udawało się nawet dotrzeć do ekranu tworzenia postaci.

Z kolei, kiedy ktoś już pograł, mógł na przykład zobaczyć, że gra nie zapamiętała jego postępów albo usunęła jakiś przedmiot. Na początku każdy tydzień obfitował w kolejne newsy na temat tego, co nie działa lub co już zostało naprawione.

Rockstar publicznie przepraszał za fatalny start multiplayera, a w ramach rekompensaty oferował graczom wirtualną gotówkę. Koniec końców wszystko rozeszło się po kościach, a GTA Online do dzisiaj przynosi firmie worki pieniędzy. Choć pewnie właśnie przez te traumatyczne wspomnienia Rockstar zabezpieczył się przy starcie Red Dead Online w 2018 roku, nazywając tryb sieciowy „betą”. W razie czego – co złego, to nie oni, bo przecież to dopiero „beta”.

  1. Więcej o grze GTA Online
TWOIM ZDANIEM

Zdarzyło Ci się kupić nową grę i nie móc grać przez problemy techniczne?

Tak
67,5%
Nie
32,5%
Zobacz inne ankiety
Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił
Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił

Powoli naprawiane No Man’s Sky zaczyna robić coraz lepsze wrażenie (a zaraz wyjdzie aktualizacja NEXT). Niestety, Sean Murray przerwał niedawno milczenie i udziela wywiadów. Znowu chce wszystko zepsuć?

Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze
Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze

„Gry jako usługi” to nie tylko mikrotransakcje, niedobór zawartości czy rozwodniona warstwa fabularna. To także szansa na naprawę tego, co nie działało i zmianę irytujących kaczątek w dające sporo radości łabędzie.