Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 kwietnia 2021, 09:58

autor: Patryk Fijałkowski

Cyberpunk 2077. Słabe premiery dobrych gier – 11 złych debiutów

Spis treści

Cyberpunk 2077

Dopisaniem tej strony do tekstu zajął się Marcin Strzyżewski.

  1. Rok premiery: 2020
  2. Kto tak to skopał: CD Projekt RED
  3. Największy problem: słaba optymalizacja na konsolach, bugi, glitche
  4. Jak to się skończyło? Ponad trzy miesiące po premierze pojawił się patch 1.2, który usunął kilkaset problemów, poprawił optymalizację, zwiększył liczbę samochodów oraz przechodniów na ulicach i tak dalej.

Trzeba powiedzieć to wprost: Cyberpunk 2077 byłby postrzegany zupełnie inaczej, gdyby nie kilka przesunięć premiery, w tym jedno już po ogłoszeniu zakończenia prac nad grą, oraz potężne oczekiwania wobec tego tytułu. Te ostatnie wynikały z jednej strony z ogromnego sukcesu Wiedźmina 3, a z drugiej z polityki informacyjnej twórców, którzy okazywali wielką pewność siebie i przekonywali, że dostarczą produkt jeszcze lepszy niż poprzednio.

Owe olbrzymie oczekiwania zderzyły się z mnóstwem problemów, głównie technicznych. Na starszych konsolach gra ledwie działała (i w efekcie została usunięta ze sprzedaży), a na tych platformach, na których działała, obserwowaliśmy już nie tyle bukiet technicznych kwiatków, co cały ogród. Samochody materializujące się w powietrzu, policja strzelająca nam w plecy ułamek sekundy po dokonaniu przez nas przestępstwa, lewitujące postacie, przenikanie przez obiekty, bohater stojący na motocyklu, zamiast siedzieć. Listę tę można by długo ciągnąć.

Gdzieś pod tą warstwą niedoróbek kryła się jednak bardzo dobra gra. Jasne, nieidealna, jasne z wadami wykraczającymi poza sferę techniczną. Wciąż jednak była to wciągająca opowieść z bohaterami, z którymi nawiązaliśmy więź, z pięknymi, klimatycznymi lokacjami (takiego miasta w grach jeszcze nie widziałem). Było tu trochę akcji, trochę eksploracji, sporo ciekawych misji, które mogliśmy zwykle ukończyć na przynajmniej dwa sposoby. Na pewno nie żałuję czasu spędzonego z tą produkcją.

Jej stan techniczny non stop ulega poprawie. Nowe patche nie pojawiają się codziennie, ale codziennie trwa nad nimi praca, a twórcy obiecują darmowe DLC i płatne fabularne dodatki. Przed nami jest też wersja dedykowana konsolom nowej generacji. Cyberpunk 2077 prawdopodobnie zawsze już będzie postrzegany jako tytuł, który zawiódł oczekiwania. Szkoda, bo to nie jest zła gra.

  1. Więcej o grze Cyberpunk 2077
TWOIM ZDANIEM

Zdarzyło Ci się kupić nową grę i nie móc grać przez problemy techniczne?

Tak
67,5%
Nie
32,5%
Zobacz inne ankiety
Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił
Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił

Powoli naprawiane No Man’s Sky zaczyna robić coraz lepsze wrażenie (a zaraz wyjdzie aktualizacja NEXT). Niestety, Sean Murray przerwał niedawno milczenie i udziela wywiadów. Znowu chce wszystko zepsuć?

Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze
Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze

„Gry jako usługi” to nie tylko mikrotransakcje, niedobór zawartości czy rozwodniona warstwa fabularna. To także szansa na naprawę tego, co nie działało i zmianę irytujących kaczątek w dające sporo radości łabędzie.