Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 stycznia 2017, 12:26

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan. Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 r.

Spis treści

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan w skrócie:
  1. Producent / wydawca: Platinum Games / Activision
  2. Gatunek: gra akcji (slasher) TPP
  3. Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne, PS3, X360
  4. Termin premiery: 24 maja 2016

Pewnie każde z Was słyszało o studiu Platinum Games? Wiecie, to ci goście, którzy tytułami, takimi jak Bayonetta czy Metal Gear Rising: Revengeance, ugruntowali opinię, że nie mają sobie równych w gatunku slasherów i że nigdy nie odstawiają fuszerki. Nigdy, przenigdy. Jednak zdaje się, że po wypuszczeniu czegoś takiego jak Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan będziemy musieli zrewidować tę opinię. Nawet jeśli głównym winowajcą odpowiedzialnym za marną jakość gry jest tak naprawdę wydawca – Activision.

W ogólnym zarysie jest to pozycja wyglądająca jak przystało na dzieło Platinum Games – stopień rozbudowania systemu walki z grubsza się zgadza, stylistyka też pasuje do tego dewelopera. Tyle że zabrakło czasu (przecież trzeba było zdążyć na premierę filmu), by to wszystko miało przysłowiowe ręce i nogi. By rozgrywka – czyt. walka – została odpowiednio urozmaicona i nie nudziła powtarzalnością, by świat do eksploracji nie świecił pustkami, by lista trybów gry nie kłuła w oczy ewidentnymi brakami. Dobrze, że deweloper zdążył chociaż zapełnić tytuł smaczkami dla fanów marki – przynajmniej oni mają szansę być jako tako zadowoleni z Mutants in Manhattan... Albo może raczej mieli, bo w obliczu „sukcesu” tego tytułu Activision zdążyło już wycofać go z dystrybucji cyfrowej.

  1. Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan w encyklopedii gier GRYOnline.pl
Donatello zasługiwał na więcej. - 2017-01-14
Donatello zasługiwał na więcej.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.

Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier
Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier

Bywały w historii gier wideo zdecydowanie gorsze lata, ale bywały też druzgocąco lepsze. 2016 rok dobiega końca, a to dobra okazja, by ponarzekać na wszystko to, czym branża podpadła nam przez ostatnie dwanaście miesięcy.