Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 13 stycznia 2017, 12:26

Mighty No. 9. Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 r.

Spis treści

Mighty No. 9

Mighty No. 9 w skrócie:
  1. Producent / wydawca: Comcept / Deep Silver
  2. Gatunek: platformówka 2,5D
  3. Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne, PS3, X360, PS Vita, WiiU, 3DS
  4. Data premiery: 21 czerwca 2016 / 2017? (PS Vita, 3DS)

Gdyby komuś przyszło do głowy opracować coś w rodzaju rankingu „obiektywnie najbardziej rozczarowanych grup graczy” w ubiegłym roku, kto wie, czy na prowadzeniu nie znaleźliby się fani twórczości Keijiego Inafune. Ten słynny japoński deweloper, kojarzony powszechnie z serią Mega Man, w ciągu ostatnich kilku miesięcy firmował swoim nazwiskiem dwa dość głośne tytuły – i oba okazały się klapami. O ile jednak ReCore jeszcze jako tako się broni, tak Mighty No. 9 to porażka na całej linii. Porażka tym boleśniejsza, że uczestniczyło w niej ponad 67 tys. darczyńców z Kickstartera, którzy powierzyli studiu Comcept ok. 4 mln dolarów.

Za tę pokaźną sumę dostaliśmy platformówkę, która wygląda jak dzieło grupy średnio rozgarniętych studentów, odznaczających się tyleż wielkimi ambicjami, co niewielkimi zdolnościami. Mighty No. 9 potrafi frustrować nieprzemyślanym i przestarzałym projektem poziomów oraz nieprecyzyjnym sterowaniem, nużyć brakiem świeżych pomysłów i męczyć nijaką stylistyką. Wprawdzie jest to produkt raczej przeciętny niż słaby – ale od gry, za którą stało takie nazwisko jak Inafune, mieliśmy prawo oczekiwać znacznie, znacznie więcej. No cóż, tak to już jest, że gwiazdy z wiekiem bledną i gasną... a Peter Molyneux nie musi być tu wyjątkiem.

  1. Mighty No. 9 w encyklopedii gier GRYOnline.pl
Jak można zepsuć platformówkę?! - 2017-01-14
Jak można zepsuć platformówkę?!

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.

Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier
Rok wtop. 15 największych rozczarowań roku 2016 w branży gier

Bywały w historii gier wideo zdecydowanie gorsze lata, ale bywały też druzgocąco lepsze. 2016 rok dobiega końca, a to dobra okazja, by ponarzekać na wszystko to, czym branża podpadła nam przez ostatnie dwanaście miesięcy.