Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 stycznia 2019, 13:11

The Culling 2. Parszywa dwunastka – 12 najgorszych gier 2018 roku

Spis treści

The Culling 2

  1. Data premiery: 10 lipca 2018
  2. Platformy: PC
  3. Gatunek: brzydsze i jeszcze bardziej pełne błędów Playerunknown’s Battlegrounds
  4. Pozytyw: najprawdopodobniej nie zdążyliście kupić, bo grę zamknięto 8 dni po premierze

Produkcja studia Xaviant to zdecydowanie najbardziej spektakularna klęska w tym zestawieniu, mowa bowiem o grze, która wytrzymała na rynku całe osiem dni, zanim zmarła śmiercią naturalną i została wycofana ze sprzedaży. Z drugiej strony nic dziwnego – The Culling 2 powstało jak najmniejszym nakładem sił, a główną ideą przyświecającą deweloperom było najwidoczniej: „Ech, po co się męczyć – skopiujmy Playerunknown’s Battlegrounds”.

Problem w tym, że w momencie premiery tego tytułu PUBG było właśnie u szczytu popularności, z Fortnite’em jako jedynym godnym siebie przeciwnikiem, więc nikt nie odczuwał specjalnej potrzeby, by porzucać je na rzecz skrajnie niedopracowanej produkcji, w której trudno znaleźć dziesięciu innych graczy do zabawy.

Może i ten screenshot nie jest najpiękniejszy, ale doceńcie wysiłek autorów – wiecie, ile się namęczyli, by znaleźć serwer z więcej niż dwójką graczy? - 2019-01-03
Może i ten screenshot nie jest najpiękniejszy, ale doceńcie wysiłek autorów – wiecie, ile się namęczyli, by znaleźć serwer z więcej niż dwójką graczy?

W rekordowym momencie w The Culling 2 grało na Steamie jednocześnie 249 osób. W tym przypadku oznacza to niemal pięć pełnych meczów jednocześnie. Niestety, zaraz po tym liczba graczy na serwerach spadła do zera.

Najgorsze w tej historii jest to, że pierwsze The Culling, które trafiło do wczesnego dostępu w 2016 roku, nie było takie złe. Miało spore problemy z optymalizacją, poza tym jednak posiadało parę ciekawych elementów: perki, prosty system craftingu, duży nacisk na zakładanie pułapek oraz oszalałego komentatora.

Z jakiegoś powodu studio Xaviant uznało jednak, że zamiast trzymać się obranego kursu woli ślepo podążać za popularniejszą konkurencją, więc w niecałe dziesięć miesięcy od premiery pełnej wersji oryginału wydało kontynuację, której brakowało kreatywności, doszlifowania oraz czegokolwiek, co mogłoby przyciągnąć graczy.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Co było gorszą wpadką?

Metal Gear Survive
7,1%
Fallout 76
92,9%
Zobacz inne ankiety
Najgorsze gry na PS4, w które NIE chcecie zagrać
Najgorsze gry na PS4, w które NIE chcecie zagrać

Cykl życia PlayStation 4 jako dominującej siły na rynku powoli się kończy – za rok o tej porze będziemy się szykować na dziewiątą generację konsol. Z tej okazji przypominamy najgorsze gry, jakie kiedykolwiek trafiły na tę platformę.

Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku
Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku

Rok w rok branża daje nam co najmniej kilka powodów, by wątpić w dobre intencje wydawców. Minione dwanaście miesięcy nie były niestety wyjątkiem, a niektóre z antykonsumenckich praktyk i idiotycznych decyzji doprowadziły nas do szewskiej pasji.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.