Toucan Studio. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
Toucan Studio
Selma and the Wisp
Data premiery: trzeci kwartał 2016
Patrząc wyłącznie na rozgrywkę w Selma and the Wisp trudno jest znaleźć cokolwiek, co robiłoby szczególne wrażenie: ot, kolejny logiczny sidescroller, w którym zbieramy światełka i rozwiązujemy proste zagadki. Jednak podobnie jak Limbo, którym wyraźnie inspiruje się Toucan Studio, kluczową rolę odegra tu klimat. Tytułowa Selma odwiedzi bowiem dziwaczną krainę rodem z koszmarów, gdzie szans na zejście z tego padołu łez z pewnością będzie pod dostatkiem. Tym bardziej, że wcielimy się tu nie w jedną, a dwie tytułowe postaci, co znacznie zawyży poziom trudności.
Two Mammoths
Archaica: The Path of Light
Data premiery: 2016
Mieliśmy okazję zagrać w Archaicę – stosunkowo prostą w swoich założeniach grę logiczną – już dwa razy. Choć zagadki, które wówczas rozwiązaliśmy, nie powalały poziomem trudności, produkcja mogła robić wrażenie bardzo estetyczną oprawą graficzną i ciekawym klimatem. W kwestii rozgrywki fajerwerków nie ma: manipulujemy różnymi elementami planszy, by posłać kolorowe wiązki światła w odpowiednie miejsca.
Viking Potatoes
8Suns
Data premiery: nieznana
Na samozwańcze „Diablo z mechami”, jak określają 8Suns sami twórcy, jeszcze długo poczekamy – pomysł na grę powstał jeszcze w 2014 roku, na tegorocznych targach Digital Dragons zobaczyliśmy dopiero technologiczne demo, a fakt, że deweloperzy pracują zdalnie w kilku różnych miastach Polski wcale nie przyśpiesza produkcji. Mimo to nie należy projektu Viking Potatoes skreślać – chociażby dlatego, że tytuł już teraz prezentuje się naprawdę ładnie pod względem oprawy, co jest zasługą autorskiego silnika Barok, a dobre hack’n’slashe w dystopijnych, industrialnych klimatach na drzewach niestety nie rosną.
Vile Monarch
Crush Your Enemies
Data premiery: 9 czerwca 2016
Crush Your Enemies – RTS studia Vile Monarch – ma wyróżniać się przede wszystkim prześmiewczym podejściem do znanych nam dobrze stereotypów ze świata fantasy. Zamiast ratować piękne księżniczki z łap złowrogich smoków nasza kompania bandytów skupi się na łupieniu wszystkiego, co da się złupić, i piciu dostatecznie dużej ilości alkoholu, by uczynić każdego piwowara w krainie Generii bogaczem. Jest tu potencjał na przyjemną i lekką rozrywkę. Mózgiem projektu jest Kacper Kwiatkowski, który w 11 bit studios był jednym z designerów This War of Mine.
Werewolf Team
Werewolf
Data premiery: czerwiec 2017
Werewolf ma być wirtualną odpowiedzią na niezwykle popularną imprezową zabawę w wilkołaka (choć większość z Was zapewne zna ją jako mafię) – pytanie tylko, czy deweloperzy potrafią przełożyć ustalone przed dekadami zasady na język gier wideo, zachowując przy tym całą frajdę. Podczas Digital Dragons mieliśmy okazję przetestować bardzo wczesną wersję produkcji, jednak jako że jest to wyraźnie tytuł przeznaczony dla wielu osób, biegaliśmy tylko naokoło i próbowaliśmy nie dać się zjeść nadbiegającym zewsząd potworom ani zadźgać wieśniakom. Ale premiera dopiero za rok – może wówczas będziemy mogli lepiej poczuć, jak Werewolf ma się do mafii.