Last Qubit. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
Last Qubit
Submarine Enginner
Data premiery: wakacje 2016
Bardzo prosta w założeniach, choć trudna do całkowitego opanowania gra zręcznościowa z łodzią podwodną w roli głównej. Znaków szczególnych raczej brak: gromadzimy tlen oraz części do naprawy, reperujemy uszkodzone maszyny i turbiny, unikamy spadających zewsząd przedmiotów... Last Qubit wygląda na solidną produkcję na telefony i twórcy nie wykluczają, że myślą o przeniesieniu swojego dzieła na urządzenia mobilne. Na razie jednak priorytetem jest PC.
Lichthund
Lichtspeer
Data premiery: 2016
Podczas ubiegłorocznego Digital Dragons Lichtspeer uwiodło całą obecną na targach ekipę z naszej redakcji – i nie bez powodu. To bardzo prosta, ale mimo to (a może właśnie dlatego?) uzależniająca zręcznościówka, w której rzucamy włócznią w nadchodzących wrogów. Stylistyka jest nieziemska – gra w kreskówkowej oprawie przedstawia futurystyczny, lodowy świat, pełen stworzeń rodem z germańskiej mitologii. Jakiś problem? Gdy graliśmy w Lichtspeer na Digital Dragons, tytuł był już w zaawansowanym stadium produkcji, jeszcze w ubiegłym roku trafił do programu Greenlight, a mimo to do tej pory na Steamie go nie widać.
Lore Corridor Developments
Aega
Data premiery: nieznana
Na Digital Dragons co roku pojawia się co najmniej jedna naprawdę dziwna gra. W tej edycji ów zaszczytny tytuł przypadł pozycji autorstwa studia Lore Corridor Developments o nazwie Aega, która czerpie inspiracje z antycznych religii i stanowi niezbyt skomplikowaną platformówkę z segmentami walki. Oferowana jest też zabawa w kooperacji – gracze wcielą się z czasem w dwie działające przeciwko sobie postacie – pomyślcie tylko, jakie stwarza to możliwości w kwestii dialogów, prowadzonych zresztą w dziwacznym miksie współczesnego i starego języka angielskiego.
Low Poly Wolf
Angry John
Data premiery: druga połowa 2016
Na pierwszy rzut oka produkcja Low Poly Wolf nie wyróżnia się absolutnie niczym: ot, prosty top-down shooter z prostymi zasadami i równie prostą grafiką. I pod względem rozgrywki tak właśnie jest: Angry John serwuje pełne kosmitów, proceduralnie generowane plansze, na których za pomocą różnorodnych typów broni szerzymy zniszczenie wśród wrogów. Ale twórcy uzupełniają to pełną humoru opowieścią, w której tytułowy bohater wcale nie chce ratować świata przed inwazją obcych – ma za to zamiar odebrać najeźdźcom porwane z jego farmy kurczaki. Hitu raczej nie otrzymamy, ale przyjemną strzelankę – jak najbardziej.
Madman
Hollow
Data premiery: przełom 2016 i 2017
Studio Madman niechętnie ujawnia informacje na temat Hollow – na razie w marcu, za sprawą serwisu Graczpospolita.pl, ujrzeliśmy pierwsze obrazki z gry... i od tamtego czasu jest o niej zupełnie cicho. Wiemy jedynie, że szykuje się horror science fiction, który trafi najpierw na PC, a później także na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Widać tu pewne wpływy serii Dead Space, a informacje na stronie zespołu sugerują, że projekt będzie wspierać technologię wirtualnej rzeczywistości – ale to jedynie spekulacje.
Madmind Studio
Agony
Nowe studio, należące do dynamicznie rozwijającego się PlayWay, pracuje nad intrygującą grą na Unreal Enginie 4, w której musimy wydostać się z piekła władanego przez Czerwoną Boginię. Agony będzie survivalem, w którym oprócz zagadek logicznych nie zabraknie skradania się, a także przejmowania kontroli nad demonami oraz ludźmi uwięzionymi w piekle. Gra zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a zagramy w nią w pierwszym kwartale 2017 roku.