Suicide Penguin. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
Suicide Penguin
Rage Disco
Data premiery: przełom 2016 i 2017
Jeśli kiedykolwiek byliście na imprezie tak dobrej, że mieliście nadzieję, że nigdy się nie skończy – studio Suicide Penguin przedstawi Wam mroczną stronę tej wizji. W Rage Disco desperacko staramy się uciec z przepełnionego neonami klubu, w którym non stop ktoś do nas strzela laserami, po podłodze walają się kufle z piwem, kieliszki oraz butelki z winem, skutecznie niweczące próby wytrzeźwienia, a w dodatku co chwila trafiamy na pigułki o różnym działaniu. Nie brzmi to ambitnie i bynajmniej takie nie jest – a mimo to paniczne lawirowanie pomiędzy pociskami i pożeranie kolejnych tabletek, oprawione kolorową do bólu grafiką, sprawia mnóstwo niezbyt wymagającej frajdy.
Techland
Gra fantasy z otwartym światem
Data premiery: nieznana
Podczas Digital Dragons mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Techlandu i dowiedzieć się, że studio pracuje obecnie nad dwoma projektami. Jeden z nich jest trzymany w całkowitej tajemnicy, o drugim jednak wiemy już, że będzie grą fantasy z otwartym światem i elementami RPG, umożliwiającą zabawę zarówno w kampanii dla pojedynczego gracza, jak i w kooperacji. Kiedy dowiemy się więcej? Zapewne nieprędko, bowiem prace nad oboma tytułami (których łączny budżet wyniesie aż 300 milionów złotych!) potrwają według zapewnień deweloperów około dwóch-trzech lat...
Nieznany projekt
Data premiery: nieznana
Drugi z zapowiedzianych projektów Techlandu to całkowita tajemnica i możemy się tylko domyślać, czym będzie. To nie Hellraid, który wrocławskie studio odstawiło na razie na boczny tor – najbardziej prawdopodobną grą jest Dying Light 2. Taka decyzja z pewnością nie byłaby zaskakująca, biorąc pod uwagę sukces pierwszej części.
Telepath’s Tree
Inner Chains
Data premiery: 2016
Co prawda Inner Chains to debiutancki projekt Telepath’s Tree, jednak połączone doświadczenie zatrudnionych w studiu deweloperów to wystarczający powód, by zwrócić nań uwagę. To mieszanka horroru i FPS-a, utrzymane w upiornych, futurystycznych klimatach, gdzie technologia pozostawiona przez ludzkość złączyła się z naturą, już ma na swoim koncie pewne sukcesy. Zbiórka na Inner Chains w serwisie Kickstarter zakończyła się sukcesem po zaledwie tygodniu (choć trzeba przyznać, że i jej cel był wyjątkowo niski), pomyślnie przeszła też fazę Steam Greenlight. Jeśli atmosfera wprost wypływająca z udostępnionych do tej pory materiałów będzie choć w połowie tak sugestywna w ostatecznej wersji, możemy spodziewać się prawdziwie niezapomnianego przeżycia.
Teyon
Gra FPP na znanej licencji
Data premiery: nieznana
Krakowskie studio Teyon nie cieszy się w naszym kraju szczególnie dobrą renomą – wielu graczy zna je głównie za sprawą Rambo: The Video Game, shootera na szynach, który był jedną z najgorzej ocenianych produkcji 2014 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy uczą się na własnych błędach. Ich następny projekt też wykorzysta znaną licencję (choć jeszcze nie wiemy jaką) i również zostanie zaprezentowany w perspektywie z pierwszej osoby, jednak tym razem zamiast liniowego strzelania czeka na nas „na wpół otwarty świat”, zaprojektowany za pomocą Unreal Engine’u 4.
The Astronauts
Niezapowiedziany projekt z otwartym światem
Data premiery: nieznana
Od wydania pięknego Zaginięcia Ethana Cartera na PC, PlayStation 4 oraz urządzenia VR, o studiu Adriana Chmielarza na razie ucichło. Ale jednak The Astronauts nie próżnują – pod koniec 2015 roku zapowiedzieli kolejny projekt. Będzie to przygodowa gra akcji, w której zwiedzimy otwarty świat. W przeciwieństwie do poprzedniej produkcji studia nasza rola nie ograniczy się tu do eksploracji i rozwiązywania zagadek – pojawi się walka z ludźmi oraz innymi stworzeniami.