Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

Suicide Penguin. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Spis treści

Suicide Penguin

Rage Disco

Data premiery: przełom 2016 i 2017

Jeśli kiedykolwiek byliście na imprezie tak dobrej, że mieliście nadzieję, że nigdy się nie skończy – studio Suicide Penguin przedstawi Wam mroczną stronę tej wizji. W Rage Disco desperacko staramy się uciec z przepełnionego neonami klubu, w którym non stop ktoś do nas strzela laserami, po podłodze walają się kufle z piwem, kieliszki oraz butelki z winem, skutecznie niweczące próby wytrzeźwienia, a w dodatku co chwila trafiamy na pigułki o różnym działaniu. Nie brzmi to ambitnie i bynajmniej takie nie jest – a mimo to paniczne lawirowanie pomiędzy pociskami i pożeranie kolejnych tabletek, oprawione kolorową do bólu grafiką, sprawia mnóstwo niezbyt wymagającej frajdy.

Techland

Gra fantasy z otwartym światem

Data premiery: nieznana

Podczas Digital Dragons mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Techlandu i dowiedzieć się, że studio pracuje obecnie nad dwoma projektami. Jeden z nich jest trzymany w całkowitej tajemnicy, o drugim jednak wiemy już, że będzie grą fantasy z otwartym światem i elementami RPG, umożliwiającą zabawę zarówno w kampanii dla pojedynczego gracza, jak i w kooperacji. Kiedy dowiemy się więcej? Zapewne nieprędko, bowiem prace nad oboma tytułami (których łączny budżet wyniesie aż 300 milionów złotych!) potrwają według zapewnień deweloperów około dwóch-trzech lat...

Nieznany projekt

Data premiery: nieznana

Drugi z zapowiedzianych projektów Techlandu to całkowita tajemnica i możemy się tylko domyślać, czym będzie. To nie Hellraid, który wrocławskie studio odstawiło na razie na boczny tor – najbardziej prawdopodobną grą jest Dying Light 2. Taka decyzja z pewnością nie byłaby zaskakująca, biorąc pod uwagę sukces pierwszej części.

Telepath’s Tree

Inner Chains

Data premiery: 2016

Co prawda Inner Chains to debiutancki projekt Telepath’s Tree, jednak połączone doświadczenie zatrudnionych w studiu deweloperów to wystarczający powód, by zwrócić nań uwagę. To mieszanka horroru i FPS-a, utrzymane w upiornych, futurystycznych klimatach, gdzie technologia pozostawiona przez ludzkość złączyła się z naturą, już ma na swoim koncie pewne sukcesy. Zbiórka na Inner Chains w serwisie Kickstarter zakończyła się sukcesem po zaledwie tygodniu (choć trzeba przyznać, że i jej cel był wyjątkowo niski), pomyślnie przeszła też fazę Steam Greenlight. Jeśli atmosfera wprost wypływająca z udostępnionych do tej pory materiałów będzie choć w połowie tak sugestywna w ostatecznej wersji, możemy spodziewać się prawdziwie niezapomnianego przeżycia.

  1. Inner Chains w Encyklopedii Gier

Teyon

Gra FPP na znanej licencji

Data premiery: nieznana

Krakowskie studio Teyon nie cieszy się w naszym kraju szczególnie dobrą renomą – wielu graczy zna je głównie za sprawą Rambo: The Video Game, shootera na szynach, który był jedną z najgorzej ocenianych produkcji 2014 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy uczą się na własnych błędach. Ich następny projekt też wykorzysta znaną licencję (choć jeszcze nie wiemy jaką) i również zostanie zaprezentowany w perspektywie z pierwszej osoby, jednak tym razem zamiast liniowego strzelania czeka na nas „na wpół otwarty świat”, zaprojektowany za pomocą Unreal Engine’u 4.

The Astronauts

Niezapowiedziany projekt z otwartym światem

Data premiery: nieznana

Od wydania pięknego Zaginięcia Ethana Cartera na PC, PlayStation 4 oraz urządzenia VR, o studiu Adriana Chmielarza na razie ucichło. Ale jednak The Astronauts nie próżnują – pod koniec 2015 roku zapowiedzieli kolejny projekt. Będzie to przygodowa gra akcji, w której zwiedzimy otwarty świat. W przeciwieństwie do poprzedniej produkcji studia nasza rola nie ograniczy się tu do eksploracji i rozwiązywania zagadek – pojawi się walka z ludźmi oraz innymi stworzeniami.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.