The Farm 51. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
The Farm 51
Get Even
Data premiery: nieznana
Na Get Even wyczekujemy od grudnia 2013 roku – wtedy to The Farm 51 zapowiedziało swój wyjątkowo ambitny projekt. Gliwickie studio celuje przede wszystkim w innowacje: od oprawy wizualnej, mającej zakrawać o fotorealizm, aż po kampanię, łączącą w sobie tryb single i multiplayer, w której rozegramy dwie historie walczących ze sobą postaci. O tytule ostatnimi czasy jakby ucichło – The Farm 51 zajmowało się najwidoczniej przede wszystkim Chernobyl VR oraz World War III – ale nie oznacza to, że produkcja została porzucona.
World War III
Data premiery: 2017
Darmowych sieciowych FPS-ów jest w sieci pod dostatkiem, ale The Farm 51 nie ma zamiaru dodawać jedynie kolejnej pozycji do i tak sporej kolekcji. World War III będzie osadzone w realiach fikcyjnego konfliktu w niedalekiej przyszłości, jednak na tym – jak zapowiadają twórcy – fikcja się skończy. Deweloperzy celują w jak najwierniejsze oddanie działań jednostek bojowych z całego świata oraz realistyczne zachowanie broni. Mogą to osiągnąć dzięki współpracy ze specjalistami z polskiego przemysłu zbrojeniowego.
The House of Fables
Eventide 2: Sorcerer’s Mirror
Data premiery: IV kwartał 2016
Po pozytywnie przyjętym Eventide: Slavic Fable The House of Fables nawiązało współpracę z wydawcą, firmą Artifex Mundi, by po raz drugi zanurzyć się w słowiańskich klimatach. Produkcja będzie oczywiście grą z gatunku, na którym Artifex Mundi zna się jak mało kto – otrzymamy więc produkcję typu HOPA z dużym naciskiem na fabułę i raczej pozbawioną efektowniejszych segmentów.
Gra strategiczna z otwartym światem, wykorzystująca technologię VR
Data premiery: przełom 2016 i 2017
Jeszcze przed Digital Dragons skontaktowaliśmy się ze studiem i otrzymaliśmy informację, że poza Eventide 2: Sorcerer’s Mirror oraz drugim projektem, wykorzystującym technologię wirtualnej rzeczywistości (wszelkie poszlaki wskazują na Wrath of Loki, które jednak prawdopodobnie trafi na urządzenia mobilne), The House of Fables stworzy również grę zdecydowanie bardziej skomplikowaną. Niestety, poza przybliżoną datą premiery oraz gatunkiem (strategia z otwartym światem) na razie o tajemniczym tytule nie wiemy nic.
The Moonwalls
Bohemian Killing
Data premiery: 2016
Rozprawy sądowe niekoniecznie brzmią jak materiał na fascynującą produkcję. Ale połączenie nieliniowości, ogromnej swobody działania (istnieje chociażby możliwość wrabiania w popełnione morderstwo innych), ciekawego tła (XIX-wieczny, steampunkowy Paryż) oraz przywiązania do najmniejszych detali czynią projekt jednoosobowego studia The Moonwalls jedną z ciekawszych mniejszych pozycji na tej liście. Gra ma zapewnić kompletnie inne doznania przy każdym podejściu, a nawet z pozoru nieznaczące decyzje mają zmieniać w dużym stopniu przebieg fabuły oraz zakończenie.
Thing Trunk
Return 2 Games: Book of Demons
Data premiery: wrzesień 2016
Book of Demons to dla studia Thing Trunk zdecydowanie bardzo ważny projekt, ma być bowiem początkiem całej serii gier. Ale z drugiej strony pierwsza odsłona cyklu Return 2 Games wydaje się być produkcją na tyle ciekawą i przemyślaną, że swoich odbiorców bez problemu znajdzie. To hack’n’slash, oparty jednak na budowaniu talii kart, odpowiadających za umiejętności postaci, w dodatku z proceduralnie generowanymi poziomami oraz systemem, dzięki któremu będziemy mogli uzależnić długość poszczególnych misji w zależności od ilości wolnego czasu. Jak zaprezentuje się to w praktyce, zobaczymy już za niedługo – beta-testy mają bowiem wystartować jeszcze w drugim kwartale 2016 roku.