Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

Code Horizon. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Spis treści

Code Horizon

Giant Machines 2016

Data premiery: 2016

Giant Machines 2016 to dokładnie to, czego spodziewalibyście się po takim tytule: symulator najpotężniejszych maszyn w historii, wykorzystywanych do najcięższych zadań. Zaczniemy od przenoszenia dźwigów, aby skończyć na ogromnych, ważących po kilkanaście ton koparkach – muszę przyznać, że nawet dla osoby, która nigdy nie czuła się dobrze w gatunku symulatorów, produkcja Code Horizon jest co najmniej interesująca. Przez 12 misji będziemy kopać, demolować i transportować, mając przy tym do czynienia z łatwopalnymi materiałami w najlepszym wypadku, a z w pełni funkcjonalnym statkiem kosmicznym w najgorszym.

CreativeForge Games

Niezapowiedziany projekt

Data premiery: nieznana

Choć deweloperzy na razie niechętnie mówią o swoim kolejnym tytule, wiemy już, że wykorzystają doświadczenia z dwóch poprzednich produkcji – Ancient Space oraz Hard Westa – co oznacza, że elementów strategicznych raczej na pewno w nim nie zabraknie. Niestety, zanim ujawnione zostaną jakiekolwiek szczegóły, długo poczekamy – gra znajduje się w początkowej fazie produkcji i upłynie sporo wody w Wiśle, zanim ją zobaczymy. Co ciekawe, tym razem CreativeForge Games nie ograniczy się wyłącznie do komputerów osobistych i w najnowsze dzieło warszawskiego studia będą mogli zagrać także posiadacze konsol.

CVLT

Lovecraft Tales

Data premiery: nieznana

H. P. Lovecraft na brak popularności wśród deweloperów gier narzekać nie może – a polskie CVLT Games to kolejne studio, które postanowiło zainspirować się dziełami Samotnika z Providence. Lovecraft Tales powstaje już od 3 lat i niedawno doczekało się wersji demonstracyjnej. To klimatyczne połączenie przygodówki i sidescrollera (powstające jednak na silniku Unity w pełnym trójwymiarze), wzbogacone takimi elementami jak cykl dobowy oraz całkiem rozbudowana eksploracja świata.

  1. Lovecraft Tales w Encyklopedii Gier

Daniel Hałat

The Last Journey

Data premiery: maj 2016

Proceduralnie generowany świat, odkrywanie nowych układów i planet, rozbudowa statku kosmicznego i mnóstwo eksploracji – oto podstawowe elementy polskiego, pixel-artowego No Man’s Sky, czyli The Last Journey. Projekt Daniela Hałata, który w pojedynkę pracuje nad nim już od dwóch lat, nie może, niestety, liczyć na finansowe wsparcie wydawców, toteż trudno wymagać, by stanął w szranki z dziełem Hello Games – ale ma szansę być jego mniejszą, niezależną alternatywą. I jako taka został doceniony przez graczy, którzy niedawno pozwolili mu pomyślnie przejść program Steam Greenlight.

Deep Water Studio

UBOOT

Data premiery: styczeń 2017

Firma PlayWay wyrobiła sobie markę jako wydawca wszelkiej maści symulatorów i w pewnym sensie pod ten gatunek można też podciągnąć grę UBOOT. Z drugiej jednak strony – byłoby to pewne nadużycie. Gracz zarządza tu bowiem łodzią podwodną z okresu drugiej wojny światowej, skupiając się jednak w głównej mierze na jej załodze. Rozgrywka sprowadza się więc do wydawania rozkazów członkom zespołu i pilnowania, by żaden z nich nie chodził zbyt zmęczony, głodny czy zestresowany – ze słabym morale nie da się bowiem wygrać nawet jednej bitwy. Do tego dochodzi także konserwacja łodzi oraz możliwość swobodnego przemierzania mórz. Obecnie twórcy starają się zebrać fundusze na Kickstarterze i trzeba przyznać, że idzie im to całkiem nieźle: w przeciągu trzech dni Deep Water Studio oraz PlayWay zgromadziły ponad połowę z sumy 20 tysięcy dolarów kanadyjskich, w którą celują.

  1. UBOOT w Encyklopedii Gier

Destructive Creations

Niezapowiedziany projekt

Data premiery: 2017

W grach Destructive Creations wcielaliśmy się już w mordującego wszystkich na swojej drodze psychopatę oraz posyłaliśmy do grobu tysiące bojowników Państwa Islamskiego. Jak jednak zapewnił nas w wywiadzie szef studia, Jarosław Zieliński, następny, większy projekt nie będzie „typowym jechaniem po bandzie”. Szczegółów na razie brak, ale warto śledzić poczynania gliwickiego zespołu – chociażby po to, by sprawdzić, czy uda mu się zerwać łatkę deweloperów zyskujących rozgłos wyłącznie na wzbudzanych kontrowersjach.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.