Moonwolf. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
Moonwolf
Dwarf Heroes: One Wave to Grave
Data premiery: czerwiec 2016
Jak opisać w skrócie Dwarf Heroes: One Wave to Grave? Najlepiej chyba jako dziecko płomiennej miłości trzech gatunków: tower defense, RPG oraz MOBA. Jako jeden z możliwych do wyboru krasnoludów biegamy po mapie, ustawiając gdzie tylko się da wieżyczki, i czekamy na zmasowany atak sił wroga. Sami w walce wręcz wykańczamy wszelkie niedobitki – i tak wycinamy kolejne fale aż do momentu, w którym odblokujemy nowy etap. Przyjemnej rozrywki jest z tego sporo – nawet jeśli na tę chwilę sterowanie naszym krasnalem wymaga sporych szlifów.
My Next Games
Soulblight
Data premiery: nieznana
Podczas ubiegłorocznego festiwalu Digital Dragons My Next Games w osobie Jakuba Lisińskiego zaprezentowało The Shadowborn – roguelike’a, którego zgodnie uznaliśmy w redakcji za jedną z najciekawszych pozycji całej imprezy. Ale od tamtego czasu koncept projektu uległ sporym zmianom – na tyle dużym, że studio stworzyło praktycznie od nowa całą grę. Soulblight to więc „duchowy spadkobierca” The Shadowborn – roguelike, którego wyróżnia bardzo nietypowy pomysł rozwoju postaci, zależny od nawet najbardziej błahych wydawałoby się działań gracza. Więcej na temat produkcji mamy się dowiedzieć w lipcu.
OhNoo Studio
TSIOQUE
Data premiery: październik 2016
Do przewidywanej daty premiery TSIOQUE zostało jeszcze trochę czasu, ale tytuł już może pochwalić się kilkoma osiągnięciami: pisało o nim parę naprawdę dużych zagranicznych serwisów, a głosy graczy sprawiły, że gra pomyślnie przeszła przez program Steam Greenlight. Przede wszystkim jednak studio OhNoo odniosło sukces na Kickstarterze, zbierając prawie 40 tysięcy dolarów. Ta przygodówka point & click czerpie garściami z takich klasyków jak Day of the Tentacle czy Heart of Darkness, imponując przy tym śliczną, ręcznie rysowaną klatka po klatce oprawą. Jeśli jesteście zainteresowani, w sieci można znaleźć wersję demonstracyjną gry i choć, jak zastrzegają twórcy, nie prezentuje ona jakości finalnego produktu, można na własnej skórze sprawdzić, czy TSIOQUE przyciągnie Waszą uwagę czymś innym, niż tylko dziwacznym tytułem.
One More Level
God’s Trigger
Data premiery: drugi kwartał 2016
Gdy przeglądałem pierwsze materiały z God’s Trigger, z zadowoleniem zauważyłem, że podstawowym skojarzeniem jest Hotline Miami, jednak w znacznie ładniejszej oprawie. Widok z lotu ptaka? Jest. Brutalność i krwawe ciosy kończące (przy których kamera przerzuca się na chwilę w trójwymiar)? Są. Wysoki poziom trudności, przez który ginie się od pojedynczego strzału? Obecny! Jednocześnie One More Level rozwija ideę Dennaton, wprowadzając chociażby kooperację, możliwość chwilowego spowolnienia czasu oraz rozwój postaci, oparty o nowe umiejętności i ekwipunek.
Pentacle
The Works of Mercy
Data premiery: nieznana
Studio Pentacle postanowiło kroczyć ścieżką wytyczoną przez P.T. – grywalny przedsmak ostatecznie anulowanego Silent Hills. Dostaniemy więc thriller psychologiczny, osadzony co prawda na niewielkim obszarze, ale nadrabiający to niemalże fotorealistyczną grafiką. O ile jednak wiele produkcji tego typu polegałoby głównie na prostych straszakach, w The Works of Mercy wkroczymy w umysł człowieka zmuszanego do popełniania kolejnych morderstw, by uratować swoją rodzinę z rąk psychopaty – a my będziemy mogli obserwować, jak jego umysł powoli poddaje się szaleństwu. Dzieło Pentacle zapowiada się na wyjątkowo mroczną produkcję, wyłącznie dla dorosłych – i to tylko tych o najmocniejszych nerwach.
People Can Fly
Wysokobudżetowa strzelanka
Data premiery: nieznana
Głównym projektem studia, które niecały rok temu z powrotem zmieniło się z Epic Games Poland w People Can Fly, będzie „shooter AAA”, niezwiązany z żadną istniejącą marką. Jak twierdzą sami twórcy – robią to, co znają najlepiej, a po Bulletstormie czy Painkillerze nagła zmiana gatunku byłaby bardzo zaskakująca.
Mniejszy projekt
Data premiery: nieznana
Drugi z zapowiedzianych projektów jest nieco mniejszego kalibru, a jakichkolwiek szczegółów możemy się tylko domyślać. Ogłoszenia o pracę na stronie studia wskazują jednak na to, że tytuł ten będzie osadzony w stylistyce cyberpunkowej.