Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

Moonwolf. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Spis treści

Moonwolf

Dwarf Heroes: One Wave to Grave

Data premiery: czerwiec 2016

Jak opisać w skrócie Dwarf Heroes: One Wave to Grave? Najlepiej chyba jako dziecko płomiennej miłości trzech gatunków: tower defense, RPG oraz MOBA. Jako jeden z możliwych do wyboru krasnoludów biegamy po mapie, ustawiając gdzie tylko się da wieżyczki, i czekamy na zmasowany atak sił wroga. Sami w walce wręcz wykańczamy wszelkie niedobitki – i tak wycinamy kolejne fale aż do momentu, w którym odblokujemy nowy etap. Przyjemnej rozrywki jest z tego sporo – nawet jeśli na tę chwilę sterowanie naszym krasnalem wymaga sporych szlifów.

My Next Games

Soulblight

Data premiery: nieznana

Podczas ubiegłorocznego festiwalu Digital Dragons My Next Games w osobie Jakuba Lisińskiego zaprezentowało The Shadowborn – roguelike’a, którego zgodnie uznaliśmy w redakcji za jedną z najciekawszych pozycji całej imprezy. Ale od tamtego czasu koncept projektu uległ sporym zmianom – na tyle dużym, że studio stworzyło praktycznie od nowa całą grę. Soulblight to więc „duchowy spadkobierca” The Shadowborn – roguelike, którego wyróżnia bardzo nietypowy pomysł rozwoju postaci, zależny od nawet najbardziej błahych wydawałoby się działań gracza. Więcej na temat produkcji mamy się dowiedzieć w lipcu.

  1. The Shadowborn/Soulblight w Encyklopedii Gier

OhNoo Studio

TSIOQUE

Data premiery: październik 2016

Do przewidywanej daty premiery TSIOQUE zostało jeszcze trochę czasu, ale tytuł już może pochwalić się kilkoma osiągnięciami: pisało o nim parę naprawdę dużych zagranicznych serwisów, a głosy graczy sprawiły, że gra pomyślnie przeszła przez program Steam Greenlight. Przede wszystkim jednak studio OhNoo odniosło sukces na Kickstarterze, zbierając prawie 40 tysięcy dolarów. Ta przygodówka point & click czerpie garściami z takich klasyków jak Day of the Tentacle czy Heart of Darkness, imponując przy tym śliczną, ręcznie rysowaną klatka po klatce oprawą. Jeśli jesteście zainteresowani, w sieci można znaleźć wersję demonstracyjną gry i choć, jak zastrzegają twórcy, nie prezentuje ona jakości finalnego produktu, można na własnej skórze sprawdzić, czy TSIOQUE przyciągnie Waszą uwagę czymś innym, niż tylko dziwacznym tytułem.

  1. TSIOQUE w Encyklopedii Gier

One More Level

God’s Trigger

Data premiery: drugi kwartał 2016

Gdy przeglądałem pierwsze materiały z God’s Trigger, z zadowoleniem zauważyłem, że podstawowym skojarzeniem jest Hotline Miami, jednak w znacznie ładniejszej oprawie. Widok z lotu ptaka? Jest. Brutalność i krwawe ciosy kończące (przy których kamera przerzuca się na chwilę w trójwymiar)? Są. Wysoki poziom trudności, przez który ginie się od pojedynczego strzału? Obecny! Jednocześnie One More Level rozwija ideę Dennaton, wprowadzając chociażby kooperację, możliwość chwilowego spowolnienia czasu oraz rozwój postaci, oparty o nowe umiejętności i ekwipunek.

  1. God’s Trigger w Encyklopedii Gier

Pentacle

The Works of Mercy

Data premiery: nieznana

Studio Pentacle postanowiło kroczyć ścieżką wytyczoną przez P.T. – grywalny przedsmak ostatecznie anulowanego Silent Hills. Dostaniemy więc thriller psychologiczny, osadzony co prawda na niewielkim obszarze, ale nadrabiający to niemalże fotorealistyczną grafiką. O ile jednak wiele produkcji tego typu polegałoby głównie na prostych straszakach, w The Works of Mercy wkroczymy w umysł człowieka zmuszanego do popełniania kolejnych morderstw, by uratować swoją rodzinę z rąk psychopaty – a my będziemy mogli obserwować, jak jego umysł powoli poddaje się szaleństwu. Dzieło Pentacle zapowiada się na wyjątkowo mroczną produkcję, wyłącznie dla dorosłych – i to tylko tych o najmocniejszych nerwach.

  1. The Works of Mercy w Encyklopedii Gier

People Can Fly

Wysokobudżetowa strzelanka

Data premiery: nieznana

Głównym projektem studia, które niecały rok temu z powrotem zmieniło się z Epic Games Poland w People Can Fly, będzie „shooter AAA”, niezwiązany z żadną istniejącą marką. Jak twierdzą sami twórcy – robią to, co znają najlepiej, a po Bulletstormie czy Painkillerze nagła zmiana gatunku byłaby bardzo zaskakująca.

Mniejszy projekt

Data premiery: nieznana

Drugi z zapowiedzianych projektów jest nieco mniejszego kalibru, a jakichkolwiek szczegółów możemy się tylko domyślać. Ogłoszenia o pracę na stronie studia wskazują jednak na to, że tytuł ten będzie osadzony w stylistyce cyberpunkowej.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.