Psilocybe Games. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
Psilocybe Games
Pigsodus
Data premiery: nieznana
Wiem, wiem: stylistyka pixel-artu jest obecnie tragicznie nadużywana przez niezależnych twórców, i pod tym względem Psilocybe Games nikogo jakoś szczególnie nie zaskoczyło. Za to historia dzielnej świni, która przewodząc grupie uwolnionych z farmy zwierząt rusza na pomoc torturowanemu przez swojego właściciela kurczakowi – jak najbardziej. Humoru (często czarnego) nie zabraknie, ale nie tylko dowcipami Pigsodus stoi. Twórcy zarzekają się, że czerpią inspiracje z klasycznych gier RPG i ich niewielki projekt nieraz zaskoczy nas możliwościami rozwoju postaci oraz nieliniowością. Zanim jednak dojdzie do premiery, studio zapowiada kampanię na Kickstarterze, która miała się rozpocząć już na początku roku, zalicza jednak pewne opóźnienie.
Reality Pump
Odświeżone Two Worlds II oraz dwa dodatki
Data premiery: 2016
Wraz z ujawnieniem Two Worlds III TopWare Interactive zapowiedziało też odświeżoną wersję drugiej części serii, ze znacznie usprawnionym silnikiem graficznym oraz ośmioma nowymi mapami do trybu wieloosobowego. Ponadto – w ponad pół dekady po premierze gry – ukażą się dwa rozszerzenia fabularne. Pierwsze, Call of the Tenebrae, ma nam przedstawić losy tajemniczego plemienia „Wybrańców”, o drugim zaś – Shattered Embrace – nie wiemy nic, nawet przybliżonej daty premiery.
Two Worlds III
Data premiery: 2019
To chyba najdziwniejsza pozycja na liście: choć rok temu pojawiły się informacje o tym, jakoby Reality Pump zbankrutowało po fatalnym Raven’s Cry, wydawca – firma TopWare Interactive – zarzeka się, że studio dalej funkcjonuje. I to na tyle dobrze, że rozpoczęło trzyletni cykl deweloperski Two World III – trzeciej części swojej serii gier RPG. O samej produkcji nie wiadomo na razie nic, jednak trudno nie podchodzić do niej z dużą dozą sceptycyzmu.
Reikon Games
Ruiner
Data premiery: 2016
Debiutancki projekt studia Reikon Games czerpie garściami z cyberpunkowej stylistyki, tworząc dystopijną wizję świata w 2091 roku, gdzie rozwarstwienie społeczne umożliwiło najbogatszym życie w wirtualnej rzeczywistości, oczywiście kosztem biednych. Rozgrywka, toczona w rzucie izometrycznym, polegać będzie głównie na walce przy użyciu zarówno broni palnej, jak i białej. Pierwszy zwiastun prezentuje zabawę krwawą, dynamiczną i wymagającą. Ma myśl od razu nasuwają się skojarzenia z Hotline Miami – i nie są one zapewne do końca chybione, bo Ruiner też zostanie wydane z pomocą firmy Devolver Digital.
Si7 Studio
Train Mechanic Simulator 2016
Data premiery: listopad 2016
Car Mechanic Simulator okazał się sporym sukcesem, wydawca – firma PlayWay – zdecydował się więc pójść za ciosem. Pytanie tylko, czy gracze równie chętnie będą naprawiać pociągi, co samochody? Aby ich do tego zachęcić, twórcy gry oddadzą do dyspozycji 9 rodzajów maszyn (parowe, spalinowe oraz elektryczne) z ponad 1000 częściami do zreperowania, nad którymi popracujemy w trzech różnych warsztatach, rozrzuconych po 25 kilometrach kwadratowych otwartego świata.
Sleepless Clinic
Symmetry
Data premiery: wiosna 2017
Produkcja Sleepless Clinic była już prezentowana na Poznań Game Arena oraz Pyrkonie, nadal jednak znajduje się w fazie alfa. Już teraz można jednak dostrzec interesujący styl graficzny, twórcy zaś wspominają często o tym, że w trakcie rozgrywki zobaczymy „równoległy, symetryczny świat” – co sugeruje jakąś ciekawą mechanikę. Na razie wiemy, że Symmetry będzie produkcją na pograniczu gatunków survival i time management z dużym naciskiem na historię, co nie bez powodu budzi skojarzenia z takimi tytułami jak Sheltered.
Star Drifters
Driftland: The Magic Revival
Data premiery: jesień 2016
O Driftland: The Magic Revival ma być miksem strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem 4X, w którym zamiast wydawać dokładne polecenia poszczególnym jednostkom, będziemy wyznaczać im bardziej ogólne cele. Gra powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 4 i zaprezentuje kolorowy, proceduralnie generowany świat w klimatach fantasy.