EXOR Studios. Nad czym pracują polscy deweloperzy?
Spis treści
EXOR Studios
Niezapowiedziany projekt
Data premiery: przełom 2016 i 2017
Nowy projekt EXOR Studios, znanego głównie z gry Zombie Driver, zostanie zapowiedziany w przeciągu najbliższych miesięcy i wtedy też możemy spodziewać się pierwszych szczegółów na temat tegoż dzieła. Na razie wiemy jedynie, że tytuł trafi na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 i będzie produkcją na pograniczu akcji i strategii. W pracach nad nim szczeciński zespół wykorzystuje autorski silnik.
Flying Wild Hog
Shadow Warrior 2
Data premiery: czwarty kwartał 2016
Kontynuacja remake’u klasycznego FPS-a z lat 90. znacznie rozszerza formułę znaną z poprzedniczki: „dwójka” będzie mieć większe etapy, w dodatku występujące w kilku losowanych wariantach, otrzymamy o wiele więcej broni oraz ulepszeń do niej, a Shadow Warrior 2 bardzo ładnie prezentuje się na pierwszych materiałach. Pojawi się również tryb kooperacji, w którym wraz z maksymalnie trzema znajomymi przejdziemy poszczególne misje kampanii. Całość, ze względu na humor, otwartość lokacji, rozwój postaci oparty na zbieraniu wszelkiego rodzaju ekwipunku oraz rozgrywkę stawiającą przede wszystkim nie niezobowiązującą zabawę, przypomina teraz nieco produkcje z serii Borderlands – co jednak niekoniecznie musi przypaść do gustu fanom „jedynki”.
Hard Reset: Redux
Data premiery: 3 czerwca 2016
Wersja Redux nie jest zwyczajnym remasterem debiutanckiego dzieła Flying Wild Hog, wydanego w 2011 roku. W produkcji tej, która trafi na PlayStation 4, Xboksa One oraz PC, oprócz znacznie upiększonej oprawy graficznej pojawi się też nowa zawartość – jak np. nieznani dotąd przeciwnicy czy broń. Mechanika natomiast pozostanie bez zmian.
Niezapowiedziany FPS w klimatach fantasy
Data premiery: nieznana
Podczas wizyty w studiu Flying Wild Hog deweloperzy zdradzili nam, że pracują obecnie nad trzema produkcjami – i o ile o Shadow Warrior 2 oraz Hard Reset Redux wiemy już całkiem sporo, tak ostatni projekt pozostaje tajemnicą. Na stronie internetowej studia można znaleźć jedynie informację, że będzie to FPS w klimatach fantasy, który ukaże się w wersji na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.
GreyWizard Innovative
Galaxy of TRIAN
Data premiery: 2016
Po ogromnym sukcesie gry planszowej o tym samym tytule (podczas kampanii w serwisie Kickstarter twórcy prosili o niecałe 20 tysięcy dolarów, zbiórka zakończyła się na 130 tysiącach) przyszła pora na jej wersję cyfrową. Jak twierdzą autorzy, jest ona praktycznie gotowa – niedawno rozpoczęły się beta-testy, produkcja trafiła też do programu Steam Greenlight. Mamy tu do czynienia z turową strategią, której zasady w większości pokrywają się z planszową odsłoną – rozszerzamy więc strefy wpływów poprzez układanie na planszy trójkątnych kafelków, symbolizujących różne obiekty.
Home Net Games
Remake gry Polanie
Data premiery: 2016
Jedna z pierwszych strategii czasu rzeczywistego z naszego kraju, często zwana nawet „polskim Warcraftem”, najprawdopodobniej jeszcze w tym roku doczeka się odświeżonej wersji – i to za sprawą Mirosława Dymka, twórcy oryginału. Remake nie zmieni zasadniczo zasad rozgrywki: zbieramy więc surowce (wśród których absolutnie podstawowym jest... mleko!), rozwijamy osadę i walczymy z wrogami. Zmiany obejmą głównie oprawę audiowizualną, która zostanie dostosowana do współczesnych standardów. Dymek zapewniał w styczniu, że prototyp już jest grywalny, więc na ostateczną wersję nie powinniśmy długo czekać.
Ice Code Games
Deep Blue
Data premiery: druga połowa 2016
Podczas Digital Dragons mieliśmy okazję zagrać w parę pozycji logicznych, ale chyba żadna z nich nie była tak wymagająca jak Deep Blue. Rozgrywka opiera się tu na jednym zadaniu: przeprowadzeniu niebieskiej kuli do końca etapu, manipulując samą planszą. Rzecz w tym, że sterowanie nie jest do końca intuicyjne, od pewnego momentu zaczyna nas też gonić czas, zaś sam poziom zapełnia się obiektami, dotknięcie których oznacza porażkę.
Cult
Data premiery: nieznana
Drugi projekt niezależnego studia Ice Code Games to już produkcja zdecydowanie bardziej rozbudowana. Cult jest bowiem strategią czasu rzeczywistego, w której upadek wielkich religii dał szansę różnorodnym pomniejszym sektom oraz kultom. Jako kapłan jednego z najnowszych wierzeń musimy najpierw zwerbować nowych wyznawców do różnych zadań (takich jak walka z innymi ugrupowaniami czy nawracanie postaci niezależnych), a następnie wraz z nimi stawiać czoła wyzwaniom, zazwyczaj związanym ze zbrojnymi potyczkami. Gra w tym momencie może i nie zachwyca wizualnie, ale z pewnością robi wrażenie ciekawym pomysłem, który – przy sporej ilości szlifów – ma szansę uczynić z niej naprawdę niezłą propozycję.