Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

11 bit studios. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Spis treści

11 bit studios

Industrial

Data premiery: drugi kwartał 2017

O Industrialu wiemy jak dotąd dwie rzeczy. Po pierwsze, podany tytuł na pewno nie będzie finalnym – studio nie ma zamiaru prowokować do spekulacji na temat tego, czym jest tajemniczy projekt, a według prezesa firmy ujawnienie ostatecznej nazwy pozwoliłoby na domyślenie się, czym właściwie będzie ta gra. Po drugie, produkcja ma mieć znacznie większy komercyjny potencjał niż hitowe This War of Mine, bowiem 11 bit chciałoby na jej podstawie stworzyć całą serię. Weźmy jeszcze pod uwagę rozwinięcie współpracy ze spółką Platige Image oraz największy budżet w historii studia, a otrzymamy jeden z najbardziej intrygujących projektów z Polski.

Ahoy Games

Niezapowiedziany projekt

Data premiery: nieznana

Podczas Digital Dragons mogliśmy zobaczyć pierwsze fragmenty rozgrywki z nowego projektu Ahoy Games, zmierzającego na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4. Szykuje się opowieść o gangsterskich porachunkach, podana w formie top-down shootera z otwartym światem i możliwością jazdy samochodami. Słowem – polskie GTA 1 i 2, ze zdecydowanie ładniejszą grafiką? Możliwe – ale szczegółów na temat gry dowiemy się dopiero podczas tegorocznego Poznań Game Arena.

Anshar Studios

Detached

Data premiery: trzeci kwartał 2016

Rywalizacja dwóch potężnych korporacji na ich własnych zasadach nigdy nie kończy się dobrze – a w Detached będziemy się o tym mogli przekonać na własnej skórze. Zapowiadana jako „first person experience” gra tworzona jest z myślą o zestawach wirtualnej rzeczywistości, a daniami głównymi będą w niej różnorodne łamigłówki, walka o przetrwanie, eksploracja w poszukiwaniu surowców oraz starcia z innymi graczami, podczas których zamiast użyć siły pięści skorzystamy z umiejętności zastawiania pułapek oraz szybkiego podejmowania decyzji.

  1. Detached w Encyklopedii Gier

Apogee Games

Half-Pluszzz

Data premiery: nieznana

W nieco prześmiewczej produkcji Apogee Games, powstałej pod patronatem kursu Game Dev School, zawalczymy o... spokojny sen dziecka, który chcą przerwać pluszaki-zombie. To prosty FPS z dość ciekawym pomysłem zarówno na lokacje (pierwszy fragment rozgrywki nie powala grafiką, ale nieco psychodeliczny projekt poziomu może się podobać), jak i broń (łom rodem z Half-Life i gumowe kaczuszki jako granaty!).

Artifex Mundi

Grim Legends 3: The Dark City

Data premiery: 2016

Kontynuacja serii bazującej na baśniach i legendach, przekształcającej je jednak na modłę mrocznych, ponurych opowieści z elementami psychologicznego horroru. Tym razem ruszymy w pościg za zbuntowanym członkiem zakonu specjalizującego się w polowaniu na potwory, który skradł artefakt z zamkniętą w nim potężną istotą – Koszmarem. Po raz kolejny możemy spodziewać się niezbyt trudnej przygodówki dla niedzielnych graczy z dużą ilością ukrytych przedmiotów – Artifex Mundi to ostatecznie jeden z największych na świecie producentów gier HOPA.

Enigmatis 3: The Shadow of Karkhala

Data premiery: 2016

Finał trylogii zapoczątkowanej w 2011 roku grą Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek. Rewolucji w serii nie będzie: otrzymamy klasyczną przygodówkę z licznymi elementami zabawy w wynajdowanie ukrytych przedmiotów (w tym gatunku studio ma już tyle doświadczenia, że wpadka zwyczajnie nie może mu się zdarzyć), w której w ślad za tajemniczym kaznodzieją trafimy w tybetańskie góry i odkryjemy sekrety skrywane przez szczyt Karkhala.

Awesome Games Studio

Niezapowiedziany projekt

Data premiery: 2017

O najnowszym projekcie Awesome Games Studio, które możecie kojarzyć jako twórców Oozi: Earth Adventure czy Yet Another Zombie Defense, na razie wiadomo jedynie tyle, że zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One i ukaże się w przyszłym roku. Deweloperzy powiedzą o nim coś więcej w przeciągu najbliższych kilku tygodni.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.