Total War: Three Kingdoms. Gry maja – najciekawsze premiery i konkurs
Spis treści
Total War: Three Kingdoms
Data premiery: 23 maja
INFORMACJE
- Gatunek: strategia
- Platforma: PC
- Przybliżona cena: ok. 175 zł
Czym jest Total War: Three Kingdoms?
To kolejna (już dwunasta!) główna odsłona popularnego cyklu strategii łączących rozgrywkę turową na mapie świata z toczonymi w czasie rzeczywistym bitwami. Po niedawnych Wyspach Brytyjskich z IX wieku, mrocznym świcie fantasy Warhammera i Imperium Rzymskim tym razem akcja przenosi się do Chin z II i III wieku naszej ery – do Epoki Trzech Królestw. Za nowe Total War tradycyjnie odpowiada studio Creative Assembly.
O co chodzi z tymi trzema królestwami?
Tytuł gry nawiązuje do klasycznej XIV-wiecznej chińskiej powieści autorstwa Luo Guanzhonga. Oparta na wydarzeniach historycznych opisuje upadek dynastii Han pod koniec II wieku naszej ery i trzy królestwa, które powstały na jej gruzach i przez prawie sto lat toczyły ze sobą walkę o wpływy i władzę. Na łamach 120 rozdziałów Guanzhong przedstawił dzieje prawie tysiąca postaci, w większości historycznych. Opowieści o Trzech Królestwach (ang. Romance of the Three Kingdoms) należą do grona czterech klasycznych powieści chińskich, a ich wpływ na tamtejszą literaturę często porównywany jest do piętna, jakie na literaturze angielskiej odcisnął Szekspir.
Jak się w to będzie grało?
Ogólne założenia rozgrywki nie ulegną większym zmianom względem poprzednich odsłon serii Total War. Decyzje strategiczne dotyczące gospodarki, rozmieszczenia i składu armii, sposobu funkcjonowania państwa czy relacji z innymi nacjami podejmiemy na mapie strategicznej, gdzie wydarzenia nastąpią w turach. Walki z udziałem setek jednostek stoczymy natomiast na trójwymiarowych polach w czasie rzeczywistym. Główną nowością w tej odsłonie (nie licząc nowego, barwnego okresu historycznego) będzie system Guanxi, za sprawą którego herosi toczący boje w ramach kampanii staną się znacznie bardziej wyraziści.
NASZE OCZEKIWANIA
Czekając na Imperator: Rome sięgnąłem po książkę SPQR, czyli świetną historię Rzymu autorstwa Mary Beard. Przed premierą Three Kingdoms zamierzam poznać historię Chin starożytnych (przy okazji dowiedziałem się, że książek o historii Państwa Środa po polsku jest jak na lekarstwo). Dlaczego? Bo nowy Total War zapowiada się bardzo ciekawie – od razu jednak uprzedzam wszystkich malkontentów, że w Totalach wolę kampanię strategiczną od bitew, więc mniej mnie martwią problemy ze sztuczną inteligencją, od których huczy cały Internet (no dobrze, nie cały, a mała nisza fanów gier strategicznych).
Adam Zechenter