Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 21 października 2017, 11:30

Soulcalibur III. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Spis treści

Soulcalibur III

Bayek, czy to ty?!
Bayek, czy to ty?!

Gatunki: bijatyka, strategia

INFORMACJE
  1. Data premiery: 25 października 2005
  2. Platforma: PS2

Od lat za wzór tego, jak powinno się robić tryby dla jednego gracza w bijatykach, podaje się dokonania studia NetherRealm, odpowiedzialnego za dwie ostatnie odsłony cyklu Mortal Kombat oraz całą serię Injustice. Kiedyś jednak wzorem do naśladowania w kwestii urozmaicania zabawy bijatykowych samotników był cykl Soulcalibur, którego twórcy nie bali się eksperymentów.

Pierwsze jego odsłony wsławiły się na przykład rozbudowanym trybem Edge Master, w którym postać gracza podróżowała po mapie świata, podejmowała decyzje kształtujące fabułę i zdobywała kolejne typy broni. Najciekawszą atrakcję znaleźć można było jednak w trzeciej (a w zasadzie czwartej, licząc od Soul Blade) odsłonie sagi. Wśród licznych trybów rozgrywki Soulcalibur III proponował Chronicles of the Sword, który na rozbudowany bijatykowy system walki nakładał... warstwę strategiczną.

Zabawa toczyła się na typowych mapach strategicznych, gdzie gracz, kontrolując kilka różnorodnych jednostek, walczył ze sterowanym przez sztuczną inteligencję oponentem o panowanie nad twierdzami. Niektóre bitwy miały miejsce na wspomnianej mapie, inne natomiast rozgrywane były już w tradycyjnym bijatykowym stylu. Całość opatrzona została oddzielnym wątkiem fabularnym, skupiającym się na wykreowanej przez gracza postaci, i zapewniała całkiem sporo godzin zabawy.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

Giants: Obywatel Kabuto
8%
Golf Story
1,2%
Blood Bowl
5,3%
Spore
15,2%
Divinity: Dragon Commander
3,8%
Evoland 2: A Slight Case of Spacetime Continuum Disorder
1,6%
Soulcalibur III
3,1%
Patapon
9,4%
Rock of Ages
1,6%
Odama
0,6%
Mount & Blade
50,3%
Zobacz inne ankiety
10 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach wideo
10 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach wideo

W dzisiejszym świecie nie brakuje szalonych pomysłów na gry, które zbierają elementy różnych gatunków – często pozornie nie pasujące do siebie – i upychają je w jednej produkcji. W tym artykule zbieramy najciekawsze spośród nich.