Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 21 października 2017, 11:30

Mount & Blade. 11 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach

Spis treści

Mount & Blade

Gatunki: RPG, strategia, gra akcji

INFORMACJE
  1. Data premiery: 16 września 2008
  2. Platforma: PC

RPG i RTS to akurat jedno z powszechniejszych połączeń gatunkowych występujących w branży, ale Mount and Blade wymieszało elementy charakterystyczne dla obu typów gier w sposób iście wyjątkowy, dając graczowi niespotykaną w innych tytułach swobodę. Zamiast skupiać się na zawiłej intrydze fabularnej debiutancka produkcja studia TaleWorlds Entertainment rzucała gracza w sam środek waśni w pewnej średniowiecznej krainie, pozwalając mu samodzielnie kształtować swój los.

W miarę wygrywania kolejnych starć i zdobywania sławy sterowana przez użytkownika postać mogła nie tylko stawać się silniejsza, ale dorobić także licznych towarzyszy, dzięki którym kolejne bitwy coraz mniej skupiały się na refleksie, a bardziej na planowaniu i taktyce. Brak kampanii fabularnej oznaczał także brak ograniczeń co do tego, po czyjej stronie walczyliśmy i kogo decydowaliśmy się pokonać. Zabawa toczyła się zarówno na mapie strategicznej pokazującej cały świat gry, jak i bezpośrednio na polu bitwy, z kamerą umiejscowioną za plecami protagonisty.

Tytuł odniósł olbrzymi sukces, co doprowadziło do debiutu paru samodzielnych dodatków – w tym osadzonego w sienkiewiczowskich klimatach Mount & Blade: Ogniem i mieczem. W przyszłym roku natomiast nastąpić ma wielokrotnie przekładana premiera wyczekiwanej pełnoprawnej kontynuacji, zatytułowanej Mount & Blade II: Bannerlord.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z tych nietypowych gier lub serii cenisz najbardziej?

Giants: Obywatel Kabuto
8%
Golf Story
1,2%
Blood Bowl
5,3%
Spore
15,2%
Divinity: Dragon Commander
3,8%
Evoland 2: A Slight Case of Spacetime Continuum Disorder
1,6%
Soulcalibur III
3,1%
Patapon
9,4%
Rock of Ages
1,6%
Odama
0,6%
Mount & Blade
50,3%
Zobacz inne ankiety
10 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach wideo
10 najdziwniejszych mieszanek gatunkowych w grach wideo

W dzisiejszym świecie nie brakuje szalonych pomysłów na gry, które zbierają elementy różnych gatunków – często pozornie nie pasujące do siebie – i upychają je w jednej produkcji. W tym artykule zbieramy najciekawsze spośród nich.