Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 17 lutego 2018, 16:07

Feudalna Japonia. Assassin's Creed - typujemy settingi

Spis treści

Feudalna Japonia

Feudalna Japonia to Waszym zdaniem drugie najciekawsze realia, na jakie mogliby się zdecydować autorzy kolejnego Assassin’s Creed. Historia Kraju Kwitnącej Wiśni jest nie tylko interesująca dla Europejczyka czy Amerykanina, ale i w pewnym stopniu tajemnicza. Czy są jakieś szanse na powstanie takiego tytułu? Otóż okazuje się, że jak najbardziej. Ankieta Ubisoftu to tylko jedna strona medalu – drugą są szkice koncepcyjne opracowane przez Vina Hilla, dzięki którym zyskał on posadę w studiu Ubisoft Osaka. Niestety, na ten moment nic nie jest przesądzone – warto bowiem przypomnieć sobie słowa Alexa Hutchinsona (dyrektora kreatywnego Assassin’s Creed III i Far Crya 4), który stwierdził w jednym z wywiadów udzielonych w 2014 roku, że taki setting byłby „nudny” i „zbyt znajomy”. Aczkolwiek... co, jeśli...?

Szkice koncepcyjne autorstwa Vina Hilla przemówiły do wyobraźni włodarzy Ubisoftu na tyle mocno, że ich twórca został zatrudniony w firmie. - 2018-02-19
Szkice koncepcyjne autorstwa Vina Hilla przemówiły do wyobraźni włodarzy Ubisoftu na tyle mocno, że ich twórca został zatrudniony w firmie.

Szanse na osadzenie akcji w tych realiach: DUŻE

Dlaczego?

  1. Bo wzmianka o takim settingu pojawia się w ankiecie.
  2. Bo szkice koncepcyjne z fikcyjnej gry Assassin’s Creed: Rising Sun zapewniły ich autorowi posadę w Ubisofcie.
  3. Bo gracze domagają się tego od lat.

Z uwagi na fakt, że jest to złożone zagadnienie, trudno wytypować konkretny okres w dziejach Japonii, w którym miałaby się toczyć akcja gry. Oczywiście jednym z ciekawszych byłyby podboje mongolskiej armii, w latach 1274 oraz 1281. Sęk jednak w tym, że temat został już podjęty przez studio Sucker Punch w nadchodzącym Ghost of Tsushima – informacje ujawnione przez autorów jednoznacznie wskazują na to, że owa produkcja będzie czerpać garściami nie tylko z dotychczasowego dorobku tego zespołu, ale także między innymi z serii Assassin’s Creed. Bardziej prawdopodobna wydaje się epoka Edo, kiedy to Japonia zaczęła stopniowo otwierać się na wpływy zachodnie, a system feudalny zaczął odchodzić do lamusa (zapachniało Red Dead Redemption i końcem Dzikiego Zachodu, prawda?). Równie ciekawie prezentuje się okres Meiji, w którym rozpoczęły się gwałtowne zmiany w Kraju Kwitnącej Wiśni, oparte na zachodnich wzorcach; jako ciekawostkę należy dodać, że pod koniec tej epoki kraj odwiedzili Roman Dmowski i Józef Piłsudski, co przy odrobinie szczęścia mogłoby zostać pokazane w grze.

Jak takie realia mogłyby wpłynąć na rozgrywkę?

Nie jest powiedziane, że asasyni musieliby zostać zrównani z wojownikami ninja, jednak mogliby przejąć od nich pewne wzorce, na czele z używaniem shurikenów, naśladowaniem głosów zwierząt, wspinaczką na drzewa i ukrywaniem w zaroślach. Twórcy mieliby szansę zaszaleć w kwestii arsenału – oprócz wspomnianych już gwiazdek asasyni mogliby korzystać z katan, tessenów (wachlarzy zakończonych ostrymi wstawkami z metalu), kyoketsu-shoge (ciekawej broni, której ostrze było przymocowane do kilkumetrowej liny, pozwalającej na spętanie i przyciągnięcie do siebie przeciwnika), manriki-gusari (łańcucha bojowego) czy wreszcie klasycznego łuku. Jako ciekawostkę należy dodać, że nunczako nigdy nie było stosowane przez ninja – nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by asasyni robili z niego użytek.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

AC Valhalla - tak może wyglądać nowe Assassin’s Creed
AC Valhalla - tak może wyglądać nowe Assassin’s Creed

Ubisoft pokazał pierwszy teaser nowego Assassin's Creed. Plotki i przecieki o podróży do krainy wikingów okazały się prawdziwe. Co to może oznaczać dla graczy?

Rzym czy Tokio – gdzie udamy się w Assassin's Creed 2020?
Rzym czy Tokio – gdzie udamy się w Assassin's Creed 2020?

W tym roku nie będzie nowego asasyna. Dla jednych informacja ta jest skrytobójczym ciosem, gdy drudzy wzruszają jedynie ramionami. Jeszcze inni próbują zająć sobie czas spekulacjami na temat miejsca akcji kolejnej odsłony i my dołączymy do tych ostatnich.

Niesamowite detale w Assassin’s Creed Odyssey można odkrywać godzinami
Niesamowite detale w Assassin’s Creed Odyssey można odkrywać godzinami

Rekiny rzucające się na rozbitków, greckie przekleństwa i głaskanie kłosów zboża. Ogromny świat Assassin’s Creed Odyssey aż kipi od drobnych szczegółów, które doskonale budują poczucie przebywania w starożytnej Grecji.