Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 grudnia 2014, 13:54

9. Axiom Verge – duchowy spadkobierca Contry i Metroida. 25 cichych hitów 2015

Spis treści

9. Axiom Verge – duchowy spadkobierca Contry i Metroida

Grafika starej daty, wysoki poziom trudności i nieskomplikowana rozgrywka – Axiom Verge wraca do korzeni gier komputerowych. - 2014-12-26
Grafika starej daty, wysoki poziom trudności i nieskomplikowana rozgrywka – Axiom Verge wraca do korzeni gier komputerowych.
INFO:
  • Deweloper: Tom Happ
  • Platformy: Xbox 360 (najwcześniej w 2016), PC, PlayStation 4, PlayStation Vita
  • Gatunek: akcji, platformówki

Wzdychasz z utęsknieniem na wspomnienie o niezliczonych sztukach kontrolerów, które zniszczyłeś przy grze w Contrę? Tom Happ może mieć propozycję, która Cię zainteresuje. Axiom Verge całymi garściami czerpie z platformówek, takich jak wspomniana przed chwilą Contra, Bionic Commando czy Metroid. Tym, co wyróżnia ten tytuł spośród wymienionych, jest fakt, że tutaj nacisk zostanie położony w równym stopniu na eksplorację i akcję. Do zdobycia w całej grze będzie ponad 60 unikalnych przedmiotów i ataków, toteż warto przeczesywać dokładnie każdy poziom. Ta 16-bitowa produkcja jest bardzo mocno osadzona w ramach gatunku – ośmiogodzinna wizyta w świecie Axiom Verge zapewni nam możliwość walki przy pomocy wciąż ulepszanego ekwipunku i wymagającą rozgrywkę.

Dla Toma Happa produkcja ta miała być pobocznym projektem, gdy pracował jeszcze nad kilkoma sportowymi markami w EA Sports, wkrótce jednak rozrosła się do obecnych rozmiarów. Historia podąży śladem Trace'a, człowieka, który po niemal śmiertelnym wypadku, budzi się w tajemniczym świecie. Łączy on w sobie elementy zarówno zaawansowanej technologii, jak i antycznego stylu, a co najgorsze – każdy jego mieszkaniec jest do gracza wrogo nastawiony. Ciekawe, czy to bardzo klasyczne połączenie akcji i platformówki przyciągnie do siebie jedynie fanów starszych produkcji, czy też uda się też zainteresować inną grupę odbiorców.

Dlaczego warto czekać?

Co prawda gry pokroju Contry czy Metroida nie są ostatnimi czasy najbardziej popularnym gatunkiem, nadal jednak mogą sprawiać sporo frajdy – szczególnie, jeżeli łączą w sobie wszystkie ważne elementy tych klasyków, z naciskiem na wysoki poziom trudności.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

Interstellaria
1,2%
Sunset
0,8%
Darkwood
2,8%
Grey Goo
4,3%
The Witness
1,4%
Subnautica
3,2%
Devil's Men
1%
Firewatch
2,3%
Mighty No. 9
0,9%
Armikrog
4,7%
SuperHot
10,6%
The Long Dark
4,7%
Adr1ft
1,7%
Timespinner
0,6%
Return of the Obra Dinn
0,5%
RimWorld
4,6%
Axiom Verge
0,5%
Renowned Explorers: Internationa Society
0,6%
Everybody's Gone to the Rapture
2,8%
Satellite Reign
2,8%
SOMA
3,9%
Invisible Inc.
1,4%
Inside
2,2%
Kholat
31,8%
Darkest Dungeon
8,8%
Zobacz inne ankiety