Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 grudnia 2014, 13:54

4. Invisible, Inc. - szpiegowski koktajl gatunków. 25 cichych hitów 2015

Spis treści

4. Invisible, Inc. - szpiegowski koktajl gatunków

Co prawda premiery Invisible, Inc. spodziewaliśmy się już w tym roku, ale wyjątkowo dobre oceny pozwalają to Klei Entertainment wybaczyć. - 2014-12-26
Co prawda premiery Invisible, Inc. spodziewaliśmy się już w tym roku, ale wyjątkowo dobre oceny pozwalają to Klei Entertainment wybaczyć.
INFO:
  • Deweloper: Klei Entertainment
  • Platformy: PC
  • Gatunek: strategiczne

Jeden z niewielu tytułów, który pojawił się także w zeszłorocznym zestawieniu najciekawszych „czarnych koni”, Invisible, Inc. może i rozczarowało faktem, że nie mieliśmy szansy w nie zagrać już w tym roku, ale nawet to nie mogło zmniejszyć naszego entuzjazmu. Bo i niełatwo jest zniechęcić kogokolwiek do nowej produkcji studia, które ma na swoim koncie Mark of the Ninja oraz Don't Starve! Tym razem Klei Entertainment serwuje nam prawdziwy gatunkowy miszmasz – Invisible, Inc. to na pierwszy rzut oka turowa strategia z widokiem izometrycznym, na drugi – gra szpiegowska, na trzeci zaś skradanka. Sterowanie grupą działających pod przykrywką agentów, starających się wykraść najlepiej strzeżone sekrety, ma być zarówno wymagające, jak i bez reszty wciągające. Za wykreowanie wysokiego poziomu trudności odpowiadają między innymi takie elementy, jak generowany losowo układ poziomów, permanentna śmierć każdego ze złapanych przez strażników szpiegów oraz potrzeba manipulowania kamerami oraz systemami bezpieczeństwa dla uzyskania przewagi.

Do niecierpliwego wyczekiwania na Invisible, Inc. skłaniają także oceny wersji Wczesnego Dostępu, która zadebiutowała na platformie Steam w sierpniu tego roku. Pośród graczy produkcja Klei Entertainment zebrała około 360 pozytywnych opinii przy zaledwie 18 negatywnych i była powszechnie chwalona za możliwość wielokrotnego powtarzania tych samych etapów bez poczucia nudy oraz uzależniającą rozgrywkę, nagradzającą gracza za podejmowanie ryzyka – oczywiście w granicach rozsądku. Aż strach pomyśleć, jak dobry będzie ten tytuł, gdy wreszcie zostanie ukończony w stu procentach!

Dlaczego warto czekać?

Za tą mieszanką turowej strategii, skradanki oraz gry szpiegowskiej przemawia nie tylko reputacja twórców, mających w swym portfolio Don't Starve czy Mark of the Ninja, ale i doskonałe oceny wersji udostępnionej w ramach Wczesnego Dostępu.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

Interstellaria
1,2%
Sunset
0,8%
Darkwood
2,8%
Grey Goo
4,3%
The Witness
1,4%
Subnautica
3,2%
Devil's Men
1%
Firewatch
2,3%
Mighty No. 9
0,9%
Armikrog
4,7%
SuperHot
10,6%
The Long Dark
4,7%
Adr1ft
1,7%
Timespinner
0,6%
Return of the Obra Dinn
0,5%
RimWorld
4,6%
Axiom Verge
0,5%
Renowned Explorers: Internationa Society
0,6%
Everybody's Gone to the Rapture
2,8%
Satellite Reign
2,8%
SOMA
3,9%
Invisible Inc.
1,4%
Inside
2,2%
Kholat
31,8%
Darkest Dungeon
8,8%
Zobacz inne ankiety