Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 grudnia 2014, 13:54

22. Grey Goo – RTS od twórców Star Wars: Empire at War. 25 cichych hitów 2015

Spis treści

22. Grey Goo – RTS od twórców Star Wars: Empire at War

Możliwość grania zabójczymi maszynami zapowiada się na prawdziwie grzeszną przyjemność. - 2014-12-26
Możliwość grania zabójczymi maszynami zapowiada się na prawdziwie grzeszną przyjemność.
INFO:
  • Deweloper: Petroglyph
  • Platformy: PC
  • Gatunek: RTS

Miłośnicy RTS-ów nie są w ostatnim czasie zbytnio rozpuszczani, a za Grey Goo stoi Petroglyph, założone przez byłych pracowników studia Westwood, które stworzyło serię Command & Conquer.

Areną dla konfliktu między ludźmi, kosmitami oraz sztuczną inteligencją w Grey Goo jest planeta Ecosystem Nine – to o jej zasoby walczy każda z trzech frakcji. Beta to rasa znana z zamiłowania do eksploracji przestrzeni kosmicznej, która znalazła się na krawędzi zagłady, a w nowym świecie chce odbudować swą dawną potęgę. Ludzie walczą o zachowanie dominacji swojego gatunku, jednak dekady pokoju sprawiły, że tak technologia, jak i taktyka, którymi się posługują, nie należą do najnowocześniejszych. Naprzeciw nich staje ostatnia strona wojny o Ecosystem Nine, tytułowa Szara Maź – sztuczna inteligencja, która nie została do końca zniszczona przez swoich twórców i powraca, by się na nich zemścić. Każdą z tych frakcji będzie można zagrać, każda z nich posiada także swoje wady i zalety. Odpowiednie poznanie przeciwnika ma być tu kluczem do zwycięstwa.

Twórcy określają Grey Goo jako połączenie RTS-a z nieco bardziej klasyczną strategią. Walki o Ecosystem Nine odbędą się w czasie rzeczywistym, jednak znacznie większy nacisk ma zostać położony na taktykę oraz rozbudowywanie swojej bazy, niż na wydawanie rozkazów poszczególnym oddziałom. Ponadto gra ma przyciągnąć do siebie fanów gatunku poprzez mnogość trybów tak dla pojedynczego gracza, jak i wieloosobowych (pojedyncze mecze, turnieje, rankingi), wspieranych przez platformę Steam.

Dlaczego warto czekać?

Twórcy Empire at War tworzą kosmicznego RTS-a, który – poza większym naciskiem na taktykę – zaoferuje nam możliwość zagrania wysoce rozwiniętą sztuczną inteligencją, kierowaną chęcią zemsty. Czy naprawdę potrzeba więcej powodów?

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

Interstellaria
1,2%
Sunset
0,8%
Darkwood
2,8%
Grey Goo
4,3%
The Witness
1,4%
Subnautica
3,2%
Devil's Men
1%
Firewatch
2,3%
Mighty No. 9
0,9%
Armikrog
4,7%
SuperHot
10,6%
The Long Dark
4,7%
Adr1ft
1,7%
Timespinner
0,6%
Return of the Obra Dinn
0,5%
RimWorld
4,6%
Axiom Verge
0,5%
Renowned Explorers: Internationa Society
0,6%
Everybody's Gone to the Rapture
2,8%
Satellite Reign
2,8%
SOMA
3,9%
Invisible Inc.
1,4%
Inside
2,2%
Kholat
31,8%
Darkest Dungeon
8,8%
Zobacz inne ankiety