Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 grudnia 2014, 13:54

10. RimWorld – kolonia na drugim końcu wszechświata. 25 cichych hitów 2015

Spis treści

10. RimWorld – kolonia na drugim końcu wszechświata

Różne warunki pogodowe zapewniają znacznie trudniejsze wyzwanie. - 2014-12-26
Różne warunki pogodowe zapewniają znacznie trudniejsze wyzwanie.
INFO:
  • Deweloper: Ludeon Studios
  • Platformy: PC
  • Gatunek: RTS

Zwiedzanie odległych planet to zawsze dość ciekawa rozrywka – a to właśnie, choć niejako z przymusu, będzie naszym zadaniem w RimWorld. Po rozbiciu swego statku kosmicznego gracz otrzymuje do dyspozycji kilku ocalałych i musi założyć dla nich kolonię, która pozwoli im przetrwać w nowopoznanym świecie. Warto zauważyć, że nasi podopieczni nie będą tutaj specjalistami od różnych dziedzin, a raczej zwykłymi pasażerami zniszczonego promu, którzy nie znają się szczególnie na podstawowych aspektach walki o przetrwanie. Na ich użyteczność w danej sytuacji wpłynie przede wszystkim to, kim byli przed katastrofą – jeżeli np. przyjdzie Ci przejąć kontrolę nad inżynierem, możesz liczyć na łatwiejszy rozwój swojego schronienia. Poza tym w RimWorld znajdziemy wiele elementów tradycyjnych dla gatunku: walkę z nieprzyjaciółmi, dbanie o ekonomię, produkcję żywności czy gromadzenie surowców. Produkcja Ludeon Studios ma jednak w rękawie asa, który wyróżnia ją spośród konkurencji.

Jest to możliwość dopasowania charakteru naszej rozgrywki poprzez używanie trzech różnych zestawów sztucznej inteligencji. Znacząco zmieni to obraz całej zabawy: jedna z opcji zapewnia stosunkowo łatwą, przewidywalną partię, idealną do odstresowania się, z kolei druga stopniowo rzuca nam pod nogi coraz trudniejsze przeszkody. Najciekawiej z nich prezentuje się trzecia, będąca ucieleśnieniem chaosu. Po jej aktywowaniu RimWorld staje się absolutnie nieprzewidywalny. Takie zróżnicowanie z pewnością zapewni tej produkcji nieco dłuższe życie.

Dlaczego warto czekać?

Kolonizacja planet oraz zajmowanie się wieloma aspektami rozwoju naszego schronienia zapowiada się naprawdę ciekawie – szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę trzy różne rodzaje występującej tu sztucznej inteligencji.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Który z opisanych tytułów zainteresował Cię najbardziej?

Interstellaria
1,2%
Sunset
0,8%
Darkwood
2,8%
Grey Goo
4,3%
The Witness
1,4%
Subnautica
3,2%
Devil's Men
1%
Firewatch
2,3%
Mighty No. 9
0,9%
Armikrog
4,7%
SuperHot
10,6%
The Long Dark
4,7%
Adr1ft
1,7%
Timespinner
0,6%
Return of the Obra Dinn
0,5%
RimWorld
4,6%
Axiom Verge
0,5%
Renowned Explorers: Internationa Society
0,6%
Everybody's Gone to the Rapture
2,8%
Satellite Reign
2,8%
SOMA
3,9%
Invisible Inc.
1,4%
Inside
2,2%
Kholat
31,8%
Darkest Dungeon
8,8%
Zobacz inne ankiety