Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 29 października 2017, 11:30

Mount & Blade II: Bannerlord. 15 gier RPG, na które czekamy

Spis treści

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord
  1. Producent: TaleWorlds
  2. Platformy: PC
  3. Data premiery: 2018

Jeszcze jeden tytuł, o którym słuchy dochodzą do nas od ponad pięciu lat. Niemniej, z uwagi na fakt, że w najbliższej przyszłości Mount & Blade II: Bannerlord ma trafić do steamowego wczesnego dostępu, śmiało można założyć, iż do premiery tego tytułu jest już zdecydowanie bliżej niż dalej. Dzieło studia TaleWorlds bazuje na schemacie wypracowanym na potrzeby pierwszej odsłony cyklu, toteż w trakcie zabawy wcielimy się w średniowiecznego lorda, którego zadaniem będzie odnalezienie się w nowej, skomplikowanej sytuacji politycznej.

Znajdzie to odzwierciedlenie w rozgrywce, która po raz kolejny będzie polegać na zarządzaniu włościami oraz braniu udziału w bitwach, podczas których staniemy na czele coraz liczniejszych armii (na ekranie jednocześnie pojawi się ponad osiemset postaci). Wszystko po to, by stopniowo wspinać się po drabinie społecznej, stając się coraz ważniejszą osobistością w regionie.

Niczym w rasowych RPG nasze poczynania w Mount & Blade II: Bannerlord wpłyną na sytuację polityczną świata gry. W porównaniu z nieco leciwym już pierwowzorem walka stanowiąca clou rozgrywki będzie bardziej realistyczna – w trakcie starć z wojskami nieprzyjaciela zrobimy użytek zarówno ze zróżnicowanej broni białej i dystansowej, jak i z własnoręcznie obsługiwanych maszyn oblężniczych. O tym, jak to wszystko będzie wyglądać, można się przekonać, oglądając publikowane przez twórców materiały, na których prezentują oni między innymi system zdobywania twierdz należących do przeciwników.

Osobny akapit należy się nowemu elementowi mechaniki – tak zwany „wpływ” pozwoli na pozyskiwanie wsparcia innych lordów, dzięki czemu wzmocnimy prowadzoną do boju armię. Oprócz tego zjednani przez nas lordowie zapewnią szereg przydatnych bonusów, chociażby w postaci zapasów czy wierzchowców. Ile trzeba będzie „zapłacić” za taką przyjemność? Walutą ma być sam „wpływ”, a koszt rekrutacji konkretnego możnowładcy zależeć od siły dowodzonych przez niego oddziałów. Co więcej, w trakcie rozgrywki trzeba będzie pamiętać o tym, że pozyskanie wsparcia konkretnego lorda nie jest jednorazowym wydatkiem, co wymusi na nas konieczność dbania o stały dopływ „wpływu”.

To będzie raczej rzadki widok w Mount & Blade II: Bannerlord. Najczęściej na naszych ekranach mają gościć efektowne sceny średniowiecznych bitew. - 15 nadchodzących erpegów - najciekawsze gry RPG, na które czekamy - dokument - 2021-10-25
To będzie raczej rzadki widok w Mount & Blade II: Bannerlord. Najczęściej na naszych ekranach mają gościć efektowne sceny średniowiecznych bitew.

Dodatkowo koszt utrzymania konkretnego lorda przy sobie ma zależeć między innymi od morale jego wojsk (które podejrzymy przy pomocy interfejsu zrealizowanego na podobieństwo wioski), czasu, jaki upłynął od jego rekrutacji, czy wreszcie odległości od włości należących do danego lorda. Wydatki zmniejszymy natomiast, kierując podległych nam lordów do wykonania określonego zadania lub do obrony swoich włości. Na koniec warto odnotować, że w taki sam sposób da się wykorzystać prowadzoną przez nas postać – inni wpływowi władcy będą mogli zlecać nam misje, co sprawi, że poczujemy się częścią feudalnego systemu społecznego.

Ciekawostka

Podobnie jak w pierwszej odsłonie cyklu chętni będą mogli tworzyć własne modyfikacje do Mount & Blade II: Bannerlord. Deweloperzy opublikowali nawet rozbudowany poradnik, w którym odpowiadają na trzydzieści dziewięć pytań najczęściej zadawanych przez moderów.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

Wszystkie gry RPG roku 2017 – erpegi, w które zagramy w tym roku, od A do Z
Wszystkie gry RPG roku 2017 – erpegi, w które zagramy w tym roku, od A do Z

Rok 2017 będzie należał do RPG-ów – to nie ulega wątpliwości. Poniższe zestawienie udowadnia, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy miłośnicy grzebania w statystykach z pewnością nie będą się nudzić.

15 gier RPG, na które czekamy - top 15 nadchodzących erpegów. Edycja 2016
15 gier RPG, na które czekamy - top 15 nadchodzących erpegów. Edycja 2016

„Złota era gier RPG jest wciąż przed nami” – powiedział Brian Fargo i zakasał rękawy, zabierając się do pracy nad trzema produkcjami. Dobrze zapowiadających się RPG-ów mamy jednak więcej, toteż przygotowaliśmy dla Was zestawienie najciekawszych z nich.