Monster Hunter World. 15 gier RPG, na które czekamy
Spis treści
Monster Hunter World
- Producent: Capcom
- Wydawca: Capcom
- Platformy: PC, PS4, XONE
- Data premiery: styczeń 2018
Monster Hunter World będzie produkcją inną niż zdecydowana większość tu wspomnianych. W przypadku dzieła studia Capcom warstwa fabularna zejdzie na dalszy plan – na dobrą sprawę gracze muszą wiedzieć jedynie to, że w trakcie rozgrywki wcielą się w tytułowego łowcę potworów badającego nowo odkryty kontynent znany jako Nowy Świat. Poznając jego tajemnice, prowadzony do boju heros będzie przyjmować kolejne zlecenia, polegające na polowaniach na coraz potężniejsze stwory. Tylko tyle i aż tyle, bowiem takie podejście do sprawy nie pozostanie bez wpływu na mechanikę rozgrywki.
Podobnie jak niektóre pozycje z niniejszego zestawienia Monster Hunter World zaoferuje rozległy świat, którego eksploracja będzie możliwa nie tylko na piechotę, ale i na grzbiecie okiełznanej wcześniej bestii. Filarem zabawy ma być walka z mniej lub bardziej przerośniętymi przeciwnikami, z których każdego cechować będzie szeroki wachlarz mocnych i słabych stron; to właśnie umiejętne wykorzystanie tych ostatnich zagwarantuje nam zwycięstwo na polu bitwy. Co ciekawe, oddane do naszej dyspozycji terytorium ma sprawiać wrażenie żyjącego ekosystemu – nic nie stanie na przeszkodzie, by nasłać jednego potwora na drugiego i obserwować z ukrycia, jak wzajemnie próbują się pozabijać.
Na osobną wzmiankę zasługuje system rozwoju postaci, którego oczywiście nie mogło tu zabraknąć. Niemniej, inaczej niż w większości RPG, nasz heros nie będzie zdobywać punktów doświadczenia, „levelować” i rozwijać poszczególnych umiejętności – jego potencjał bojowy zwiększymy, zaopatrując go w coraz mocniejszy ekwipunek. Rozbudowany system craftingu pozwoli na stworzenie potężniejszych typów broni i pancerzy w oparciu o zasoby, których źródłem będą truchła powalonych wrogów – najwyraźniej deweloperzy wzięli sobie do serca zasadę, wedle której „nic w przyrodzie nie ginie”.
Ciekawostka
Cykl Monster Hunter narodził się na konsoli PlayStation 2 w 2004 roku, by następnie zaliczyć udaną przeprowadzkę na PlayStation Portable. Poza epizodem w postaci wydanego wyłącznie w Japonii Monster Hunter Portable 3rd HD seria nie zaznaczyła swojej obecności na PlayStation 3; z analogiczną sytuacją mieliśmy do czynienia w przypadku przygotowanej na Xboksa 360 gry Monster Hunter Frontier Online, która nie opuściła Kraju Kwitnącej Wiśni.
Z czasem kolejne odsłony cyklu zaczęły pojawiać się na sprzęcie Nintendo (mogli się nimi cieszyć posiadacze konsol Wii, Wii U oraz 3DS), a później również na urządzeniach z systemem iOS. Pecetowcy spoza Chin, Japonii oraz Korei nie mieli do tej pory styczności z tym uniwersum – Monster Hunter World jest więc dla Capcomu doskonałą okazją, by przedstawić jedną ze swoich flagowych serii szerszej publiczności.