survival sandbox - newsy i ciekawostki (13)
ARK: Scorched Earth - ukazał się płatny dodatek do ARK: Survival Evolved
Adrian Werner, 2 września 2016, 10:35
Ukazało się ARK: Scorched Earth, czyli duże rozszerzenie do przebojowego ARK: Survival Evolved. Dodatek oferuje możliwość zabawy w pustynnej krainie, pełnej nowych zwierząt i wyzwań. Jest to dość kontrowersyjna premiera, zważywszy że "podstawka" nie wyszła jeszcze z wczesnego dostępu.
SCUM – zapowiedziano survivalową grę z otwartym światem od twórców serii Serious Sam
Kamil Zwijacz, 17 sierpnia 2016, 20:43
Studia Gamepires i Croteam oraz firma Devolver Digital pracują nad survivalową grą z otwartym światem nazwaną SCUM. Podczas zabawy wcielimy się w więźniów walczących o życie w ramach brutalnego telewizyjnego widowiska.
ReROLL - gra, w której mieliśmy zwiedzić całą planetę, anulowana
Jakub Mirowski, 21 czerwca 2016, 10:14
Ponad dwa lata po pierwszej zapowiedzi studio Pixyul ogłosiło, że gra ReROLL została anulowana. Powodem są problemy ze znalezieniem inwestorów oraz za niski budżet. Gracze, którzy wsparli produkcję finansowo, nie otrzymają zwrotu pieniędzy, ale dostaną w zamian grę BIOS.
DayZ z największą aktualizacją w historii
Janusz Guzowski, 16 czerwca 2016, 12:58
Studio Bohemia Interactive zdecydowało o oficjalnym wydaniu aktualizacji 0.60 do gry DayZ. Główną innowacją jest nowy renderer, który znacznie podnosi wydajność produkcji. Oprócz tego patch wprowadza nowe bronie i lokacje oraz kilka zmian w mechanice znajdowania przedmiotów i interfejsie.
Days Gone nowym projektem twórców gry Uncharted: Złota Otchłań
Kamil Zwijacz, 14 czerwca 2016, 10:47
Studio Bend, znane z gry Uncharted: Złota Otchłań, zapowiedziało swój nowy projekt - trzecioosobową produkcję akcji Days Gone na PlayStation 4. Rozgrywka toczyć się będzie w otwartym świecie, pełnym zwinnych zombie zwanych Freakers.
ARK: Survival Evolved na E3 2016 - dwie oficjalne modyfikacje oraz nowy, ogromny dinozaur
Jakub Mirowski, 13 czerwca 2016, 21:23
Studio Wildcard wzięło udział w konferencji PC Gaming Show podczas E3 2016 i zaprezentowało nową zawartość do ARK: Survival Evolved. Są nią dwie oficjalne modyfikacje oraz aktualizacja z największym w grze dinozaurem.
State of Decay 2 zaoferuje multiplayer; zobacz pierwszy zwiastun
Łukasz Szliselman, 13 czerwca 2016, 20:29
State of Decay 2 zostało oficjalnie zapowiedziane podczas konferencji firmy Microsoft na E3 2016. Kontynuacja udanej gry survivalowej z zombie zaoferuje tryb wieloosobowy, którego zabrakło w części pierwszej.
Edengrad – polski survival sandbox walczy o wsparcie na Kickstarterze
Łukasz Szliselman, 19 maja 2016, 12:10
Polacy z niezależnego studia Huckleberry Games zwrócili się o pomoc fanów na Kickstarterze. Studio potrzebuje funduszy na grę Edengrad – postapokaliptyczne MMORPG z silnym akcentem położonym na elementy survivalowe i swobodę rozgrywki. Budowanie własnych miast, otwarty świat i dowolny rozwój postaci to tylko niektóre z cech produkcji.
Hellion - kosmiczny survival z zielonym światłem na Steamie
Jakub Błażewicz, 13 maja 2016, 11:00
Studio Zero Gravity Games poinformowało o sukcesie kampanii swojego debiutanckiego projektu w programie Steam Greenlight. Kosmiczny survival Hellion postawi na realistyczną rozgrywkę oraz niczym nieograniczoną interakcję z innymi graczami.
7 Days to Die zmierza na konsole. Grę wyda Telltale Games
Jakub Mirowski, 8 kwietnia 2016, 09:19
Znane z epizodycznych przygodówek studio Telltale Games zapowiedziało wydanie gry 7 Days to Die na Xboksa One oraz PlayStation 4. W tej chwili ów survival sandbox jest dostępny wyłącznie na PC w ramach usługi Steam Early Access.
H1Z1 zostanie podzielone na dwie gry, jedna z nich trafi latem na PC i konsole
Szymon Liebert, 6 lutego 2016, 09:20
Daybreak Game Company ogłosiło podział gry survivalowej H1Z1 na dwie odrębne produkcje: Just Survive i King of the Kill. Pierwsza z nich będzie koncentrowała się na rozgrywce sandboksowej, a druga rozwinie tryb rywalizacyjny Battle Royale. Co więcej, King of the Kill latem doczeka się premiery na pecetach i konsolach.
Conan Exiles - nadchodzi survival sandbox od twórców The Longest Journey
Kamil Zwijacz, 29 stycznia 2016, 10:08
Studio FunCom pracuje nad survival sandboksem Conan Exiles. Produkcja zadebiutuje najpierw na komputerach PC w ramach wczesnego dostępu, a pełna wersja pojawić ma się także na konsolach.
Crashlands - wysoko oceniany survivalowy sandbox zadebiutował na PC, iOS i Androidzie
Adrian Werner, 23 stycznia 2016, 16:56
Do sprzedaży na pecety oraz systemy mobilne iOS i Android trafiła gra Crashlands, czyli survivalowy sandbox w stylu Don't Starve, w którym próbujemy przetrwać na obcej planecie.
DayZ - Bohemia zdradza plany na 2016 rok
Kamil Zwijacz, 16 grudnia 2015, 12:10
Równo dwa lata temu gra DayZ zaliczyła debiut w Steam Early Access. W tym czasie deweloperzy wprowadzili szereg zmian do popularnej produkcji, ale do końca jeszcze daleka droga, więc studio Bohemia postanowiło opublikować planowaną listę nowości.
The Long Dark otrzyma epizodyczny tryb fabularny – pierwszy odcinek wiosną
Łukasz Szliselman, 16 grudnia 2015, 11:16
Ambitny survival sandbox The Long Dark otrzyma wkrótce epizodyczny tryb fabularny. Pierwszy odcinek ma się pojawić wiosną, a cały sezon zapewni ok. 10-12 godzin rozgrywki. Przy okazji tej zapowiedzi studio Hinterland wypuściło nową aktualizację produkcji.
ARK: Survival Evolved zadebiutuje 16 grudnia w Xbox Game Preview
Jakub Błażewicz, 10 grudnia 2015, 10:40
Jess Rapczak ze studia Wildcard poinformował o planowanym wydaniu wczesnej wersji gry ARK: Survival Evolved na konsolę Xbox One. Tytuł będzie dostępny w ramach programu Xbox Game Preview od 16 grudnia.
Prace nad The Dead Linger wstrzymane. Studio Sandswept zajmie się innym projektem
Jakub Mirowski, 13 listopada 2015, 15:53
Prace nad The Dead Linger, grą survivalową studia Sandswept, która od dwóch lat była w fazie Wczesnego Dostępu na platformie Steam, zostały wstrzymane. Powodem były niesatysfakcjonujące wyniki finansowe tytułu oraz problemy podczas produkcji.
Romero’s Aftermath – ruszyła beta następcy The War Z
Luc, 26 września 2015, 13:27
Sieciowe survival horrory nie są już równie popularne, co kiedyś, ale wciąż przyciągają przed ekrany tysiące graczy. Romero's Aftermath - nowa produkcja studia Free Reign - rozpoczyna właśnie walkę o ich portfele, wchodząc w fazę otwartej bety.
We Happy Few – zobacz 15 minut gameplayu z wersji pre-alfa
Janusz Guzowski, 5 czerwca 2015, 12:49
Studio Compulsion Games udostępniło 15 minut gameplayu ze swojej pierwszoosobowej przygodówki akcji – We Happy Few. Materiał pochodzi z wersji pre-alfa, a jego publikacja jest związana z rozpoczęciem akcji na Kickstarterze. Twórcy wnioskują o 250 tysięcy dolarów kanadyjskich, które zamierzają przeznaczyć na dokończenie gry.
ARK: Survival Evolved w Early Access - zobacz 80 minut gameplayu
Jakub Mirowski, 2 czerwca 2015, 11:00
Dziś około godziny 19:00 w usłudze Wczesnego Dostępu na platformie Steam ma zadebiutować ARK: Suvival Evolved, niezależna produkcja studia Wildcard. Możecie zobaczyć ją w akcji na długim, ponad 80-minutowym filmiku w serwisie YouTube.
Zapowiedziano ARK: Survival Evolved. Walka o przetrwanie z dinozaurami
Piotr Bicki, 11 maja 2015, 20:35
Walka o przetrwanie w świecie zamieszkałym przez dinozaury? Wkrótce będzie to możliwe. Niezależne studio Wildcard zapowiedziało ARK: Survival Evolved – produkcję, w której zadaniem graczy jest walka z prehistorycznymi gadami.
GoatZ – nowy „survivalowy” dodatek dla Symulatora kozy zadebiutuje w tym tygodniu
Michał Kułakowski, 5 maja 2015, 19:10
Twórcy popularnej humorystycznej gry Symulator kozy zapowiedzieli na 7 maja premierę nowego płatnego dodatku, który zatytułowany został GoatZ. W DLC deweloperzy wyśmiewają się z modelu rozgrywki oraz schematów, które możemy znaleźć w niezliczonych survivalowych produkcjach z nieumarłymi, takich jak np. DayZ.
Nadchodzi Outward - survivalowe RPG z nietypowym trybem co-op
Adrian Werner, 22 kwietnia 2015, 09:16
Studio Nine Dots pracuje nad grą RPG zatytułowaną Outward. Zaoferuje ona świat o otwartej strukturze, kształtowany przez nasze sukcesy i porażki, silne elementy survivalowe oraz tryb kooperacyjny na podzielonym ekranie, nawet podczas rozgrywek sieciowych.
Nowa gra twórców WarZ dostępna we wczesnej alfie
Kamil Zwijacz, 26 marca 2015, 12:48
Byli twórcy survivalowego sandboksa Infestation: Survivor Stories, wcześniej znanego jako WarZ, udostępnili wczesną wersję swojej nowej produkcji zatytułowanej Aftermath. Tytuł określany jest mianem duchowego następcy poprzedniej gry deweloperów.
Crashlands – 27 minut rozgrywki z mobilnej odpowiedzi na Don't Starve
Adrian Werner, 4 marca 2015, 15:30
W sieci pojawił się trwający prawie półgodziny zapis prezentacji gry Crashlands, czyli survivalowego sandboksa, który zmierza na pecety i urządzenia mobilne.
Twórcy Contrast przedstawią swą antyutopię w We Happy Few
Jakub Mirowski, 27 lutego 2015, 13:39
Studio Compulsion Games, znane głównie z wydanego w 2013 roku Contrast, zapowiedziało, że ich nową grą będzie We Happy Few - produkcja osadzona w alternatywnej, retrofuturystycznej wersji Wielkiej Brytanii lat 60-tych.
Asteroids: Outpost – kolejna odsłona kultowej marki to survival w otwartym świecie
Luc, 11 lutego 2015, 08:55
Pamiętna produkcja Atari z 1979 roku doczekała się już setek remake’ów, ale najnowsza odsłona Astreroids całkowicie zrywa z własnymi korzeniami. Zamiast walki w kosmosie z latającymi, kosmicznymi skałami, tym razem powalczymy o … przetrwanie.
Survarium - nowe informacje o podobnym do DayZ trybie Freeplay
Adrian Werner, 7 lutego 2015, 17:58
Zespół Vostok Games ujawnił konkrety odnośnie nadchodzącego trybu Freeplay do gry Survarium. Umożliwi on zabawę w stylu DayZ, gdzie gracze będą walczyli i współpracowali ze sobą na olbrzymich mapach, pełniących funkcję stałych wirtualnych światów.
GRAV - survivalowy sandbox zadebiutował na Steam Early Access
Adrian Werner, 10 stycznia 2015, 14:49
Do sprzedaży w Steam Early Access trafiła sandboksowa gra akcji GRAV, w której gracze próbują przetrwać na obcych planetach. Produkcję opracował zespół BitMonster, znany głównie z przygodówki Lili.
DayZ – plany rozwoju gry, wersja beta pod koniec 2015 roku
Michał Kułakowski, 26 listopada 2014, 20:55
Twórcy DayZ ujawnili nowe plany rozwoju produkcji. Według nich gra wejdzie w fazę beta-testów dopiero w czwartym kwartale przyszłego roku. Premiera ostatecznej edycji tytułu nastąpi w 2016 roku.
DayZ – producent odpowiada na krytykę dotyczącą jakości gry
Krzysztof Nieradko, 11 września 2014, 12:56
Jeden z deweloperów ze studia Bohemia Interactive zabrał głos w sprawie krytykowania przez wiele osób jakości prezentowanej przez grę DayZ. Brian Hicks zdecydował się przypomnieć fanom, że mają jeszcze do czynienia z wczesną wersją wspomnianej produkcji i powinni na tym etapie ciągle liczyć się z niedoróbkami.
Minecraft niedługo otrzyma największą aktualizację w historii
Kamil Zwijacz, 24 sierpnia 2014, 13:48
Studio Mojang poinformowało, że 2 września ukaże się aktualizacja 1.8 wprowadzająca szereg mniejszych i większych zmian do gry Minecraft na komputerach PC. Jednocześnie okazało się, że wersja na konsolę PlayStation 4 nie przeszła przez proces certyfikacji, a edycje na Xboksa One i PlayStation Vita nie zostały jeszcze ukończone.
Planet Explorers - sprzedano 150 tys. egzemplarzy w Early Access
Kamil Zwijacz, 18 sierpnia 2014, 10:56
Planet Explorers, kosmiczna gra typu survival dostępna w ramach Steam Early Access, sprzedała się do tej pory w nakładzie przekraczającym 150 tys. egzemplarzy. Produkcja jest stale rozwijana i wraz z aktualizacją 0.9 otrzyma m.in. edytor świata.
DayZ ukaże się także na PlayStation 4
Marcin Skierski, 12 sierpnia 2014, 20:57
Na dzisiejszej konferencji prasowej firmy Sony ogłoszono, że dostępna dotychczas tylko na PC gra DayZ ukaże się także na PlayStation 4. Studio Bohemia Interactive nadal priorytetowo traktuje edycję komputerową, więc to ona powinna zostać dokończona w pierwszej kolejności.
Oort Online - twórcy Fable II i Black & White 2 zapowiedzieli sandboksowe MMO
Kamil Zwijacz, 4 sierpnia 2014, 17:05
Twórcy ze studia Wonderstruck, założonego przez byłych pracowników Lionhead i Electronic Arts, zapowiedzieli swój nowy projekt - Oort Online. Ma to być produkcja przypominająca słynnego Minecrafta. W związku z tym naszym zadaniem będzie przetrwanie w proceduralnie generowanym świecie, zbudowanym z wokseli.
DayZ - w patchu respawn przedmiotów, wioska Turowo i inne zmiany
Marcin Skierski, 31 lipca 2014, 12:50
Stabilna wersja gry DayZ otrzymała aktualizację 0.47.124641 wprowadzającą m.in. długo oczekiwany respawn przedmiotów. Pełną listę zmian można znaleźć w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam.
H1Z1 i PlanetSide 2 - w grach pojawią się zmienne warunki pogodowe
Kamil Zwijacz, 1 lipca 2014, 09:25
Deweloperzy survival sandboksa H1Z1 ujawnili, że w produkcji zostanie zastosowany system zmiennych warunków pogodowych, dzięki czemu podczas zabawy niebo się zachmurzy, zacznie padać deszcz, czy też sypać śnieg. Co ciekawe, to samo spotka także wieloosobową strzelankę PlanetSide 2.
Minecraft sprzedany w około 54 mln egzemplarzy
Kamil Zwijacz, 26 czerwca 2014, 09:50
Studio Mojang pochwaliło się, że łączna sprzedaż wszystkich edycji Minecrafta wynosi około 54 mln egzemplarzy. Jednocześnie konsolowym wersjom udało się pobić wynik PC-towego wydania, który obecnie oscyluje w okolicach 15,8 mln. Natomiast w sierpniu ukażą się kolejne edycje sandboksa, dedykowane konsolom PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xbox One.
The Forest debiutuje dziś w Steam Early Access
Łukasz Szliselman, 30 maja 2014, 09:13
Dziś po 19:00 na Steamie pojawi się The Forest we wczesnym dostępnie. Nabywcy płatnej wersji alfa tego survivalowego sandboksa będą mogli wesprzeć twórców finansowo, jaki i merytorycznie, zgłaszając swoje propozycje na dalszą rozbudowę gry.
The Forest – wymagania sprzętowe i plany deweloperów
Michał Kułakowski, 17 maja 2014, 17:53
Producenci The Forest, a więc interesującego niezależnego survivalowego horroru, podzielili się jego oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Deweloperzy ogłosili też plany rozwoju tytułu, którego wczesna wersja zostanie udostępniona z kilka dni na Steamie.
Minecraft bez nieskończonego świata na Xboksie One i PlayStation 4
Kamil Zwijacz, 10 maja 2014, 14:03
Minecraft na konsolach Xbox One i PlayStation 4 będzie posiadał ograniczony świat, który ma być znacznie większy od tego na Xboksie 360 i PlayStation 3 - zdradziło studio 4J. Sytuacja podyktowana jest limitem wielkości plików z zapisanym stanem gry.
Dying Light – przesunięto datę premiery gry na luty 2015 roku
Artur Raciborski, 8 maja 2014, 19:40
Polskie studio Techland poinformowało, że gra Dying Light zostanie wydana kilka miesięcy później niż początkowo zakładano. Datę premiery ustalono na luty 2015 roku, argumentując to chęcią dopracowania tytułu i dostarczenia graczom jak najlepszego doświadczenia.
Ogłoszenie daty premiery Dying Light
Techland Press Release, 8 maja 2014, 17:39
The Stomping Land - data premiery wczesnej wersji sieciowego survivalu z dinozaurami
Marcin Skierski, 7 maja 2014, 13:25
Pod koniec maja na PC zadebiutuje wczesna wersja sieciowego survivalu z dinozaurami w roli głównego zagrożenia (nie licząc innych graczy). Mowa o grze The Stomping Land, która powstaje dzięki udanej akcji na Kickstarterze.
DayZ sprzedało się w ponad 2 mln egzemplarzy
Kamil Zwijacz, 2 maja 2014, 12:09
DayZ, komercyjna wersja popularnego moda, sprzedało się w nakładzie przekraczającym 2 mln egzemplarzy - poinformował w serwisie społecznościowym Twitter Dean Hall, główny twórca projektu. Produkcja obecnie dostępna jest w ramach wcześniejszego dostępu. Premiera pełnej wersji nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku.
State of Decay: Lifeline na godzinnym gameplayu. Poznaj sekrety dodatku
Łukasz Szliselman, 30 kwietnia 2014, 09:43
Twórcy State of Decay zaprezentowali godzinny gameplay z dodatku Lifeline, ukazujący sporo nowych aspektów rozgrywki. Spory wpływ na rozgrywkę będą miały takie rzeczy, jak przewożenie dodatkowego ładunku w samochodach czy znajdujące się w centrum miasta strefy zagrożenia.
H1Z1 – twórcy dzielą się pierwszymi konkretami na temat monetyzacji
Krzysztof Mysiak, 25 kwietnia 2014, 12:50
Studio Sony Online Entertainment podzieliło się pierwszymi konkretnymi informacjami na temat tego, co kupimy przez mikropłatności w grze H1Z1. Deweloper chce uniknąć modelu „pay-to-win”, dlatego będą to głównie gadżety w rodzaju elementów garderoby. Niemniej, znajdzie się też miejsce dla bardziej przydatnych rzeczy, jak np. dodatkowe „sloty” na postacie za prawdziwe pieniądze.
Kontynuacja State of Decay będzie miała multiplayer
Łukasz Szliselman, 22 kwietnia 2014, 10:56
Współzałożyciel studia Undead Labs, odpowiedzialnego za grę State of Decay, zapewnił, że przyszłe kontynuacje survivalowej serii od początku będą oferowały tryb multiplayer. Nie sprecyzował jednak, czy mamy spodziewać się produkcji typu MMO, czy osobnych wariantów rozgrywki przeznaczony dla wielu graczy.
H1Z1 – niemal godzinny gameplay i data wczesnego dostępu
Michał Jodłowski, 18 kwietnia 2014, 16:05
W sieci pojawił się niemal godzinny gameplay z wersji pre-alpha H1Z1 wraz z komentarzami twórców i odpowiedziami na zadawane przez graczy pytania. Filmik przedstawia świat gry i poszczególne jego elementy, takie jak rzemiosło, pojazdy czy broń. Wiadomo także, że wcześniejszy dostęp do rozwojowej wersji gry będzie możliwy w ciągu, mniej więcej, czterech tygodni za opłatą niecałych dwudziestu dolarów.
H1Z1 - twórcy zdradzają pomysły dotyczące monetyzacji
Kamil Zwijacz, 12 kwietnia 2014, 11:04
Twórcy zapowiedzianej niedawno gry typu survival H1Z1 ujawnili pomysły dotyczące monetyzacji. Studio Sony Online Entertainment zamierza zarabiać pieniądze (nic dziwnego), ale nie chce ułatwiać zabawy osobom z zasobniejszym portfelem. Dlatego też w sprzedaży nie znajdą się ani bronie, ani przedmioty mające jakikolwiek wpływ na rozgrywkę. Najprawdopodobniej kupić będzie się dało tylko gadżety pokroju dodatkowych ubrań.