autor: Kamil Zwijacz
DayZ - sprzedano 3,7 mln egzemplarzy; wersja konsolowa cały czas powstaje
Brian Hicks, dyrektor kreatywny gry DayZ, wyjawił podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Eurogamer, że tytuł rozszedł się w nakładzie około 3,7 milionów egzemplarzy. Zapewnił też, że wersja konsolowa cały czas powstaje.
W serwisie Eurogamer opublikowano fragmenty rozmowy przeprowadzonej z Brianem Hicksem – dyrektorem kreatywnym gry DayZ. Pracownik studia Bohemia Interactive wyjawił w niej kilka ciekawostek związanych z tworzoną od kilku lat produkcją. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, jak kształtuje się obecnie sprzedaż tytułu. Ostatnie oficjalne dane na ten temat pochodzą ze stycznia 2015 roku, kiedy to ujawniono, ze rozeszło się ponad 3 miliony kopii survivalowego hitu. Od tamtej pory sprzedano jeszcze około 700 tysięcy egzemplarzy. Jednocześnie zdradzono, że choć DayZ nie znajduje się już w ścisłej czołówce najchętniej ogrywanych projektów na Steamie, to i tak w najgorszym przypadku notuje miesięcznie 250 – 300 tysięcy unikalnych graczy, a ostatnio było ich 650 tysięcy.
Hicks potwierdził również, że konsolowe wydanie produkcji nie umarło. Produkcja najpewniej ukaże się pierwsze na Xboksie One, ponieważ na tym urządzeniu jest program Xbox Game Preview (odpowiednik Steam Early Access). Obecnie jednak nad tą edycją pracuje zaledwie garstka osób (około 1% całego zespołu), gdyż pozostali pracownicy skupiają się nad komputerową wersją.
- komercyjna wersja słynnego moda;
- dostępna od grudnia 2013 roku na PC-tach w Steam Early Access;
- ukaże się także na konsolach Xbox One i PlayStation 4;
- data premiery pełnej wersji nie jest znana.
Deweloper przyznał, że prace nad grą się przeciągają, ale projekt wejdzie w fazę beta testów, gdy twórcy zaimplementują większość podstawowych rozwiązań i uporają się z przenosinami na silnik Enfusion. Kiedy to nastąpi? Tego dalej nie wiadomo. Jak przyznał sam Hicks. Studio zapowiadało wcześniej, że beta rozpocznie się w 2016 roku, a wersja 1.0 pojawi się w 2017. Plany te co prawda nie zostały porzucone, ale ciężko mu obecnie stwierdzić, czy uda się wyrobić w czasie, gdyż zmiany związane z nową technologią są ogromne i nie można przewidzieć ewentualnych problemów.
Dodatkowo wyjawił też, że choć twórca DayZ, Dean Hall, nie pracuje od dłuższego czasu w Bohemii i zajmuje się własnym studiem RocketWerkz, to cały czas ma kontakt z ekipą i jest czymś w rodzaju nieformalnego doradcy.
DayZ to survivalowa gra akcji z zombie będąca komercyjną wersją popularnej modyfikacji. Projekt pojawił się we wczesnym dostępie w grudniu 2013 roku i pozostaje w nim po dziś dzień, cały czas w wersji alfa. Pewnym usprawiedliwieniem przedłużającego się dewelopingu jest przenoszenie produkcji na silnik Enfusion, który zapowiedziano w połowie 2014 roku.