autor: Krzysztof Sobiepan
Conan Exiles sprzedał się w ponad 480 tys. kopii; autorzy zapowiadają znaczny rozwój produkcji
Alfa gry Conan Exiles od studia FunCom zawstydza swoją sprzedażą nawet ciepłe bułeczki. Producenci w opublikowanym niedawno sprawozdaniu finansowym chwalą się kolejnymi kamieniami milowymi we Wczesnym Dostępie Steam i planują m.in. 7 dużych aktualizacji na 12 kolejnych miesięcy.
- Producent: FunCom;
- Gatunek: survivalowy sandbox osadzony w uniwersum Conana Barbarzyńcy;
- Platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4;
- Data premiery: 2017 r.
Dynamika sprzedaży hitu Wczesnego Dostepu Steam, którym okazała się survivalowa gra Conan Exiles, wydaje się daleka od wypalenia. Około dwa tygodnie temu informowaliśmy o dobrych finansowych wynikach tytułu, a najnowsze informacje sugerują, że Conan nadal jest „na fali”. Wedle raportu finansowego opublikowanego przez odpowiedzialną za produkcję firmę FunCom, wersja alfa gry sprzedała się w ponad 480 tysiącach kopii w czasie 28 dni obecności na rynku. Statystyka ta jest tym bardziej imponująca, że deweloper zakładał zainteresowanie pozycją na poziomie 487 tys. przez pierwszy rok na platformie Steam. Twórcy zdradzili też, że całkowity koszt produkcji – wynoszący 4,5 miliona dolarów – zwrócił się całkowicie już jakiś czas temu, gra więc od ok. 20 dni przynosi producentowi zysk „na czysto”, którego część ma być także ponownie zainwestowana w dalszy rozwój projektu.
Oprócz czystych faktów finansowych, studio deweloperskie podzieliło się też planami na nadchodzące 12 miesięcy, po których Conan Exiles ma opuścić Wczesny Dostęp i stać się kompletnym tytułem. W tym czasie planowanych jest 7 większych aktualizacji: dwie do trzech z nich zostaną udostępnione w pierwszej połowie 2017 roku, podobnej ilości można spodziewać się w okresie jesienno-zimowym, a ostatniej – po Nowym Roku 2018. Przykładami większych systemów wprowadzanych w takich uaktualnieniach są m.in. bronie oblężnicze, wierzchowce czy barwienie barbarzyńskiego ubioru na różne kolory. Tytuł ma też zapewniać regularne mniejsze patche co tydzień lub dwa tygodnie. W tym momencie produkcja wymaga jednego zakupu, by cieszyć się całą zawartością zapewnianą przez twórców. Autorzy zaznaczają jednak, że po wypuszczeniu pełnego produktu zastanowią się nad dodaniem do gry płatnych rozszerzeń.
Na ten moment firma zdaje sobie też sprawę ze średniego zadowolenia graczy, wynikającego z recenzji Steam (obecnie opinie są „mieszane” i 68% z nich jest pozytywnych). Sądzi jednak, że stała publikacja ulepszeń pomoże w sprawnym rozwiązaniu największych problemów. Nie zamierza się także ograniczać tylko do PC. Opublikowane dane po raz pierwszy wspominają o planach edycji gry na konsolę PlayStation 4, a zapowiedziana wcześniej wersja na Xboksa One ma wejść w grono produktów serii „Xbox One Game Preview” – czyli odpowiednika Wczesnego Dostępu Steam na urządzeniu Microsoftu – w trzecim kwartale 2017 roku.
Pełna wersja Conan Exiles ma ukazać się w pierwszym kwartale 2018 roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4.