Rust wkrótce opuści fazę wczesnego dostępu
Garry Newman, założyciel studia Facepunch, zapowiedział na swoim blogu, że gra Rust wkrótce opuści fazę wczesnego dostępu, w której znajduje się od końcówki 2013 roku.
Choć w Rust można zagrać od grudnia 2013 roku, do tej pory nie znamy daty oficjalnej premiery tego tytułu. Projekt Facepunch Studios przebywa w fazie wczesnego dostępu już ponad 40 miesięcy i nadal nie wiemy, kiedy ma zamiar ją opuścić. Garry Newman – założyciel studia oraz twórca niezwykle popularnego Garry’s Mod – zapowiedział jednak, że ma się to stać w niedalekiej przyszłości.

W najnowszym wpisie na swoim blogu, zatytułowanym „Klątwa Wczesnego Dostępu”, deweloper stwierdził, że tak długie trwanie tej fazy jest powiązane z rosnącą listą ambitnych planów studia Facepunch. Jednocześnie przyznał, że bez programu Early Access Rust tak czy inaczej zapewne trafiłby do tej pory na Steama. „Zamierzamy dodać jeszcze trochę pomocy i wskazówek (tak, by nowi gracze nie musieli czytać poradników w internecie, by móc otworzyć ekwipunek), a później po cichu opuścimy wczesny dostęp” - pisze Newman. Zaznaczył przy tym, że oficjalna premiera nie będzie oznaczać końca aktualizacji – twórcy mają zamiar nadal dodawać zawartość i naprawiać błędy. „Kusi nas, by myśleć, że opuszczenie programu Early Access to deklaracja zakończenia prac nad grą, ale nie sądzę, by tak było”.

Warto przy tym zaznaczyć, że Rust bynajmniej nie ucierpiał na trzyletnim pobycie w fazie wczesnego dostępu. Gra sprzedała się do tej pory w ponad pięciu milionach egzemplarzy i w dwa i pół miesiąca od debiutu na Early Access zarobiła więcej, niż Garry’s Mod przez dziewięć lat. Na tak dużą popularność wpływ ma z pewnością fakt, że deweloperzy nie osiedli na laurach i regularnie dostarczają kolejne aktualizacje.