Osiris: New Dawn - zapis rozgrywki z gry survivalowej dla osób, które nuży survival
W sieci pojawił się obszerny zapis rozgrywki z projektu Osiris: New Dawn, czyli gry akcji, w której gracze spróbują przetrwać na obcej planecie. Tytuł ma mocno ograniczyć monotonne aspekty produkcji survivalowych, takie jak zdobywanie żywności czy gromadzenie surowców.
Od zakończenia konwentu PAX West minęło już kilka dni, ale wciąż publikowane są świeże materiały zarejestrowane w jego trakcie. Najnowszym jest przygotowany przez serwis PC Gamer zapis ponad dwudziestu minut rozgrywki z wczesnej wersji projektu Osiris: New Dawn, czyli gry akcji, w której spróbujemy przetrwać na pełnej potworów obcej planecie. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a premiera nastąpi przyszłym roku. Autorzy twierdzą, że nie są fanami klasycznych survivalowych produkcji i dlatego chcą, aby ich dzieło mocno odbiegało od standardów tego gatunku.
- Deweloper: Fenix Fire
- Wydawca: Reverb Triple XP
- Gatunek: survivalowa gra akcji
- Platforma: PC, PS4, XO
- Data premiery: 2017 r.
W Osiris: New Dawn gracze wcielą się w astronautów misji Osiris 2, wysłanych w odległe rejony kosmosu w celu zbadania, co stało się z zaginioną ekspedycją Osiris 1. Podczas podróży zostaną zmuszeni do lądowania awaryjnego na niezbadanej planecie.
Na miejscu szybko odkryją, że jest ona zamieszkana przez liczne gatunki krwiożerczych bestii, które za dnia spróbują zapolować na ocalałych ludzi. Te zwierzęta, choć niebezpieczne, będą jednak małym zmartwieniem w porównaniu do tego, co wypełznie na powierzchnię nocą. Po zapadnięciu zmroku zmierzymy się bowiem ze znacznie bardziej agresywnymi, silniejszymi i bardziej przerażającymi potworami. Co więcej, otaczać nas wtedy będą absolutne ciemności i bez źródła światła nie zobaczymy dosłownie nic.
Zabawę rozpoczniemy ze skromnymi zapasami, więc aby przetrwać będziemy musieli gromadzić surowce. Tradycyjnie wykorzystamy je do budowy struktur i konstruowania przydatnych przedmiotów. Konieczne okaże się także szukanie pożywienia i wody. Twórcy nie chcą jednak odtwarzać typowo survivalowych rozwiązań i podczas rozgrywki poświęcimy im znacznie mniej czasu niż w standardowych grach tego pokroju. Przykładowo, głód i pragnienie staną się problemem tylko podczas wypraw daleko od bazy, a nawet wtedy priorytetem będzie eksploracja i walka.
W Osiris: New Dawn pojawi się duży wybór pojazdów, jednostek latających i mechów. Ponadto zrobimy użytek z dronów, które będą w stanie automatycznie wykonywać typowe dla gier survivalowych prace, takie jak gromadzenie surowców czy przetwarzanie minerałów, pozwalając nam tym samym na skoncentrowanie się na bardziej ekscytujących zadaniach. Ten aspekt rozgrywki ma być bardzo rozbudowany i gracze otrzymają dużą swobodę podczas programowania zasad rządzących zachowaniami tych robotów.
Wszystko to będzie toczyło się na masywnych mapach, które zostaną zaprojektowane ręcznie przez autorów, a następnie ich wygląd urozmaicą proceduralne efekty, takie jak erozja czy zjawiska pogodowe. Produkcja pozwoli na zabawę solową lub w trybie multiplayer. Opisane elementy mają być częścią gry w momencie debiutu wczesnej wersji w Steam Early Access. W dalszych planach jest m.in. możliwość konstruowania statków gwiezdnych pozwalających na walkę w kosmosie i odwiedzanie innych planet.