Prace nad The Dead Linger wstrzymane. Studio Sandswept zajmie się innym projektem
Prace nad The Dead Linger, grą survivalową studia Sandswept, która od dwóch lat była w fazie Wczesnego Dostępu na platformie Steam, zostały wstrzymane. Powodem były niesatysfakcjonujące wyniki finansowe tytułu oraz problemy podczas produkcji.
Gry z gatunku survival, szczególnie te z zombie w roli głównej, nie są obecnie najbardziej niszowym towarem na scenie produkcji niezależnych i studio Sandswept przekonało się o tym w bardzo dotkliwy sposób. Po tym, jak ich drugie dzieło, The Dead Linger, nie zdołało odnieść sukcesu w usłudze Wczesnego Dostępu na Steamie, prace nad nim zostały wstrzymane do odwołania.
The Dead Linger w początkowych planach był produkcją bardzo ambitną. Światy miały być generowane losowo, każdy wielkości rzędu 25 tysięcy kilometrów kwadratowych (!), z wieloma miastami gęsto zapełnionymi budynkami, do których można wejść. Dużą rolę miała też odgrywać kreacja oraz rozwój swojej postaci, a także crafting, umożliwiający m.in. zabarykadowanie się przed hordą nieumarłych. Najważniejsze miały być jednak aspekty czysto survivalowe oraz walka z zombie.
Tę przykrą wiadomość podał na oficjalnej stronie internetowej gry Geoff Keene, główny projektant i prezes studia. „Wszystkie zarobione na The Dead Linger pieniądze włożyliśmy z powrotem w kreowanie nowych narzędzi i zawartości oraz płace dla członków zespołu, ale to i tak nie wystarczyło” - stwierdził Keene we wczorajszym wpisie - „Koszta projektu o ogromnej skali, połączone ze zmianami silnika, są po prostu zbyt duże jak na to, co zarobiliśmy poprzez sprzedaż na Steamie oraz kampanię na Kickstarterze”. Odniósł się także do oskarżeń byłych pracowników Sandswept, którzy ujawnili, że część zatrudnionych w ogóle nie była opłacana:
„Do pewnego momentu wszyscy chcieli po prostu zrobić świetną grę. Później jednak część ekipy zaczęła uważać, że za zarobione pieniądze sami napychamy sobie kieszenie. Ignorowaliśmy to do pewnego czasu, później jednak te pogłoski zaczęły wpływać na recenzje oraz opinie o samej grze. To smutne, że anonimowe oskarżenia w internecie są traktowane z taką samą powagą, co słowo kogoś, kto z własnej woli pracował nad tym projektem”.
Co więc stanie się z The Dead Linger? „Na pewno nie przyczepimy tytułowi łatki „wersja 1.0” i uznamy temat za zamknięty” - pisze Keene - „Wstrzymujemy, nie kończymy, prace nad grą i w przyszłości możemy do niej wrócić, ale w obecnym stanie nie możemy kontynuować produkcji, kiedy każdy miesiąc przynosi nam jedynie straty”. W związku z tym pozostanie ona w usłudze Wczesnego Dostępu, jednak w najbliższej przyszłość spadnie jej cena – tutaj niestety nie podano konkretów. Możliwe też, że od czasu do czasu pojawiać się będą małe łatki, usprawniające niektóre aspekty czy eliminujące najbardziej rażące błędy. Samo studio także ma zamiar kontynuować działalność i zająć się nową, sieciową grą, o której więcej dowiecie się już wkrótce poprzez Twittera Sandswept Studios.
Fiasko The Dead Linger to zła wiadomość także dla tych, którzy wsparli projekt w serwisie Kickstarter – w kwietniu 2012 roku jego zbiórka osiągnęła bez większych problemów pożądaną sumę 60 tysięcy dolarów, ostatecznie zatrzymując się na 154 tysiącach dolarów. Później jednak zaczęły się spore problemy z produkcją: trzy razy zmieniano silnik, zaś w sieci pojawiły się oskarżenia (zresztą nie bezpodstawne) o zaleganie z płatnościami dla pracowników studia. Sama jakość gry też pozostawiała sporo do życzenia: spośród dwóch tysięcy wystawionych na Steamie ocen zaledwie 42% jest pozytywnych.
- Oficjalna strona internetowa gry The Dead Linger
- The Dead Linger w serwisie Steam
- Oficjalna strona internetowa Sandswept Studios