opcje konfiguracji (gry) - newsy i ciekawostki
Gracze dotknięci ślepotą barw krytykują opcje dostępności w Tekkenie 8
Wojciech Bilicki, 2 stycznia 2024, 09:55
Filtry dla graczy dotkniętych ślepotą barw zyskały uznanie wśród większości graczy, ale sami zainteresowani nie kryją niezadowolenia. Pojawiają się skargi na liczne dolegliwości.
Spider-Man 2 na PS5 z toną opcji dostępności, możesz nawet spowolnić grę o 70%
Kamil Kleszyk, 16 sierpnia 2023, 09:43
Insomniac Games zadbało o to, by gra Marvel’s Spider-Man 2 trafiła w gusta jak największego grona posiadaczy PlayStation 5.
Diablo 4 ma być grą dla wszystkich (oczywiście pełnoletnich); oto opcje dostępności
Adrian Werner, 21 maja 2023, 08:44
Studio Blizzard Entertainment ujawniło bogate opcje dostępności, jakie zaoferuje Diablo 4.
Star Wars Jedi: Survivor wykorzysta Denuvo; znamy opcje gry i trofea
Jakub Tarchała, 26 kwietnia 2023, 10:12
Poznaliśmy kilka ciekawych faktów o Star Wars Jedi: Survivor – gra będzie uzbrojona w Denuvo i rozbudowane opcje dostępności. Co więcej, do sieci trafiła lista trofeów.
WoW - niewielka opcja sprawia, że gra staje się natychmiastowo lepsza, spodoba Ci się
Zbigniew Woźnicki, 12 kwietnia 2023, 14:17
Nie o wszystkich zmianach w World of Warcraft: Dragonflight było głośno. Jedno nowe ustawienie może sprawić, że zabawa będzie zdecydowanie wygodniejsza. Wystarczy kilka kliknięć w opcjach, żeby zapomnieć o klikaniu w grze.
God of War Ragnarok ma być przykładem dla branży, opcje dostępności na filmie
Jakub Błażewicz, 10 listopada 2022, 12:57
God of War Ragnarok miał być równie „dostępny” co The Last of Us: Part I. Twórcy dotrzymali słowa i mają nadzieję, że dadzą przykład całej branży gier.
God of War Ragnarok ze wsparciem HDMI 2.1; znamy wszystkie tryby graficzne
Jakub Tarchała, 3 listopada 2022, 11:38
Sony przedstawiło wszystkie tryby graficzne God of War: Ragnarok dostępne na konsolach PS4, PS4 Pro i PS5. Odpowiedni kabel HDMI będzie mieć gigantyczne znaczenie.
Modern Warfare 2 na PC pozwoli zmieniać ponad 500 opcji; zobacz trailer
Kamil Kleszyk, 9 października 2022, 12:57
Premiera Call of Duty: Modern Warfare II jest już niemal za rogiem, więc twórcy ujawniają coraz więcej szczegółów związanych z tytułem. Najnowszy trailer zdradza mnogość opcji konfiguracji, które będą mieli do dyspozycji posiadacze komputerów osobistych.
FIFA 23 ma specjalną opcję cenzurowania komentarza, jeśli grasz jak lama
Zuzanna Domeradzka, 27 września 2022, 17:28
Gracze, którzy mają wczesny dostęp do nadchodzącej FIF-y 23, odkryli interesującą nowość. Teraz można zabronić komentatorom krytykowania naszych nieudanych zagrań.
Marvel's Spiderman PC - co to jest Dynamic Resolution Scaling?
Przemysław Dygas, 17 sierpnia 2022, 11:55
Marvel's Spiderman w wersji PC pozwala na dość sporą modyfikację jakości grafiki. Tutaj dowiecie się, jak działa opcja Dynamic Resolution Scaling i czy powinniście jej używać.
Wyłączenie tej opcji w CSGO jest banalne, ale ludzie wciąż się z nią męczą
Miriam Moszczyńska, 20 czerwca 2022, 13:50
Nie tylko częstotliwość odświeżania monitorów może dezorientować graczy CSGO. Podobnie sprawa ma się z kwestią akceleracji myszy.
W God of War Ragnarok zagra każdy; dostaniemy tonę opcji dostępności
Przemysław Dygas, 19 maja 2022, 17:29
Sony zapewnia, że w God of War Ragnarok będzie mógł zagrać każdy. Pomogą w tym liczne opcje dostępności.
Elden Ring na ślicznym filmiku prezentującym najważniejsze elementy gry
Adrian Werner, 20 lutego 2022, 08:33
Firma Bandai Namco Entertainment wypuściła śliczny materiał wideo prezentujący najważniejsze elementy Elden Ring. W sieci pojawił się również screen menu opcji graficznych wersji pecetowej gry.
Horizon Forbidden West z bogatymi opcjami dostosowania rozgrywki
Hubert Śledziewski, 10 lutego 2022, 18:42
Studio Guerrilla Games zdradziło, w jaki sposób będzie można dostosować rozgrywkę w Horizon Forbidden West. Zdecydujemy m.in. o poziomie zadawanych i otrzymywanych obrażeń czy o komponentach wypadających z pokonanych maszyn.
Zobacz opcje graficzne Dying Light 2 i plik konfiguracyjny
Hubert Śledziewski, 2 lutego 2022, 18:40
Na dostosowanie jakich opcji graficznych na PC pozwoli Dying Light 2? Sprawdziliśmy to.
Gracze PC Warzone mają przewagę nad konsolowymi. Trwa spór
Michał Ciężadlik, 12 października 2021, 16:54
Trwa spór pomiędzy graczami konsolowymi a pecetowcami w CoD: Warzone. Ci pierwsi narzekają na zablokowane pole widzenia, podczas gdy na PC jest to zmienna opcja, która może dawać przewagę.
Tryb jakości w Dying Light 2 zaoferuje znacznie lepszą grafikę na PS5/XSX
Paweł Musiolik, 8 sierpnia 2021, 09:09
Dying Light 2 pozwoli wybrać nam między dwoma trybami graficznymi na konsolach tej generacji. Ustawienia jakości znacząco podniosą doznania wizualne.
Days Gone na PC bez obsługi ray tracingu i DLSS
Hubert Śledziewski, 8 maja 2021, 13:37
Pecetowa wersja gry Days Gone, która ma się ukazać 18 maja, nie otrzyma obsługi ray tracingu ani DLSS. Dostaniemy za to szereg innych opcji do skonfigurowania.
Mobilna gra ma ustawienia graficzne, których brak w wersji PC
Bartosz Świątek, 22 stycznia 2021, 10:52
Wydana wczoraj mobilna odsłona gry SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated posiada menu ustawień graficznych. Podobnego „bajeru” nie znajdziemy w wersji pecetowej.
Cyberpunk 2077 - ustawienia i opcje graficzne w wersji PC
Bartosz Woldański, 7 grudnia 2020, 20:02
Embargo na recenzje Cyberpunka 2077 minęło, więc gra nie ma przed nami więcej tajemnic. Poznaliśmy listę opcji graficznych w wersji PC. Czy będzie można ustawić gęstość tłumu?
PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności
Paweł Musiolik, 6 listopada 2020, 13:36
Pojawiają się kolejne informacje na temat menu PS5. Gracze odkryli opcję, o której mało kto mówił. Konsola pozwoli na zmianę ustawień gier bezpośrednio w systemie.
W Star Wars Squadrons spersonalizujemy kokpit i HUD
Krzysztof Kałuziński, 4 lipca 2020, 16:44
Dyrektor kreatywny gry Star Wars: Squadrons potwierdził możliwość personalizowania statków kosmicznych w rozgrywce wieloosobowej. Zapowiedział również, że konserwatywni fani bez problemu wyłączą widoczność tych modyfikacji.
Minecraft 1.16 pozwoli ustawić poziom grafiki na bajeczny
Miłosz Szubert, 5 czerwca 2020, 16:15
Zadebiutował pierwszy tzw. pre-release aktualizacji 1.16 do Minecrafta: Java Edition. Umożliwia on między innymi przetestowanie nowego ustawienia graficznego o nazwie Fabulous (Bajeczne), które w zamierzeniu ma poprawiać widoczność różnych zjawisk przez przezroczyste obiekty.
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
Bartosz Świątek, 17 kwietnia 2020, 14:14
Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.
Horizon Zero Dawn na PC bez opcji zmiany pola widzenia
Konrad Serafiński, 19 marca 2020, 09:30
Twórcy Horizon: Zero Dawn przygotowują tytuł do premiery na komputerach osobistych. Jak się okazuje, produkcja nie zaoferuje możliwości zmiany pola widzenia. Taką informację podała jedna z deweloperek na platformie Steam.
Wiedźmin 3 na Switchu - cross-save z PC i nowe opcje graficzne w patchu
Mateusz Wróbel, 18 lutego 2020, 14:09
W przeciągu kilku najbliższych dni powinna pojawić się nowa aktualizacja dla Wiedźmina 3, w wersji na przenośną konsolę Nintendo Switch. Do gry zostanie dodanych dziesięć nowych ustawień graficznych oraz funkcja cross-save.
Zobacz Red Dead Redemption 2 na ustawieniach niższych od... najniższych
Konrad Serafiński, 17 listopada 2019, 10:05
Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałoby Red Dead Redemption 2, gdyby zamiast dopracowanych modeli postaci użyć... ziemniaków? Ok, może to zbyt duże uproszczenie, ale po prostu musicie zobaczyć ten materiał.
Anno 1800 na filmie porównującym ustawienia graficzne
Konrad Serafiński, 30 stycznia 2019, 10:30
Kanał Candyland opublikował kolejny materiał z porównaniem graficznym. Tym razem autorzy filmu zestawili ustawienia graficzne w grze Anno 1800. Różnice są widoczne gołym okiem.
Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem
Bartosz Krawcewicz, 13 grudnia 2018, 12:31
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.
Fortnite w 60 FPS na najnowszych iPhone'ach
Bartosz Krawcewicz, 28 listopada 2018, 13:50
Osoby posiadające iPhone'a w wersji XS, XS-Max lub XR mogą już się cieszyć 60 klatkami na sekundę w grze Fortnite. Patch v6.31 wprowadził do aplikacji opcję, która pozwala na zmianę liczby FPS w produkcji studia Epic Games na wyżej wymienionych urządzeniach mobilnych.
Fallout 76 - plany rozwoju gry, a wśród nich opcja konfiguracji FOV
Adrian Werner, 18 listopada 2018, 11:41
Studio Bethesda ujawniło plany dotyczące rozwoju Fallouta 76. Szykowane są patche poprawiające błędy oraz ulepszające rozgrywkę. Wbrew wcześniejszym informacjom, autorzy jednak dodadzą do wersji pecetowej opcję konfiguracji FOV.
Assassin’s Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 30 września 2018, 09:49
W sieci pojawiły się screeny z pecetowej wersji Assassin’s Creed Odyssey w 4K, pozwalające zobaczyć m.in. menu opcji graficznych. Warto także zwrócić uwagę na filmik pokazujący różnice w oprawie wizualnej na różnych konsolach.
Cyberpunk 2077 z Nvidia Hairworks i ray tracingiem [Aktualizacja: CD Projekt dementuje]
Miłosz Szubert, 28 sierpnia 2018, 11:35
W sieci pojawił się screen prezentujący ustawienia graficzne obecnej wersji Cyberpunka 2077. Jak możemy się z niego dowiedzieć, tytuł będzie obsługiwał technologię ray tracing w czasie rzeczywistym oraz Nvidia Hairworks.
Valkyria Chronicles 4 w 4K na PC; znamy minimalne wymagania sprzętowe
Miłosz Szubert, 9 sierpnia 2018, 09:50
Firma Sega podzieliła się kilkoma szczegółami dotyczącymi pecetowej wersji gry Valkyria Chronicles 4. Będzie ona obsługiwała rozdzielczości 4K i ultrawide w dniu premiery. Ponadto poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe tytułu.
Anthem pozwoli wyłączyć cyfry informujące o zadanych obrażeniach
Michał Ostiak, 8 lipca 2018, 11:11
Na pokazywanym podczas eventu EA Play fragmencie rozgrywki z Anthem można zobaczyć pojawiające się nad przeciwnikami cyfry, informujące o ilości zadanych obrażeń. Twórcy zdradzili, że możliwe będzie wyłączenie tego elementu.
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
Final Fantasy XV na PC - porównanie ustawień graficznych
Adrian Werner, 11 lutego 2018, 11:46
Serwis Candyland wypuścił ciekawy filmik pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami graficznymi w pecetowej wersji Final Fantasy XV. Materiał zawiera również testy wydajności.
Pecetowe wymagania sprzętowe Wolfenstein II: The New Colossus
Michał Kułakowski, 23 października 2017, 19:22
Poznaliśmy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe gry Wolfenstein II: The New Colossus. Deweloperzy potwierdzili również, że tytuł na PC będzie korzystał z bibliotek Vulkan, a także oferował pełną gamę ustawień graficznych.
Destiny 2 na PC – zobacz porównanie opcji graficznych i poradnik optymalizacji
Michał Jodłowski, 18 października 2017, 12:50
Firma Nvidia opublikowała obszerny poradnik dotyczący opcji graficznych w grze Destiny 2 oraz ich optymalizacji pod kątem wydajności i jakości. Załączono również bardzo przydatne porównania wizualne.
Total War: Warhammer II - zobacz test grafiki i wydajności
Miłosz Szubert, 26 września 2017, 10:25
Specjaliści z kanału Candyland przygotowali porównanie ukazujące wygląd i wydajność gry Total War: Warhammer II na poszczególnych ustawieniach graficznych. Tytuł zadebiutuje 28 września.
Wieści ze świata (Sea of Thieves, Dawn of War III, Wild West Online) 31/08/2017
Krzysztof Sobiepan, 31 sierpnia 2017, 11:58
Dziś piszemy o zaskakująco elastycznych opcjach graficznych w Sea of Thieves, wprowadzeniu ułatwień dla moderów w Warhammer 40,000: Dawn of War III (obsługa Warsztatu Steam) oraz o terminie zamkniętej alfy Wild West Online i kontrowersjach wokół tej gry, związanych z angażem w produkcję Siergieja Titova. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Mass Effect: Andromeda - informacje o ustawieniach graficznych i nowe screeny
Kamil Zwijacz, 9 marca 2017, 11:42
Firma Nvidia ujawniła, jakie ustawienia i opcje graficzne zaoferuje wyczekiwana gra Mass Effect: Andromeda posiadaczom komputerów osobistych. Przy okazji opublikowano też kilka screenów z wersji pecetowej.
Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - znamy szczegóły PC-towej wersji
Kamil Zwijacz, 4 marca 2017, 15:30
Firma Ubisoft wyjawiła szczegóły PC-towej wersji Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands. Tytuł oferować ma szereg ustawień graficznych, wbudowany benchmark, pełne wsparcie dla myszki oraz klawiatury i sporo innych atrakcji. Ponadto firma Nvidia zdradziła, na jakie wizualne smaczki mogą liczyć posiadacze kart grafiki GeForce.
Demo Resident Evil VII: Biohazard dostępne na Steam
Krystian Pieniążek, 19 grudnia 2016, 10:55
Premiera siódmej odsłony cyklu Resident Evil zbliża się wielkimi krokami. Do tej pory możliwość sprawdzenia jej wersji demonstracyjnej mieli wyłącznie posiadacze konsol PlayStation 4. Teraz jednak sytuacja uległa zmianie, a demo jest dostępne na platformie Steam.
No Man's Sky zadebiutowało na PS4 w USA
Adrian Werner, 9 sierpnia 2016, 10:05
W Stanach Zjednoczonych do sprzedaży trafiło No Man’s Sky, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Na razie dostępna jest tylko wersja na PlayStation 4, a pecetowcy dołączą do zabawy za trzy dni. Przy okazji poznaliśmy wydajność gry na PS4 i opcje konfiguracji na PC.
World of Warcraft: Legion z większym zasięgiem rysowania obiektów
Janusz Guzowski, 6 czerwca 2016, 12:19
Firma Blizzard potwierdziła, że rozszerzenie World of Warcraft: Legion wprowadzi do gry większą odległość rysowania obiektów. Ulepszona technologia będzie funkcjonowała zarówno w nowych, jak i starych lokacjach i pozwoli na około dwukrotne zwiększenie zasięgu widzenia. Jednocześnie zmieniona zostanie skala ustawień grafiki.
Doom na PC będzie miał więcej opcji niż podczas beta-testów
Jakub Mirowski, 23 kwietnia 2016, 11:33
Studio id Software zapewniło, że ograniczenie liczby klatek na sekundę czy brak wsparcia dla monitorów ultrapanoramicznych w grze Doom na PC było wyłącznie problemem zakończonych niedawno otwartych beta-testów.
Escape from Tarkov - nowe screenshoty prezentują interfejs i ustawienia graficzne
Jakub Mirowski, 21 kwietnia 2016, 10:04
Studio Battlestate Games zaprezentowało na swojej stronie na Facebooku parę nowych screenshotów z gry Escape from Tarkov, przedstawiających interfejs użytkownika, ekwipunek oraz ustawienia graficzne.
Opcje pecetowego Tom Clancy’s The Division. Gra wykorzysta Denuvo?
Adrian Werner, 23 stycznia 2016, 12:15
Fani Tom Clancy’s The Division dokopali się w plikach nadchodzącej bety do informacji, że wersja pecetowa wykorzysta wyjątkowo trudne do złamania zabezpieczenie antypirackie Denuvo. Ponadto autorzy wypuścili dwa nowe screeny z wydania na PC, a w sieci pojawił się także filmik omawiający opcje, jakie zaoferuje edycja komputerowa.
Tom Clancy's The Division - poznaliśmy listę opcji graficznych
Kamil Zwijacz, 19 stycznia 2016, 09:06
W sieci pojawiły się informacje związane z PC-tową wersją gry Tom Clancy's The Division. Dowiedzieliśmy się m.in., że produkcja działa całkiem sprawnie w niskich ustawieniach na słabym sprzęcie, a dodatkowo poznaliśmy listę opcji graficznych, które znajdziemy w becie produkcji i, co za tym idzie, najpewniej także w pełnej wersji.