Wydajność Assassin's Creed: Shadows na konsolach bez tajemnic. Ubisoft ujawnił, jakie ulepszenia dostanie wersja na PS5 Pro
Firma Ubisoft ujawniła wszystkie tryby graficzne, które zaoferują konsolowe wersje gry Assassin's Creed: Shadows.

Już tylko trzynaście dni dzieli nas od premiery Assassin's Creed: Shadows, więc firma Ubisoft wręcz zasypuje nas świeżymi informacjami na temat tego projektu. Najnowsze dotyczą technicznych aspektów konsolowych wydań gry.
Przede wszystkim poznaliśmy szczegóły różnych trybów, które dostępne będą w AC Shadows na konsolach PlayStation 5, PS5 Pro i Xbox Series X/S.
PlayStation 5
Standardowe PS5
Tryb | Rozdzielczość | Klatki na sekundę | Ray tracing |
Performance (tryb wydajności) | Upscalowane 2160p | 60 fps-ów | Selektywny* |
Fidelity (tryb jakości) | Upscalowane 2160p | 30 fps-ów | Standardowy** |
Balanced (tryb zbalansowany) | Upscalowane 2160p | 40 fps-ów | Standardowy** |
PS5 Pro
Tryb | Rozdzielczość | Klatki na sekundę | Ray tracing |
Performance (tryb wydajności) | Upscalowane 2160p | 60 fps-ów | Standardowy** |
Fidelity (tryb jakości) | Upscalowane 2160p | 30 fps-ów | Rozszerzony** |
Balanced (tryb zbalansowany) | Upscalowane 2160p | 40 fps-ów | Rozszerzony** |
Jak widać, na PS5 Pro dostaniemy te same tryby, ale za to będą one oferowały lepszy ray tracing w porównaniu z analogicznymi trybami na podstawowym PlayStation 5.
Xbox Series X/S
Xbox Series X
Tryb | Rozdzielczość | Klatki na sekundę | Ray tracing |
Performance (tryb wydajności) | Upscalowane 2160p | 60 fps-ów | Selektywny* |
Fidelity (tryb jakości) | Upscalowane 2160p | 30 fps-ów | Standardowy** |
Balanced (tryb zbalansowany) | Upscalowane 2160p | 40 fps-ów | Standardowy** |
Xbox Series S
Na XSS dostępny będzie tylko jeden tryb.
Tryb | Rozdzielczość | Klatki na sekundę | Ray tracing |
Fidelity (tryb jakości) | Upscalowane 1620p | 30 fps-ów | Selektywny* |
DEFINICJE:
- *Selektywny ray tracing: wykorzystywany tylko w kryjówce.
- **Standardowy ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry.
- ***Rozszerzony ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry, jak również do generowania efektów odbić.
Oczywiście, jeśli Wasz telewizor nie wspiera 2160p (np. macie tylko 1080p), to gra się do tego dostosuje.
Ponadto korzystanie z trybu zbalansowanego (40 kl/s) będzie wymagało posiadania ekranu o częstotliwości odświeżania 120 Hz.
Assassin's Creed: Shadows powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera zaplanowana została na 20 marca tego roku. Gra zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
- Oficjalna strona serii
- Po 6 godzinach w Asassins Creed Shadows wolałbym, żeby mapa była mniejsza, ale budowanie bazy zaskakuje