Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 marca 2025, 10:09

autor: Adrian Werner

Wydajność Assassin's Creed: Shadows na konsolach bez tajemnic. Ubisoft ujawnił, jakie ulepszenia dostanie wersja na PS5 Pro

Firma Ubisoft ujawniła wszystkie tryby graficzne, które zaoferują konsolowe wersje gry Assassin's Creed: Shadows.

Źródło fot. Ubisoft
i

Już tylko trzynaście dni dzieli nas od premiery Assassin's Creed: Shadows, więc firma Ubisoft wręcz zasypuje nas świeżymi informacjami na temat tego projektu. Najnowsze dotyczą technicznych aspektów konsolowych wydań gry.

Przede wszystkim poznaliśmy szczegóły różnych trybów, które dostępne będą w AC Shadows na konsolach PlayStation 5, PS5 Pro i Xbox Series X/S.

PlayStation 5

Standardowe PS5

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Selektywny*

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Standardowy**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Standardowy**

PS5 Pro

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Standardowy**

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Rozszerzony**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Rozszerzony**

Jak widać, na PS5 Pro dostaniemy te same tryby, ale za to będą one oferowały lepszy ray tracing w porównaniu z analogicznymi trybami na podstawowym PlayStation 5.

Xbox Series X/S

Xbox Series X

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Performance (tryb wydajności)

Upscalowane 2160p

60 fps-ów

Selektywny*

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 2160p

30 fps-ów

Standardowy**

Balanced (tryb zbalansowany)

Upscalowane 2160p

40 fps-ów

Standardowy**

Xbox Series S

Na XSS dostępny będzie tylko jeden tryb.

Tryb

Rozdzielczość

Klatki na sekundę

Ray tracing

Fidelity (tryb jakości)

Upscalowane 1620p

30 fps-ów

Selektywny*

DEFINICJE:

  1. *Selektywny ray tracing: wykorzystywany tylko w kryjówce.
  2. **Standardowy ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry.
  3. ***Rozszerzony ray tracing: wykorzystywany do obliczania globalnego oświetlenia dla rozproszonego światła w całym świecie gry, jak również do generowania efektów odbić.

Oczywiście, jeśli Wasz telewizor nie wspiera 2160p (np. macie tylko 1080p), to gra się do tego dostosuje.

Ponadto korzystanie z trybu zbalansowanego (40 kl/s) będzie wymagało posiadania ekranu o częstotliwości odświeżania 120 Hz.

Assassin's Creed: Shadows powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera zaplanowana została na 20 marca tego roku. Gra zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Oficjalna strona serii
  2. Po 6 godzinach w Asassins Creed Shadows wolałbym, żeby mapa była mniejsza, ale budowanie bazy zaskakuje

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej