Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2016, 10:05

autor: Adrian Werner

No Man's Sky zadebiutowało na PS4 w USA

W Stanach Zjednoczonych do sprzedaży trafiło No Man’s Sky, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Na razie dostępna jest tylko wersja na PlayStation 4, a pecetowcy dołączą do zabawy za trzy dni. Przy okazji poznaliśmy wydajność gry na PS4 i opcje konfiguracji na PC.

Nadszedł wreszcie dzień, na który czekaliśmy od prawie trzech lat. Na PlayStation 4 zadebiutowała właśnie gra No Man’s Sky, czyli wielki kosmiczny sandboks studia Hello Games. Dotyczy to niestety tylko rynku amerykańskiego. W Europie premiera odbędzie się jutro. W drodze jest także wersja pecetowa, która ukaże się w piątek.

Debiut gry sprawił, że w sieci pojawiło się kilka ciekawych nowych materiałów. Serwis Digital Foundry opublikował filmik z testem płynności działania gry na PlayStation 4. Ta wersja posiada limit wyświetlania maksymalnie 30 klatek na sekundę i najczęściej nie zdarzają się duże spadki. Wyjątkiem jest korzystanie z dopalaczy podczas eksplorowania statkiem nowych planet, kiedy to konsola daje radę wygenerować jedynie 20 klatek na sekundę lub mniej, ale te problemy znikają, gdy zwolnimy prędkość lotu oraz gdy potem wrócimy w tę samą lokację.

Spadki wydajności w tych konkretnym przypadku wynikają z proceduralnego systemu generacji świata, który mocno obciąża procesor konsoli. Dzięki temu nie musimy jednak wpatrywać się w ekran ładowania danych po każdej dalszej podróży.

Warto także wspomnieć o materiale przygotowanym przez serwis Eurogamer, który pokazuje pięćdziesiąt różnych planet wchodzących w skład wirtualnej galaktyki w No Man’s Sky.

Przypomnijmy, że wraz z premierą gra otrzymała pierwszego patcha i zmienia on całkiem sporo. Aktualizacja ulepsza algorytm odpowiedzialny za generowanie wszechświata gry, dzięki czemu galaktyki są nawet do 10 razy większe niż dotychczas i oferują wcześniej nieobecne biomy, wliczając w to planety z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi oraz martwe księżyce. Rozbudowano także system handlu i listę statków oraz dodano nowe efekty graficzne.

No Man's Sky zadebiutowało w USA - ilustracja #1

Warto przy okazji wspomnieć, że studio Hello Games ujawniło także kilka nowych faktów odnośnie wersji pecetowej gry podczas rozmowy z fanami za pośrednictwem serwisu Reddit.

Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że wydanie komputerowe pozwoli konfigurować wartości pola widzenia, czyli tzw. FOV. Co godne pochwały, gracze będą mogli wybrać oddzielne ustawienia dla widoku z kokpitu statku oraz sekcji FPS. Ponadto pojawi się opcja wygładzania krawędzi techniką FXAA.

Potwierdzono również, że wersje na PC i PlayStation 4 korzystają z odrębnych serwerów.

  1. Oficjalna strona gry No Man’s Sky
  2. No Man’s Sky – kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej