Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2021, 13:37

Days Gone na PC bez obsługi ray tracingu i DLSS

Pecetowa wersja gry Days Gone, która ma się ukazać 18 maja, nie otrzyma obsługi ray tracingu ani DLSS. Dostaniemy za to szereg innych opcji do skonfigurowania.

Days Gone, czyli pierwotnie tytuł ekskluzywny PlayStation 4, który za 10 dni wyjdzie również na PC, będzie pozbawiony zarówno obsługi ray tracingu, jak i technologii DLSS od Nvidii (Deep Learning Super Sampling). Taką informację podało na swojej stronie odpowiedzialne za produkcję studio Bend.

Może wydawać się to odrobinę rozczarowujące, ale pamiętajmy, że udostępnione przez twórców wymagania sprzętowe Days Gone na PC (o których pisaliśmy tutaj) są dość niskie, dzięki czemu gra powinna uruchomić się nawet na średniej klasy sprzęcie. O ile jednak brak obsługi ray tracingu jest raczej zrozumiały, gdyż ten wymaga mocnych kart graficznych (patrz: wydane dwa dni temu Metro Exodus Enhanced Edition), to niewykorzystanie DLSS 2.0 trochę zaskakuje. Technologia skaluje w końcu w czasie rzeczywistym obrazy o niskich rozdzielczościach do takich o wyższych parametrach, co przekłada się na większą liczbę klatek na sekundę w danej grze, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej jakości oprawy wizualnej i ograniczeniu obliczeń, które musi wykonać karta graficzna.

Days Gone na PC otrzyma, oczywiście, szereg innych poprawek względem wersji na PS4. Zakres zmian możecie zobaczyć na powyższym wideo. Gracze będą mogli m.in. zwiększyć poziom detali, zasięg rysowania listowia czy jakość cieni i renderowania. Ponadto tytuł ma pozwolić na zabawę bez limitu fps, a także obsługiwać ultraszerokie monitory. Wszystkie konfigurowalne opcje możecie zobaczyć na screenie poniżej.

Źródło: bendstudio.com.

Przypomnijmy, że gra studia Bend wyjdzie na PC 18 maja i będzie dostępna na Steamie oraz w Epic Games Store. Jest to kolejna – po Horizon: Zero Dawn, którego wersję Complete Edition na PS4 i PS5 możecie odebrać za darmo jeszcze przez tydzień – produkcja Sony ukazująca się na komputerach osobistych. Według plotek następne może być Ghost of Tsushima, a później ma przyjść kolej na God of Wara i Bloodborne.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej