PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności
Pojawiają się kolejne informacje na temat menu PS5. Gracze odkryli opcję, o której mało kto mówił. Konsola pozwoli na zmianę ustawień gier bezpośrednio w systemie.
- PlayStation 5 zaoferuje wiele przydatnych opcji w menu systemowym.
- Jedną z nich są globalne ustawienia gier.
System PS5 został przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć korzystanie z konsoli. Jedną z rzeczy, o których Sony nie wspomniało przy okazji prezentacji działania oprogramowania są predefiniowane ustawienia gier.
Brzmi „pecetowo”? Nie da się ukryć, że konsole skręciły w kierunku komputerów stacjonarnych. Wraz z debiutem PS4 Pro i Xboksa One X spopularyzowały się profile ustawień, które pozwalały wybrać lepszą grafikę lub płynniejszą rozgrywkę.
Do tej pory decydować musieliśmy w każdej grze z osobna. PS5 posiada jednak w menu systemowym opcję globalną. Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry.
Jak widzicie na powyższym zrzucie, będziemy mogli także ustawić stały poziom trudności w każdej grze, bez grzebania w ich menu. Najwidoczniej to jedno z tych rozwiązań, o których potrzebie istnienia nie zdawaliśmy sobie sprawy, dopóki jej nie zaimplementowano.