Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2022, 11:38

God of War Ragnarok ze wsparciem HDMI 2.1; znamy wszystkie tryby graficzne

Sony przedstawiło wszystkie tryby graficzne God of War: Ragnarok dostępne na konsolach PS4, PS4 Pro i PS5. Odpowiedni kabel HDMI będzie mieć gigantyczne znaczenie.

Źródło fot. Sony
i

W ostatnim czasie mogliśmy przeczytać o przecieku dotyczącym gry God of War: Ragnarok, który sugerował pojawienie się w grze aż czterech trybów graficznych na konsoli PlayStation 5. Santa Monica Studio oficjalnie potwierdziło, że będzie ich jeszcze więcej – aż sześć. Ponadto potwierdzono wpływ kabla HDMI na liczbę klatek w grze. Poznaliśmy też opcje dostępne na konsolach PS4 oraz PS4 Pro.

PS5 – aż 6 trybów graficznych

Prawdziwe spektrum możliwości zaoferuje najnowsza konsola PS5, na której gracze będą mogli zagrać w jednym z sześciu trybów graficznych.

Tryb wydajności z kablem HDMI 2.0

  • 1440 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 60 klatek na sekundę

Tryb wydajności z kablem HDMI 2.1

  • 1440p, powyżej 60 klatek na sekundę
  • 1440p, powyżej 60 klatek na sekundę (z opcją VRR, czyli zaawansowanym V-Sync)

Tryb jakości z kablem HDMI 2.0

  • 2160p (4K), zablokowane 30 klatek na sekundę

Tryb jakości z kablem HDMI 2.1

  • 1800 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 40 klatek na sekundę
  • 1800 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), powyżej 40 klatek na sekundę (z opcją VRR)

Posiadanie droższego kabla HDMI 2.1 oraz przystosowanego monitora z wyższą częstotliwością odświeżania umożliwi zabawę w trybie powyżej 60 fps-ów. Jest to krok naprzód względem God of War z 2018 roku, który na PS5 umożliwiał granie w 4K i 60 klatkach na sekundę.

PS4 i PS4 Ppro – 3 tryby graficzne

Konsole 8. generacji będą wspierać trzy tryby, z podziałem na klasyczne PS4 oraz wersję Pro.

Konsola PlayStation 4

  • 1080p, zablokowane 30 klatek na sekundę

Konsola PlayStation 4 PRO

  • 1080 – 1656p (dynamiczna rozdzielczość), powyżej 30 klatek na sekundę
  • 1440 – 1656p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 30 klatek na sekundę

Jakub Tarchała

Jakub Tarchała

Pierwsze treści zamieszczał w serwisie YouTube, jednak pisanie tekstów bardziej przypadło mu do gustu. W 2020 roku założył skromnego bloga, na którym publikował recenzje gier, a dwa lata później połączył pracę z hobby i rozpoczął przygodę z pisaniem dla GryOnline.pl. Uwielbia nietuzinkowe poczucie humoru Terry'ego Pratchetta i tajemnice wszechświata zawarte w powieściach Stanisława Lema. Chętnie ogląda komedie i horrory. Wielką miłością darzy uniwersum Stalkera (zarówno growe, książkowe, jak i pastowe). W wolnych chwilach gra na gitarze oraz kolekcjonuje karty Marvela.

więcej