God of War Ragnarok ze wsparciem HDMI 2.1; znamy wszystkie tryby graficzne
Sony przedstawiło wszystkie tryby graficzne God of War: Ragnarok dostępne na konsolach PS4, PS4 Pro i PS5. Odpowiedni kabel HDMI będzie mieć gigantyczne znaczenie.
W ostatnim czasie mogliśmy przeczytać o przecieku dotyczącym gry God of War: Ragnarok, który sugerował pojawienie się w grze aż czterech trybów graficznych na konsoli PlayStation 5. Santa Monica Studio oficjalnie potwierdziło, że będzie ich jeszcze więcej – aż sześć. Ponadto potwierdzono wpływ kabla HDMI na liczbę klatek w grze. Poznaliśmy też opcje dostępne na konsolach PS4 oraz PS4 Pro.
PS5 – aż 6 trybów graficznych
Prawdziwe spektrum możliwości zaoferuje najnowsza konsola PS5, na której gracze będą mogli zagrać w jednym z sześciu trybów graficznych.
Tryb wydajności z kablem HDMI 2.0
- 1440 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 60 klatek na sekundę
Tryb wydajności z kablem HDMI 2.1
- 1440p, powyżej 60 klatek na sekundę
- 1440p, powyżej 60 klatek na sekundę (z opcją VRR, czyli zaawansowanym V-Sync)
Tryb jakości z kablem HDMI 2.0
- 2160p (4K), zablokowane 30 klatek na sekundę
Tryb jakości z kablem HDMI 2.1
- 1800 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 40 klatek na sekundę
- 1800 – 2160p (dynamiczna rozdzielczość), powyżej 40 klatek na sekundę (z opcją VRR)
Posiadanie droższego kabla HDMI 2.1 oraz przystosowanego monitora z wyższą częstotliwością odświeżania umożliwi zabawę w trybie powyżej 60 fps-ów. Jest to krok naprzód względem God of War z 2018 roku, który na PS5 umożliwiał granie w 4K i 60 klatkach na sekundę.
PS4 i PS4 Ppro – 3 tryby graficzne
Konsole 8. generacji będą wspierać trzy tryby, z podziałem na klasyczne PS4 oraz wersję Pro.
Konsola PlayStation 4
- 1080p, zablokowane 30 klatek na sekundę
Konsola PlayStation 4 PRO
- 1080 – 1656p (dynamiczna rozdzielczość), powyżej 30 klatek na sekundę
- 1440 – 1656p (dynamiczna rozdzielczość), zablokowane 30 klatek na sekundę