Interplay - newsy i ciekawostki (2)
Autor fabuły Fallouta wraca do gry
Jakub Kralka, 6 marca 2008, 08:25
Nazwisko Scotta Campbella wypowiadajcie z szacunkiem, bowiem ten człowiek stworzył fabułę samego Fallouta, która przecież w olbrzymiej mierze przesądziła o „kultowości” i ponadczasowości tej gry.
Poradnik: „Fallout 2”
Redakcja GRYOnline.pl, 10 stycznia 2008, 19:12
"Nasz przodek dokonał wielkich rzeczy. Odwiedził wiele miejsc. Uratował swoją Kryptę, swój dom. Został jednak z niej wygnany. Odszedł i założył wioskę. Odnalazł swoje miejsce w świecie. Przetrwał... Dzisiaj my, jako jego potomni stoimy przed równie poważnym zadaniem. Nie mniej niebezpiecznym. Przychodzi nam uratować naszą osadę. Tą samą, którą wzniósł kiedyś nasz dzielny przodek."
Fallout 2 Restoration Project - nieoficjalny dodatek jest już gotowy
Krystian Smoszna, 7 stycznia 2008, 07:06
W 2006 roku jeden z amerykańskich fanów serii Fallout rozpoczął prace nad nieoficjalnym dodatkiem do drugiej odsłony tego cyklu. Rozszerzenie miało odtworzyć lokacje, bohaterów, zadania oraz inne atrakcje planowane przez firmę Black Isle Studios, które ostatecznie nie trafiły do pełnej wersji gry. Prace nad modyfikacją trwały blisko dwa lata. Wczoraj ujrzała ona światło dzienne.
Poradnik: Fallout
Redakcja GRYOnline.pl, 12 grudnia 2007, 17:38
Przy okazji wydania Fallouta przez Gazetę Wyborczą przygotowaliśmy dla Was poradnik do tej kultowej gry. Wierzymy, że przyda się on wielu graczom, którzy 10 lat temu byli zwyczajnie zbyt młodzi, by się dobrze przy Falloucie bawić - a być może i starzy wyjadacze znajdą w nim to i owo godne uwagi.
Firma Interplay Entertainment wskrzesza swoje studio deweloperskie
Krystian Smoszna, 14 listopada 2007, 09:04
Borykająca się z problemami finansowymi firma Interplay Entertainment nie zamierza odejść z tego świata bez walki. Uznany niegdyś producent i wydawca wciąż chce tworzyć gry komputerowe, ale nie ma na to pieniędzy.
Interplay w dalszym ciągu szykuje się do stworzenia gry MMO Fallout
Artur Falkowski, 16 sierpnia 2007, 11:42
Po kwietniowych informacjach o tym, że zasłużona dla branży gier, w ostatnich latach tonąca w długach firma Interplay sprzedała wszelkie prawa do marki Fallout deweloperowi Bethesda Softworks w celu podźwignięcia się z opłakanej kondycji finansowej, nie pojawiły się żadne wiadomości na ten temat.
Last Stand - polski mod do Jagged Alliance 2 zapowiedziany
Artur Falkowski, 2 lipca 2007, 12:30
Mamy ciekawą wiadomość dla miłośników serii Jagged Alliance. Jak się dowiedzieliśmy, polska ekipa moderów Iron Squad pracuje nad rozbudowanym modem do Jagged Alliance 2. Wiadomo było o nim od jakiegoś czasu, a znany był jako tajemniczy Projekt X. Obecnie wiemy już, że jego pełna nazwa brzmieć będzie Jagged Alliance 2: Last Stand.
Another World - legenda gier action-adventure powraca
IQ Publishing Press Release, 16 listopada 2006, 14:01
Interplay odchodzi w niebyt
Maciej Myrcha, 20 czerwca 2006, 14:14
Znany gigant branży elektronicznej, firma Interplay, od kilku lat znajduje się, obrazowo mówiąc, na huśtawce finansowej. Niestety, wygląda na to, iż jeden jej koniec zaczął przeważać, i to ten ciągnący firmę ku finansowej tragedii. Najnowszy raport o kondycji Interplay mówi wszystko - firma znajduje się w opłakanej sytuacji.
Nowa wersja Another World już dostępna
Krystian Smoszna, 15 kwietnia 2006, 15:04
W tym roku gra Another World (znana również pod nazwą Out of this World) obchodzi piętnaste urodziny. Z tej okazji, członkowie francuskiej firmy Magic Productions postanowili przygotować odświeżoną wersję wielkiego hitu, która oferuje poprawioną oprawę wizualną.
Czy Infogrames/Atari podzieli losy Interplay’a?
Przemysław Bartula, 29 marca 2006, 14:27
Nieprzerwane okresowe straty od roku 1999 – oto obraz francuskiego wydawcy znanego pod nazwą Infogrames, który jest również właścicielem pod-firmy Atari. Niegdysiejszy potentat stoi na krawędzi bankructwa, podobnie zresztą jak samo Atari. Ostatnie wieści mówiły, iż jego agonia może zakończyć się już w marcu, kiedy to mijały terminy spłat ogromnych odsetek od pożyczek. Infogrames udało się jednak zyskać nieco czasu.
Heart of the Alien Redux - nowa metoda na uruchomienie kontynuacji Another World
Radosław Grabowski, 13 marca 2006, 08:23
Dotychczas jeśli ktoś chciał zagrać w pozycję pt. Heart of the Alien, uznawaną de facto za sequel kultowego dzieła Another World (alias Out of This World), musiał być posiadaczem platformy Sega CD lub dysponować emulatorem owego systemu. Dziś obie wspomniane drogi wcale nie są jedynymi rozwiązaniami, ponieważ Gil Megidish przygotował Heart of the Alien Redux.
Nowa wersja oficjalnej strony Interplay - czyżby zapowiedź powrotu firmy do branży?
Krystian Smoszna, 4 listopada 2005, 09:36
Firma Interplay niemrawo podnosi się z kolan. Trudno co prawda mówić o definitywnym powrocie na rynek elektronicznej rozrywki, ale coś jest na rzeczy, skoro w Internecie pojawiła się nowa wersja oficjalnej strony wielkiego niegdyś imperium, fatalnie zarządzanego przez pana Caena.
Interplay wciąż tonie i szuka brzytwy, której mógłby się chwycić
Krzysztof Bartnik, 31 sierpnia 2005, 09:08
Wiele osób może w to nie wierzyć, ale firma Interplay - kiedyś bardzo duży wydawca gier na PC i konsole - wciąż działa. Jej funkcjonowanie na rynku ograniczone jest wyłącznie do poszukiwania środków finansowych na spłacenie olbrzymich długów zaciągniętych w przeszłości. Co przykre, możliwości na zdobycie pieniężnych zastrzyków zostało strasznie niewiele.
Komórkowa wersja Another World z odświeżoną grafiką
Radosław Grabowski, 24 lipca 2005, 14:44
Wkrótce wcale nie będzie trzeba posiadać konsoli Game Boy Advance, aby móc zagrać w kieszonkową wersję pamiętnej pozycji pt. Another World (alias Out of This World), liczącej sobie już czternaście lat (vide news z 2 maja 2005). Francuska firma Magic Productions szykuje bowiem edycję niniejszego produktu, przeznaczoną dla nowoczesnych telefonów komórkowych.
Another World na GBA za darmo!
Krystian Smoszna, 2 maja 2005, 11:41
Another World – legendarna gra z gatunku action/adventure, która niegdyś szokowała wyśmienitą introdukcją, trafiła na konsolę GameBoy Advance. Nie byłoby w tym nic specjalnego (wszak wiele starszych tytułów trafia dzisiaj ponownie do obiegu) gdyby nie fakt, że w produkcji programu brał udział Eric Chahi – słynny projektant pierwowzoru.
Interplay jednak się trzyma
Maciej Myrcha, 7 stycznia 2005, 12:11
Wydawać by się mogło, iż wczorajsza publikacja o bankructwie Titus Interactive dotyczy również firm będących jego własnością ale jak można przeczytać dzisiaj na kilku serwisach branżowych, nie jest to do końca prawdą. Interplay borykający się od dłuższego czasu z problemami wszelakiej natury jednak nie poszedł na dno wraz ze swoją firmą-matką.
Titus Interactive bankrutem. Czy Interplay też?
Przemysław Bartula, 6 stycznia 2005, 08:46
Jak donoszą francuskie agencje informacyjne, w tym Reuters France oraz serwis Gamekult, sąd w Meaux podjął decyzję o ogłoszeniu bankructwa koncernu Titus Interactive oraz innych podmiotów będących jego własnością. Mowa o firmach Sofra Jeux i Avalon France oraz Interplay, której Titus posiada 62,25% udziałów. Nas oczywiście najbardziej interesuje ostania z wymienionych, która niegdyś zaserwowała nam nie lada rarytas w postaci serii Fallout. Czy to już jej ostateczny koniec?
Ballerium pod skrzydłami Interplay
Daniel Sodkiewicz, 24 grudnia 2004, 10:52
Ballerium to rozbudowany RTS z elementami RPG, reprezentujący gatunek sieciowych gier MMO. Pod koniec października firma Majorem (producent gry) ze względu na ciężką sytuację finansową i problemy z pozyskaniem funduszy na realizację projektu Ballerium, wstrzymała prace nad grą. Przedsięwzięcie powoli pokrywało się kurzem zapomnienia, aż do dnia, gdy znalazł się wybawiciel –koncern Interplay.
Interplay podnosi się z kolan - o finansach, Falloutach i Redneck Rampage słów kilka
Krystian Smoszna, 14 października 2004, 13:50
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, wielokrotnie mogliśmy się przekonać o fatalnej kondycji koncernu Interplay, która po równi pochyłej spadała ku nieuchronnej śmierci. Ale czy aby na pewno? Opublikowane wczoraj wyniki finansowe firmy wydają się przeczyć tym twierdzeniom i w dodatku ukazują śmiałe plany Interplay odnośnie serii Fallout.
FreeSpace Summer Meeting II startuje pod koniec sierpnia
Włodarczak Adam, 13 sierpnia 2004, 13:35
Polscy fani gier z gatunku space-sim, serii FreeSpace oraz wszystkich innych gier związanych z tematyką kosmicznych symulatorów bądź strategii, w dniach 27-30 sierpnia organizują imprezę „FreeSpace Summer Meeting II”. Organizatorzy, podobnie zresztą jak w przypadku poprzednich edycji (jak dotąd odbyły się już dwa tego typu spotkania) zapowiadają wspaniałą zabawę, przez 24h na dobę.
Nieoficjalna kontynuacja Kingpin: Life of Crime już dostępna
Krystian Smoszna, 27 lipca 2004, 10:44
Co prawda, w kwietniu bieżącego roku koncern Interplay zapowiedział sequel gry Kingpin: Life of Crime, ale biorąc pod uwagę aktualną kondycję firmy, raczej nie można liczyć na jego rychłą publikację. W sukurs fanom, którzy chcieliby zobaczyć jak zakończyły się losy Thuga i uciekającej śmigłowcem Blunt, przyszedł inny fan, dokładniej niejaki Method, który po kilkunastu miesiącach wytężonych prac, zaprezentował nieoficjalne rozszerzenie do Kingpin, o nazwie Final Crime.
Lionheart teraz o połowę taniej
CDP.pl Press Release, 22 lipca 2004, 15:14
Confounding Factor, twórca Galleona, upada
Michał Stężała, 15 lipca 2004, 12:01
Jak donoszą zaufane źródła, mające związek z rozwojem Galleona, długo oczekiwanej przygodowej gry akcji, jego producent studio Confounding Factor założone przez twórców słynnej Lary Croft – Toby’iego Garda i Paula Douglasa – przestanie istnieć w momencie, gdy wszystkie prace nad amerykańską wersją programu na Xbox’a dobiegną końca.
Interplay myśli o stworzeniu Fallouta w konwencji MMORPG
Krystian Smoszna, 26 czerwca 2004, 07:54
Jeśli ktoś śledzi uważnie ostatnie doniesienia prasowe dotyczące Interplay, to wie, ze z tą uznaną niegdyś marką nie dzieje się dobrze. Brak funduszy na zaległe wypłaty dla pracowników, kłopoty z lokalem – to już codzienność. Mimo tych fatalnych wieści, Herve Caen (CEO) z uporem maniaka próbuje odbić się od dna i szukać nowych rozwiązań, które poprawią kondycję firmy.
Interplay - Reaktywacji nie będzie...
Piotr Siejczuk, 19 czerwca 2004, 13:30
W ostatnich tygodniach kilkakrotnie informowaliśmy Was o dramatycznej sytuacji firmy Interplay (vide wiadomości: Interplay na bruku?; Interplay – to już jest koniec?... oraz Ostatnie podrygi Interplaya?) W świetle informacji z serwisu Orange County Register nawet dokonane kilka dni temu wpłaty na ubezpieczenia wypadkowe pracowników w odpowiedniku naszego ZUSu nie były w stanie niczego naprawić...
Ostatnie podrygi Interplaya?
Maciej Myrcha, 9 czerwca 2004, 11:01
Kilka dni temu informowaliśmy was o "zejściu" ze sceny gier komputerowych wieloletniego uczestnika zmagań na tym rynku, firmy Interplay. Cokolwiek by o niej nie mówić (vide niezbyt udane posunięcia z Black Isle Studios i 3 częścią Fallout) to jednak firma ta bardzo wiele wniosła do historii rozrywki elektronicznej. Wydaje się jednak iż firma może się podnieść. Ale czy jest to już tylko reanimacja umierającego czy też odrodzenie giganta?
Interplay – to już jest koniec?...
Krzysztof Bartnik, 6 czerwca 2004, 18:20
Powoli wypełniają się ostatnie informacje o bankructwie korporacji wydawniczej Interplay - jej siedziba w Kalifornii została właśnie zamknięta na cztery spusty. Powodem następującej sytuacji był długotrwały brak wypłat dla pracowników firmy, który stanowił naruszenie jednego z najważniejszych praw tamtejszego stanu.
Interplay na bruku?
Maciej Myrcha, 2 czerwca 2004, 12:45
Olbrzym na glinianych nogach - ten opis idealnie pasuje do sytuacji bądź co bądź jednej z większych firm branży elektronicznej rozrywki jaką niewątpliwie jest, czy też może w świetle najnowszych wydarzeń, był, Interplay. Otóż z postu, który pojawił się na forum serwisu NoMutantsAllowed wynika, iż z powodu niezapłaconych zobowiązań czynszowych siedziba Interplay została zamknięta!
Komercyjna reaktywacja legendarnej marki Another World?
Radosław Grabowski, 21 maja 2004, 09:55
Zaledwie dziesięć dni wstecz zaprezentowaliśmy Wam wiadomość nt. RAW, czyli swoistego PeCetowego emulatora słynnej gry przygodowo-zręcznościowej, zatytułowanej Another World (alias Out of This World). Inicjator rzeczonego przedsięwzięcia przerwał jednak proces developingu, ponieważ otrzymał list elektroniczny od samego Erica Chahi – autora wspomnianego „Innego Świata” oraz m.in. Heart of Darkness.
PeCet emuluje PeCetową grę Another World
Radosław Grabowski, 11 maja 2004, 09:44
Aplikacja pt. ScummVM (vide news z 16 marca 2004) umożliwia bezproblemowe uruchomienie w nowoczesnych komputerach osobistych mnóstwa klasycznych przygodówek – m.in. Sam & Max Hit the Road, Beneath a Steel Sky, Loom, Broken Sword i Flight of the Amazon Queen. Nadchodząca wersja 0.6.1 rzeczonego programu wprowadzi szereg ulepszeń np. w obsłudze Full Throttle, The Curse of Monkey Island i The Dig. Zamierzano także zaimplementować emulację pamiętnej gry Another World (alias Out of This World), ale ostatecznie podjęto decyzję o stworzeniu w tym celu osobnego projektu o nazwie RAW.
Interplay nie może sprzedawać gier wykorzystujących licencję Dungeons & Dragons?
Krystian Smoszna, 3 maja 2004, 19:04
O tym, że firma Interplay przehandlowała wszystkie prawa do gier sygnowanych logiem „Dungeons & Dragons” wiadomo już od połowy kwietnia. W zamian, koncern chciał mieć wyłączność na używanie znaku Dark Alliance i wówczas wszystko wskazywało na to, że ją uzyska. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że firma borykająca się z olbrzymimi problemami finansowymi, właśnie w marce Dark Alliance upatrywała największą szansę na wyjście z dołka. Dlatego też, to co stało się ostatnio na oficjalnej stronie Interplay, wywołało spore poruszenie w branży.
Rewelacji z Interplay’a ciąg dalszy... Fallout 3... zagrożenie eksmisją...
Przemysław Bartula, 16 kwietnia 2004, 08:18
Wczoraj informowaliśmy was o dość niespodziewanych planach wydawniczych Interplay’a (kontynuacje Kingpina Descenta, Earthworm Jima czy Dark Alliance), jakie zostały przedstawione światu na niedawnej konferencji prasowej dotyczącej wyników finansowych firmy za zeszły rok. W międzyczasie okazało się, że to nie koniec rewelacji jakie pojawiły się przy okazji owej konferencji i raportów finansowych. Mianowicie do uszu redaktorów zachodnich serwisów doszła taka oto wypowiedź CEO Interplay, Herve’a Caena – „Planujemy wydać Fallout 3”!
Interplay anonsuje sequel Kingpin i kilka innych gier, opartych o dawno wymarłe marki.
Krystian Smoszna, 15 kwietnia 2004, 08:53
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Interplay, na której podsumowano ostatnie wyniki finansowe koncernu, jego włodarze ujawnili kilka interesujących wiadomości odnośnie nowych produktów, jakie firma w najbliższym czasie zamierza opublikować na rynku. Na pierwszy ogień pójdzie nowy Kingpin – sequel kontrowersyjnego i niegdyś popularnego FPS-a.
Interplay oskarża BattleBorne Entertainment o złamanie kontraktu i domaga się zwrotu 250 tysięcy dolarów z tytułu zaliczki
Krystian Smoszna, 10 marca 2004, 12:38
Interplay postanowił rozprawić się drogą sądową z firmą BattleBorne Entertainment, która już na starcie działalności zasłynęła w branży głównie ze względu na obecność w jej szeregach Erica DeMilta (producenta m.in. Fallout 2).
Interplay odzyskuje prawo do produkcji gier PC opartych na systemie Dungeon & Dragons
Przemysław Bartula, 19 lutego 2004, 10:52
Od kilku ładnych miesięcy trwał spór sądowy pomiędzy korporacją Atari i firmą Interplay dotyczący licencji Dungeon & Dragons w odniesieniu do nowej gry PC osadzonej w świecie Forgotten Realms. Jak wiemy z wypowiedzi przedstawicieli Interplay’a i praktycznie nie istniejącego już studia Black Isle, nie miała to być trzecia część sagi Baldur’s Gate, lecz całkiem nowa gra cRPG osadzona w tym świecie. Opublikowany przed dwoma dniami raport Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych (Securities and Exchange Commissison) przyniósł zaś poniekąd radosną nowinę, iż Atari oraz Interplay zawarły porozumienie, na mocy którego Interplay odzyskał prawa do D&D i może kontynuować developing gry.
Freespace 2 - reedycja po latach
Krzysztof Bartnik, 1 lutego 2004, 10:51
Pełna wersja Freespace 2 to bez wątpienia jedna z najlepszych gier, zaliczanych do kategorii kosmicznych symulatorów lotu o charakterze zręcznościowym, która zdobyła wiele nagród i wyróżnień. Świetna grafika, duża grywalność - po prostu hit 1999 roku. Tymczasem, korporacja Interplay rozpoczęła zbieranie zamówień na specjalną, limitowaną reedycję programu.
Cenega Poland rozpoczyna współpracę z Interplay
Cenega Press Release, 29 stycznia 2004, 15:25
Ostatnie chwile Black Isle Studios, grywalne demo Fallout 3 i nieprzewidywalna decyzja Interplay'a
Przemysław Bartula, 17 grudnia 2003, 10:07
Wczorajsza wypowiedź przedstawiciela firmy Interplay praktycznie rzecz biorąc potwierdziła słowa zwolnionych pracowników Black Isle Studios, dotyczące końca studia i dała jasno do zrozumienia, iż BIS to obecnie tylko marka. A jak wyglądały ostanie dni ekipy BIS i czemu zdecydowano się na taki drastyczny krok, wyjaśnia jeden z byłych pracowników studia. Ponadto zdradza on, iż inne studio Interplay’a, Digital Mayhem spotkał ten sam los...
Wydawca serii Conflict: Desert Storm nie chce PeCetowej wersji Galleon: Islands of Mystery
Radosław Grabowski, 8 grudnia 2003, 14:44
Projektant nazwiskiem Toby Gard, czyli jeden z ojców słynnej Lary Croft, do spółki z ekipą developerską Confounding Factor tworzy obecnie hybrydę trójwymiarowej gry akcji i elementów gatunku cRPG o tytule Galleon: Islands of Mystery (klimat fantastyczno-marynistyczny). Nowy wydawca tego programu (brytyjska korporacja SCi Games w miejsce Interplay) nie zamierza jednak wprowadzić do sklepów edycji PeCetowej, wbrew dotychczasowym założeniom (vide news z 2 lipca 2003).
Przyszła kryska na ... Interplay ?
Maciej Myrcha, 19 listopada 2003, 15:51
Po informacjach na temat kiepskich wyników finansowych, które opublikowały firmy Vivendi oraz Activision, przyszła pora na prężnego do niedawna wydawcę Interplay.
Poradnik: Lionheart: Legacy of the Crusader
Redakcja GRYOnline.pl, 17 listopada 2003, 17:52
Na naszych stronach pojawił się kolejny poradnik do gry cRPG, jaką jest Lionheart: Legacy of the Crusader. Ponieważ gra podzielona jest na dwie części, w dwóch częściach jest także poradnik. Pierwsza opisuje fabularną stronę gry, tj. Barcelonę i otaczające ją lasy, natomiast druga liniową część gry, gdzie lokacje przechodzi się po kolei.
Lionheart PL - premiera
CDP.pl Press Release, 2 października 2003, 12:12
Lionheart PL - premiera już jutro
CDP.pl Press Release, 1 października 2003, 11:29
Lionheart - testowanie wersji PL dobiega końca
CDP.pl Press Release, 16 września 2003, 18:06
Dwujęzyczny Lionheart
CDP.pl Press Release, 9 września 2003, 20:19
Lionheart już w sprzedaży
Piotr Siejczuk, 21 sierpnia 2003, 10:03
Jak informuje Vivendi Universal i Interplay gra Lionheart: Legacy of the Crusader trafiła właśnie do sprzedaży detalicznej. Produkt ten przeznaczony dla komputerów klasy PC należy do gatunku gier cRPG, jednak, jak podaje duet producentów, firmy Reflexive Entertainment i Black Isle Studios ujrzymy w niej również rozwinięte elementy akcji i przygody.
Interplay na sporym minusie
Krzysztof Bartnik, 18 sierpnia 2003, 15:24
Po kilku latach „urodzaju”, związanych chociażby z cyklami Fallout czy Baldur's Gate, korporacja Interplay przechodzi teraz poważny kryzys, który potwierdza najnowszy raport finansowy. Otóż w drugim kwartale bieżącego roku finansowego, owa firma zanotowała straty wynoszące (bagatela) 5,4 miliona USD!
Zapowiedź: Lionheart
Fajek, 4 sierpnia 2003, 12:36
Lionheart to gra z gatunku cRPG wzorowana na kultowej serii Fallout, powstała przy współpracy firmy Black Isle Studio (twórcy takich hitów jak: Fallout, Icewind Dale, Baldur’s Gate II) oraz Reflexive Entertainment (Zax , Star Trek Away Team).
„Lwie serce” w złotym statusie
Krzysztof Bartnik, 17 lipca 2003, 10:27
Po wielu miesiącach oczekiwań, duet wydawniczy Vivendi Universal Games - Interplay Entertainment poinformował właśnie o zakończeniu prac (status „gold”) nad nową produkcją, zaliczającą się do gatunku cRPG, pt. Lionheart: Legacy of the Crusader. Całość została już wysłana do tłoczni, zaś na półkach zachodnich sklepów powinna zadebiutować 12 sierpnia bieżącego roku.